Gå til innhold

Bygedamer...

Anbefalte innlegg

Skrevet
Joda, men dårllig sminke  ;)

slik som vi ser damer fra russland bruker  :ler:

Uff.. *får fæle bilder i hovudet*

Det var ein spøk altså. Eg trur faktisk ikkje at ein kan sjå forskjell på bygdejenter og byjenter no til dags altså! Vi drikk til og med kaffe latte her i bygda mi!

Skrevet
Uff.. *får fæle bilder i hovudet*

Det var ein spøk altså. Eg trur faktisk ikkje at ein kan sjå forskjell på bygdejenter og byjenter no til dags altså! Vi drikk til og med kaffe latte her i bygda mi!

Da er bygda di mer avansert enn bygda mi :ler:

Der går der fremdeles stort sett i kokemalt kaffe.

Skrevet

Hmm.. Det er et dyrt kosmetikk merke, men..

Den tok jeg ikke :ler: Di fleste jenter bruker vel sminke? Har vel ikke noe å gjøre med hvor di kommer fra..

Skrevet
Da er bygda di mer avansert enn bygda mi :ler:

Der går der fremdeles stort sett i kokemalt kaffe.

Ikkje hos dei på 23 vel?

Skrevet
Ikkje hos dei på 23 vel?

Vel nå omgår jeg jo ikke så mange på 23 når jeg er hjemme da jeg er 36 sjøl ;-)

men min erfaring er at alle drikker kaffe. Og da svart kaffe uten noko attåt.

En annen ting jeg har lagt merke til er at det er så mange som røyker rullings. Og helst petterøes nr 3 :ler:

Men dette tror jeg faktisk er noe som er særegent med folk i Finnmark.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg er byjente og drikker svart kaffe. Og sminker meg sjelden.

Gjest cecilia
Skrevet

Der jeg opprinnelig kommer fra, har det eksplodert når det gjelder gravide 20-åringer. Er faktisk en av disse gravide 20-åringene selv, men jeg har riktignok flytta fra bygda. Jeg kan ikke kjenne meg igjen i noen av disse beskrivelsene. Flere av venninene mine skal snart ha barn/har barn. Dette er høyst oppegående jenter. De drikker til og med caffe latte :ler: De fleste går også på høgskole, og ei vennine av meg skal begynne på legestudiet fra neste høst, med ei datter på ett år. De aller fleste har et stabilt og langvarig forhold til barnefaren.

Nei, tror faktisk folk vet for lite jeg. Jeg kjenner meg hvertfall ikke igjen i noen av disse beskrivelsene.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Hvorfor kommer enkelte her så innmari i forsvar?

Skrevet

Eg trur ikkje det er du som veit for lite, cecilia, men trådstartar og andre med bygdefordommar. Det er faktisk skremmande å høyre kva slags oppfatningar folk har av bygde-ungdom! Vi er da ikkje noko annleis vi enn anna ungdom vel?

Skrevet

Det er vel naturleg at ein forsvarar seg sjølv, er det ikkje?

Gjest cecilia
Skrevet

Dette er vel et diskusjonsforum, såvidt jeg vet? :roll: Og dessuten må man da få lov til å forsvare seg selv, om man er uenig?

Skrevet

Si noe stygt om Oslodamer ,og ingen (få)vil reagere...

Skrevet

Kva i steikaste er "Bygedamer"? Verdamer? :roll:

Korleis kan du kritisera noko du ikkje veit noko om? Håpar dette var eit tulleinnlegg som kun var for å provosera, for ellers syns eg synd på deg.

Skrevet
Jeg er byjente og drikker svart kaffe. Og sminker meg sjelden.

Det er faen meg umulig. Er du bydame, så drikker du caffe latte og bruker sminke (Chanel, Dior og Versace..til nød Lancome).

Denne tråden viser at det er to typer kvinner; Bygdedamer og bydamer.

Bydgedamer er bitre, får barn tidlig med mange fedre, har ikke utdannelse, lav inntekt og bruker billig sminke.

Bydamer har høy utdannelse, venter med barn til de er professorer, tjener kjempebra og er aldri bitre. Og ja, mange bydamer er altfor flinke til å generalisere ;)

(Det er visst umulig å ha en fornuftig diskusjon om dette emnet. Det blir bare en masse generaliseringer. Og tøyseinnlegg, slike som mitt)

Skrevet
Dette er vel et diskusjonsforum, såvidt jeg vet? :roll: Og dessuten må man da få lov til å forsvare seg selv, om man er uenig?

Ja, det er et diskusjonsforum, men hvis man går i skyttergrav så umuliggjøres diskusjonen.
Skrevet
Siden min samboer egentlig er en bondegutt (eller tja..han er fra en småby i hvertfall) så må jeg jo dessverre bli med han til hans by innimellom.

Innimellom møter vi venner og venninner som er hans og jeg blir alltid litt satt ut av mentaliteten som råder i andre byer.

I storbyene konsentrerer vi oss om utdannelse, imens på "bygda" der har de fleste jentene 2 unger før fylte 25år.

Jeg syns det er rart...og merkelig og ikke minst idiotisk.

Mange av damene der virker så sinna, bitre og misunnelige....  :overrasket:

Jeg tror at mye av grunnen til at disse damene oppfører seg sånn er vel fordi de har fått en unge med "hvem som helst", også har selvfølgelig bygdegutten funnet seg en eller annen ny dame og kjørt hun på tjukken også.  :roll:

Tro meg...jeg hadde vært bitter selv i en slik sitasjon..

Men hvorfor er mentaliteten så annerledes på bygda?

Hvorfor har så mange damer 2 unger før man har fylt f.eks 25 år?

Og hvorfor søren driver "alle" damene på bygde med MaryKay og den slags?

Dette er vel en holdning som var "sann" for lenge siden. Veldig lenge siden.

vet egentlig ikke om jeg orker å fullføre svaret mitt til deg.....

Jeg blir bare lammet over slike hoder som deg.

Når du egentlig opp? dit oppe du svever? vel, det er mulig du har studert,men du mangler store kunnskaper ser jeg.

Så han er fra bygden gutten din, han som er fra småbyen. Jaja, hvor mange småbyer er det i Norge da? Hvor mange storbyer?

Det er store studiemuligheter selv om du ikke bor i storbyen. De fleste drar dit på grunn av studier,men vendertilbake til bygda som du velger å kalle det.

De fleste unge mødre er vel i storbyene?

Tror nok ikke at de får unger med hvemsomhelst pga de er i en småby.

Hvordan du kunne finne på å ramle borti en fyr fra en bygd er meg en gåte....Han kan jo være hvemsomhelst, som du skriver.

Om du undersøker, så ser du at de fleste som studerer i storbyene er "innvandret". Ingen byer som Oslo,Trondheim,Tromsø har mere innvandring enn de pga skolene.

Tror du skal undersøke fakta mere før du kommer med slike utsagn som du gjør.

kansje litt mere undervisning på andre områder også.

Unger før 25? vet du hva den idielle alderen er for å få barn? Det er vel 23. Kjenner mange som studerer som har barn i tillegg. Det vet vel du som bor i storbyen.

Er det hipt der ute i ødemarka kanskje?

Forstår ikke.  :overrasket:

Og jeg har ikke bare vært i en småby nei...jeg har vært i mange. Og det er likt de fleste stedene.

Gjest cecilia
Skrevet
Ja, det er et diskusjonsforum, men hvis man går i skyttergrav så umuliggjøres diskusjonen.

Jeg går vel ikke i noen som helst skyttergrav. Jeg er bare uenig, og kjenner meg ikke igjen. Det må det da være lov til å være...

Skrevet (endret)
Jeg går vel ikke i noen som helst skyttergrav. Jeg er bare uenig, og kjenner meg ikke igjen. Det må det da være lov til å være...

Dette blir jo bare tull. Du skrev at dette var et diskusjonsforum og at det måtte være lov å forsvare seg. Ingen her har angrepet deg eller noen andre personlig, ei heller gjorde jeg det da jeg siterte deg. Jeg forstår derfor ikke hvorfor noen skal ha behov for å forsvare seg, og mener fremdeles at en debatt hvor folk går i skyttergrav for å forsvare et innbilt personangrep blir umulig. Endret av sixx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...