Gjest Suzanne Skrevet 17. mars 2022 #1 Skrevet 17. mars 2022 Jeg har nok alltid vært litt "guttejente", og jeg har alltid kommet bedre overens med mannlige kollegaer. Jeg har venninner også, men de er mer som meg. Vi liker å fikse ting, tåler å få olje på hendene, og er ikke så opptatt av å snakke om følelser hele tiden. Jeg jobber hjemme hos kunder i et mannsdominert yrke. Det er ikke noe problem for meg, og de fleste kundene synes det er kult at det kommer en dame selv om de forventet en mann. Jeg jobber, og de prater og prater. Damer prater desidert mest. De skravler om hundre forskjellige ting og temaer (mannlige kunder sier veldig lite. De lar meg jobbe). Jeg er høflig, jatter med, og det er god stemning. Etter ca 10 min kommer klagingen. Over helsa, mannen, familien, huset, naboene, barna, bensinprisene, strømmen, alle bekymringene de har. Ja, alt på en gang. Nå snakker jeg om den "vanlige" dama i gata, uavhengig av sosialt lag. Jeg lurer på hvorfor? Hvorfor er damer så "bitchete"? Jeg begynner å skjønne at mannfolk kan bli litt lei på hjemmefronten hvis damene deres er sånn. Legger til at mine mannlige kollegaer ikke opplever det samme. Menn blir "vartet opp" av kvinnelige kunder. De får masse skryt, og damene hjelper dem tilogmed når de skal gjøre jobben. Det virker som om damer har mer respekt for jobbtiden til en mann enn de har til meg som gjør samme jobben. Noen tanker?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #2 Skrevet 17. mars 2022 tenker at jeg kjenner meg igjen i dette. mange kvinner klager til meg om ting jeg overhode ikke er interessert i. dette er pga de føler tillit til meg, og fordi jeg velger å høre på dem uten å komme med frekke kommentarer eller kritisere dem. liker ikke dette på noen måte, og holder på å lære meg hvordan du kan få en stopp på denne sytingen uten å være direkte frekk. er kvinne selv, men vil ikke påstå jeg er noe særlig sytete av meg. ahh liker ikke dette temaet en gang! ubehagelig Anonymkode: 59252...410
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå