Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan regler på dette ? Er det virkelig lov at en med kun vgs  kan jobbe som kontaktlærer på trinnet ? 

Anonymkode: bbc80...0c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alternativet er kanskje tilfeldig vikar for hver dag?

AnonymBruker
Skrevet

Ingen regler som kan sanksjoneres nei, det er vel fordi det er vanskelig å få tak i en faglært vikar. Det er til og med vanskelig å få tak i faglærte lærere til fast stilling nå. Krise. 

Anonymkode: 23e19...112

AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til framtida.. Det er bare å lese litt i diverse kommentarfelt, eller her inne, så skjønner man hvorfor det blir sånn. Hvem vil bli lærer i dag, liksom?🙄 Men bra? Selvsagt ikke! 

Anonymkode: c1d82...b22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen regler som kan sanksjoneres nei, det er vel fordi det er vanskelig å få tak i en faglært vikar. Det er til og med vanskelig å få tak i faglærte lærere til fast stilling nå. Krise. 

Anonymkode: 23e19...112

Og større krise skal det bli

Lærer på 23.året

Anonymkode: 4bf60...36e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og større krise skal det bli

Lærer på 23.året

Anonymkode: 4bf60...36e

Her jeg bor, er det håpløst å få fast jobb som lærer. Er utdannet lærer, og har i tillegg flere studiepoeng. 

Er glad bare jeg får et vikariat til høsten. Er absolutt ingen liten bygd, og en time fra Oslo…

Anonymkode: 93c08...44f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Her jeg bor, er det håpløst å få fast jobb som lærer. Er utdannet lærer, og har i tillegg flere studiepoeng. 

Er glad bare jeg får et vikariat til høsten. Er absolutt ingen liten bygd, og en time fra Oslo…

Har samme erfaring. Hvor er alle de skolene med «lærermangel», liksom??

Hvorfor er det slik, egentlig? Noen tanker?

Anonymkode: c723a...287

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3/17/2022 den 23.43):

Nå prøver jeg ikke å være ekkel, men har du hatt noen vikariater? Og de blir aldri fornyet? Eller har du en fordypning i et stort praktisk fag? Og ikke i et av basisfagene?

Min erfaring er at det kan ta litt tid å få fast jobb, men at om du har det i deg, vil du alltid få jobb som lærer. Jeg har vært inn og sett på statistikken over ufaglærte, og nesten alle kommuner i Norge bruker for øyeblikket en for stor prosent ufaglærte.

Anonymkode: b100b...d5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå prøver jeg ikke å være ekkel, men har du hatt noen vikariater? Og de blir aldri fornyet? Eller har du en fordypning i et stort praktisk fag? Og ikke i et av basisfagene?

Min erfaring er at det kan ta litt tid å få fast jobb, men at om du har det i deg, vil du alltid få jobb som lærer. Jeg har vært inn og sett på statistikken over ufaglærte, og nesten alle kommuner i Norge bruker for øyeblikket en for stor prosent ufaglærte.

Anonymkode: b100b...d5a

I min lille utkantkommune hadde vi 60 søkere på 4 stillinger, ingenting utlyst i nabokommunene. Så og si alle var kvalifiserte. 

Det er ikke mangel på utdannede lærere.  Det er mangel på lærerstillinger. Det trengst flere stillinger i kommunene for å få bukt med problemet, det er der det ligger. 

Anonymkode: d9011...955

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som lærer på barneskole så er det viktigste å ha god kjemi med elevene, god formidlingsevne, og være flink til å forberede seg godt.. 

På ungdomsskole og videregående stiller det seg annerledes. Mener jeg. 

Anonymkode: 705c6...f63

Skrevet

Vi lever vel midt mellom utkant og by, og her er det et stort problem å få nok lærere. Ser at nabokommunene kappes litt, om å legge ut stillingsannonser først. 

Min sønn har nå "ufaglært" lærer i avsluttende fag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...