AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #1 Skrevet 17. mars 2022 Nedenfor er et bilde av alle dyrene som finnes i én dråpe sjøvann. Hvordan får de vekk disse fra havsalt, laget for bruk i mat. Metoden for å lage havsalt er fordamping av sjøvann, men da blir jo disse dyrene liggende der. Eller? Anonymkode: b77d5...3be
Gjest loveli Skrevet 17. mars 2022 #2 Skrevet 17. mars 2022 Vil tippe mange av dyrene blir liggende ja. Men de tørker jo inn og dør, saltet tar vel livet av alt også. Spiser du syltetøy? Brød? I syltetøy er det masse larver, insekter, edderkopper, lus, osv som kokes sammen med bærene. I mel og kornprodukter det samme, det kværnes sammen til det du og jeg kjøper og spiser. Selv i sjokolade er det tillatt med en grei andel insekter. Nam nam! 🥳
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #3 Skrevet 17. mars 2022 Hva ser du for deg er problemet med tørkede dyr i havsaltet, ts? om du først skal uroe deg for noe i mat eller vann - tenk på mikroplast. Eller nanoplast. Anonymkode: eaf34...655 6 1 1
Gjest MuggenKanari Skrevet 17. mars 2022 #4 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nedenfor er et bilde av alle dyrene som finnes i én dråpe sjøvann. Hvordan får de vekk disse fra havsalt, laget for bruk i mat. Metoden for å lage havsalt er fordamping av sjøvann, men da blir jo disse dyrene liggende der. Eller? Anonymkode: b77d5...3be Så mye fint! Ser ut som skrot fra bunnen av en veske😃
Million Skrevet 17. mars 2022 #5 Skrevet 17. mars 2022 Bryr meg niks om mikroskopiske plankton i havvannet som saltet lages av. Det har vi spist i tusenvis av år uten å ta skade av det. Litt plankton er bare sunt for oss.
Muskath Skrevet 17. mars 2022 #6 Skrevet 17. mars 2022 44 minutter siden, loveli said: Vil tippe mange av dyrene blir liggende ja. Men de tørker jo inn og dør, saltet tar vel livet av alt også. Spiser du syltetøy? Brød? I syltetøy er det masse larver, insekter, edderkopper, lus, osv som kokes sammen med bærene. I mel og kornprodukter det samme, det kværnes sammen til det du og jeg kjøper og spiser. Selv i sjokolade er det tillatt med en grei andel insekter. Nam nam! 🥳 😅
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #7 Skrevet 17. mars 2022 Det de som knaser ekstra godt! Anonymkode: 47c2d...1d0
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #8 Skrevet 17. mars 2022 Jeg vil tro man siler vanner før man tørker det. Dermed får man bort de dyrene dom er synlige. Resten er det ikke så farlig med, for de kan man ikke se. Anonymkode: 92d5b...8c0
Djungelvrål Skrevet 17. mars 2022 #9 Skrevet 17. mars 2022 Det er insekter i kaffe og sjokolade også. Det tåler vi fint.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #10 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva ser du for deg er problemet med tørkede dyr i havsaltet, ts? om du først skal uroe deg for noe i mat eller vann - tenk på mikroplast. Eller nanoplast. Anonymkode: eaf34...655 Hvorfor skal man uroe seg for det. Kan du komme noe DOKUMENTASJON på at det er noe som påvirker kroppen VÅR eller er det bar noe du synser siden du hører ordet plast? Det blir det samme som micro organismene her ( dvs. de tørre, bearbeidete skallene til det som er igjen av det som er avbildet ) som kroppen ikke trenger, det går igjennom systemet uten å nyttiggjøres av kroppen. Akkurat som du svelger en mynt eller legokloss eller annet. DOKUMENTER gjerne om du vet moe annet..... Da snakker jeg selvfølgelig ikke om plastposer og annet, men micro, eller enda bedre nano nivå..... Anonymkode: 5dbd9...caf
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #11 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor skal man uroe seg for det. Kan du komme noe DOKUMENTASJON på at det er noe som påvirker kroppen VÅR eller er det bar noe du synser siden du hører ordet plast? Det blir det samme som micro organismene her ( dvs. de tørre, bearbeidete skallene til det som er igjen av det som er avbildet ) som kroppen ikke trenger, det går igjennom systemet uten å nyttiggjøres av kroppen. Akkurat som du svelger en mynt eller legokloss eller annet. DOKUMENTER gjerne om du vet moe annet..... Da snakker jeg selvfølgelig ikke om plastposer og annet, men micro, eller enda bedre nano nivå..... Anonymkode: 5dbd9...caf Her går vi etter føre-var-prinsippet. Dette er nye stoffer som er fremmed for kroppene våre og som ikke brytes ned på samme måte som naturlige stoffer. Røyking ble anbefalt av doktorer til det ble bevist at det var skadelig... Anonymkode: 6eb4a...864
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå