Hirka89 Skrevet 17. mars 2022 #1 Skrevet 17. mars 2022 Jeg var på ultralyd i dag og fikk vite at det ikke lenger var liv. Fosteret døde i uke 8 og var litt deformert i nakken/hodet. Jeg skal få henvisning til sykehuset for å få utført abbort. Så håper jeg får time der snart. Noen som har vært gjennom noe lignende og vil dele sine erfaringer i mellomtiden? Hvordan fungerer aborten? Bir man sykemeldt eller kan man jobbe? Hvor lang tid tok det å bli gravid igjen etterpå?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #2 Skrevet 17. mars 2022 Oppdaget MA i uke 11 på privat ultralyd, fosteret død i uke 10 ca. Fikk time på sykehuset samme dag for å forsikre seg om at de så det samme. Fikk valget mellom utskrapning eller piller. Jeg valgte utskrapning og fikk da time dagen etter. Dagen etter skulle jeg ta en pille i kjeden 2 timer ca før jeg skulle møte opp. Møtte opp fikk en seng og narkose og utskrapning. Fikk tilbud om sykemelding, men tok egenmelding den dagen og dagen etter som var en fredag og var på jobb igjen mandag. MA oppdaget i uke 8 tok jeg piller hjemme. Fikk helt fint, litt som sterke mensensmerter, men gikk fint med litt paracet. Etter begge abortene tok det ca 35 til 40 dager før jeg fikk første mensen. Ble gravid begge gangene etter 3 mnd igjen. Bortsett fra å selvfølgelig være veldig trist over å ha mistet, så opplevde jeg begge "metodene" som helt fint og ikke noe dårlig minner rundt det sånn sett. Anonymkode: 4f1b9...f84
Hirka89 Skrevet 17. mars 2022 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Oppdaget MA i uke 11 på privat ultralyd, fosteret død i uke 10 ca. Fikk time på sykehuset samme dag for å forsikre seg om at de så det samme. Fikk valget mellom utskrapning eller piller. Jeg valgte utskrapning og fikk da time dagen etter. Dagen etter skulle jeg ta en pille i kjeden 2 timer ca før jeg skulle møte opp. Møtte opp fikk en seng og narkose og utskrapning. Fikk tilbud om sykemelding, men tok egenmelding den dagen og dagen etter som var en fredag og var på jobb igjen mandag. MA oppdaget i uke 8 tok jeg piller hjemme. Fikk helt fint, litt som sterke mensensmerter, men gikk fint med litt paracet. Etter begge abortene tok det ca 35 til 40 dager før jeg fikk første mensen. Ble gravid begge gangene etter 3 mnd igjen. Bortsett fra å selvfølgelig være veldig trist over å ha mistet, så opplevde jeg begge "metodene" som helt fint og ikke noe dårlig minner rundt det sånn sett. Anonymkode: 4f1b9...f84 Takk for at du delte dine erfaringer. Så trist at du opplevde det to ganger. Jeg synes også det er veldig trist og sårt, selv om jeg var litt forberedt før timen. Kjenner jeg også synes det er kjipt å vite at jeg går rundt med et dødt foster i magen. Håper på time på sykehuset veldig snart, og at jeg også opplever aborten som helt ok.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #4 Skrevet 17. mars 2022 Hadde en MA som ble oppdaget i slutten av uke 8, det hadde gått til grunne et par uker før. Fikk time på sykehuset samme dag og så måtte jeg tilbake et par dager etterpå for blodprøve og så for å gjennomføre aborten. Tok fri den dagen jeg var på sykehuset, selve aborten ble gjennomført en lørdag. Det gikk veldig greit, var som mensensmerter. Brukte ikke de sterke smertestillende jeg fikk med hjem fra sykehuset. Ble gravid igjen etter tre mnd og har fått en da et barn til etter det 😊 Anonymkode: 2f22f...d32 1
Hirka89 Skrevet 18. mars 2022 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hadde en MA som ble oppdaget i slutten av uke 8, det hadde gått til grunne et par uker før. Fikk time på sykehuset samme dag og så måtte jeg tilbake et par dager etterpå for blodprøve og så for å gjennomføre aborten. Tok fri den dagen jeg var på sykehuset, selve aborten ble gjennomført en lørdag. Det gikk veldig greit, var som mensensmerter. Brukte ikke de sterke smertestillende jeg fikk med hjem fra sykehuset. Ble gravid igjen etter tre mnd og har fått en da et barn til etter det 😊 Anonymkode: 2f22f...d32 Takk for at du deler Håper jeg hører fra sykehuset i dag. Vil gjerne få gjennomført aborten så fort som mulig. Håper jeg også kan bli gravid igjen like raskt, og uten komplikasjoner neste gang. Har en frisk og rask unge fra før, så er jo en trøst å vite at jeg har barn, og burde kunne få fler 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå