Gå til innhold

Snart 11 veke på maksdose zoloft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart gått 11 veke på maksdose med zoloft.. hatt nokre ok dager no og då, men siste 3-4 dagane har vore skikkelig ille igjen! Er so redd for at medisinen ikkje skal hjelpe meg og må bytte til ein ny! Er det for tidlig å skifte?? Nokon med erfaring? Haude rasa om dei samme tankane store delar av dagen 😞

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånt må du snakke med legen som forskriver deg medisin...

Anonymkode: dce4a...ee2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånt må du snakke med legen som forskriver deg medisin...

Anonymkode: dce4a...ee2

Sjølvsagt! Men alltid kjekt å høre erfaringer frå andre som har vore i samme situasjon!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at jeg iallfall får virkning etter ca fire uker når jeg gjør forandringer med SSRI. Men det kan jo være individuelt, og jeg bruker annet preparat, ikke Zoloft. 

Anonymkode: ff223...840

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg vet at jeg iallfall får virkning etter ca fire uker når jeg gjør forandringer med SSRI. Men det kan jo være individuelt, og jeg bruker annet preparat, ikke Zoloft. 

Anonymkode: ff223...840

Heldig  👏🏼

AnonymBruker
Skrevet

Det kan ta laaang tid før du er stabilisert, typ 6 måneder. Jeg prøvde Zoloft i et år uten virkning.. Så du må bare smøre deg med tålmodighet😊

Anonymkode: 2f623...ee5

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kan ta laaang tid før du er stabilisert, typ 6 måneder. Jeg prøvde Zoloft i et år uten virkning.. Så du må bare smøre deg med tålmodighet😊

Anonymkode: 2f623...ee5

Ok! So ikkje unormalt at alt ikkje er tipp topp etter 11 veke?

• 7 måneder senere...
Skrevet
angstfull1985 skrev (På 17.3.2022 den 15.04):

Snart gått 11 veke på maksdose med zoloft.. hatt nokre ok dager no og då, men siste 3-4 dagane har vore skikkelig ille igjen! Er so redd for at medisinen ikkje skal hjelpe meg og må bytte til ein ny! Er det for tidlig å skifte?? Nokon med erfaring? Haude rasa om dei samme tankane store delar av dagen 😞

Hei, jeg sliter også med det samme som du beskriver. Har du blitt bedre nå?

Skrevet

Fortell legen att du føler manglene eller for lite effekt av medisinen. Det finnes mange andre preparater du kan bruke. Kanskje det også kan være en ide å spørre lege om å ta en serumkonsentrasjon?

• Liker 1
Skrevet
Momio skrev (1 minutt siden):

Fortell legen att du føler manglene eller for lite effekt av medisinen. Det finnes mange andre preparater du kan bruke. Kanskje det også kan være en ide å spørre lege om å ta en serumkonsentrasjon?

Jeg har samme problemet. Vurderer å bytte til et annet preparat og å ta serumkonsentrasjon. Har du personelig noe erfaring med nedtrapping og opptrapping?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...