AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #1 Skrevet 17. mars 2022 Møtte på en jeg jobbet med for noen år siden. Hun sa: "Så koselig å se deg igjen" og jeg bare "ja!". Jeg er så sosialt klønete, uff. Jeg skulle jo så klart egentlig si "Ja, deg og"... Anonymkode: d86f7...92f 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #2 Skrevet 17. mars 2022 Det er ikke alltid så lett og der og da komme på den riktige reaksjonen på slik. Man tenker ofte på det etterpå ; " DET burde jeg sagt.." Tror dette gjelder særlig positive kommentarer vi får jeg, vi forventer det liksom ikke. Anonymkode: 80931...194 2
GammelKaktus Skrevet 17. mars 2022 #3 Skrevet 17. mars 2022 Men det skjønte hun nok. 😄 Ikke tenk på det, alle "stopper" opp litt av og til. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #4 Skrevet 17. mars 2022 Neste gang sier du.. takk det samme Anonymkode: 3f252...ad8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #5 Skrevet 17. mars 2022 Jeg ville tatt et ja som "takk det samme", du tenker nok mer enn henne. Anonymkode: 9eb30...c4b 8 1
Chailatte Skrevet 17. mars 2022 #6 Skrevet 17. mars 2022 Hvis det er noen trøst møtte venninna mi opp på et jobbintervju og da intervjuer rakte fram hånden sin og presenterte seg, sa venninna mi "Tusen takk", istedetfor å presentere seg selv. Hjernen kortslutter noen ganger, sånn er det bare 😁 2 1
PITTY Skrevet 17. mars 2022 #7 Skrevet 17. mars 2022 Tenk hvis du hadde sagt "NEI." ( så se det positive i det..) Man kan nok si endel rart når man er litt sosialt usikker. Men denne synes jeg ikke var så ille.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #8 Skrevet 17. mars 2022 Det er jo ikke feil! Man er jo bare enig i at det ee hyggelig å sees igjen ☺️ Det kunne jeg også sagt, og jeg er ikke sosialt klønete! Å svare «ja så koselig å se deg også» er veldig formelt og skaper distanse. Jeg syns du sa det riktige. Anonymkode: 73367...a0b 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #9 Skrevet 18. mars 2022 Jeg møtte ei med samme navn som meg en gang. Hun sa sitt navn, og jeg sa mitt navn. Men jeg sa ikke" jeg heter det samme!" eller noe slikt, så hun trodde jeg bare sa hennes navn. Så sto vi der bare i alt for mange sekunder og holdt hender å så rart på hverandre. For hun ventet fortsatt på at jeg skulle si mitt navn. Lurer på om hun fortsatt tenker på det, for jeg husker det inn i mellom og det er vel 6 år siden nå 😅 Ting skjer, små rare situasjoner bare skjer, hun tenker nok ikke på det! Anonymkode: f8ca9...0bf 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #10 Skrevet 18. mars 2022 Sjefen min sa "riktig god jul" og jeg sa takk. Følte meg så dum som ikke ønsket henne en god jul tilbake. Vi gjør sånne denne feil innimellom alle sammen, ikke tenk mer på det. Jeg kunne tolket ja som at du også mente det. Anonymkode: efb9f...ccd
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #11 Skrevet 18. mars 2022 Det skjer. Etter å ha jobbet i butikk i 20 år går mange av svarene mine på autopilot når jeg møter bekjente. Mange ganger jeg rister på hodet og ler av meg selv 😅 Så neste gang prøver jeg å omstille hodet mitt og svare noe som faktisk gir mening til det den bekjent sa. Anonymkode: 38f66...17c
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #12 Skrevet 18. mars 2022 Tenker vi får være litt rause med hverandre jeg da. Nå har vel psykologer sagt det en stund, at mange blir sosialt utrent etter at man åpner opp igjen. Jeg syntes juksing stadig er litt kleint. Der man normalt tar en hand shake. Ofte blir det noen merkelige gester som føles helt unormalt. Men går fint å le det litt bort da. Nå er det liksom åpnet, men fortsatt ikke 100% på normalen iht møter med andre mennesker. Da mange fortsatt har behov for å ta hensyn til syke i familie ol. Og mange ønsker heller ikke tilbake til klemmer og hand shake feks. Men tenker man litt over div møte scenarioer. Så kommer man nok fort inn i det igjen. Av og til kommer det hilsener som man bare rett og slett ikke kommer på svar som gir mening. Men vi trenger ikke legge så mye i det, når det blir litt kleint Anonymkode: c5d7f...438
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #13 Skrevet 18. mars 2022 Dette, og lignende brain farts, har jeg gjort hundrevis av ganger. Det har også søsteren min, pappa, barna mine, oldefar, naboen min, sjefen min, kassadama på Kiwi, rektor, Kongen og alle andre mennesker gjort. Anonymkode: 86516...91f 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #14 Skrevet 18. mars 2022 Jeg hadde ikke tenkt over det engang. 🤣 Jeg kunne svart slik selv også. Jeg tenker som en over sa, man sier seg enig i at det er hyggelig å sees igjen. 🙂 Jeg har sett og sagt hei til tanta mi mens jeg slo inn varene hennes, uten å ense hvem det var før hun sa "jeg tror vi prøver en gang til; hei (navnet mitt)". Jepp, kassadame på autopilot! 🤣 Og holdt på å gå forbi foreldrene mine på kjøpesenteret uten å ense noe før pappa vinket energisk og sa navnet mitt. 🙈 Noen som slår den? Anonymkode: dd051...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #15 Skrevet 18. mars 2022 Beklager å måtte skuffe deg, men det er nok ingen andre enn deg selv som går så opp i hva du sier og ikke sier. Er du selv en person som går rundt å dømmer andre for deres hilsen? Neppe. Hvorfor tror du de gjør det med deg? Føler du deg som noe særlig? Anonymkode: c54d2...b7e 2
Mamasitas Skrevet 18. mars 2022 #16 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Beklager å måtte skuffe deg, men det er nok ingen andre enn deg selv som går så opp i hva du sier og ikke sier. Er du selv en person som går rundt å dømmer andre for deres hilsen? Neppe. Hvorfor tror du de gjør det med deg? Føler du deg som noe særlig? Anonymkode: c54d2...b7e Jeez, chill..
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #17 Skrevet 18. mars 2022 Neida, det var ikke så klønete. Mange som kunne svart det samme. Jeg vet hvordan det føles, men du overtenker og overanalyserer situasjonen. Det var absolutt ingenting i det store bildet. Anonymkode: 3c948...c7c 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #18 Skrevet 18. mars 2022 Det er ikke sosialt klønete. Hadde du svart: "det syns ikke jeg!" snakker vi kanskje ærlig, men tidlige stadier av sosialt uakseptabelt. Anonymkode: 26185...4d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå