Gå til innhold

Bygedamer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke alt man kan ta på brevkurs er det vel? Bare spør jeg. Og dersom man faktisk ikke vil flytte for en kort stund engang så vil man ikke det. Men hvorfor er det slik at jenter med lavere utdannelse og barn blir sett på som dårligere enn jenter med høy utdannelse som velger å få barn sent? Hvorfor følger status med utdannelsen, det viktigste må vel være at alle lever livet slik de ønsker det? Dersom man er lykkelig som tobarnsmor i en alder av 25 må vel det være viktigere en lengden på utdannelsen og hvilken årslønn man har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke om dette innlegget bare var for å provosere, men man må jo bare akseptere at folk har forskjellige mål i livet. Selv om folk ikke velger en mastergrad som deg og unger når du er 35, betyr det ikke nødvendigvis at man har valgt feil.

Forresten, hva er egentlig Mary Key?

Hilsen ei utfyltta småbyjente :ler:

Gjest Violetta
Skrevet
Ikke alt man kan ta på brevkurs er det vel? Bare spør jeg. Og dersom man faktisk ikke vil flytte for en kort stund engang så vil man ikke det. Men hvorfor er det slik at jenter med lavere utdannelse og barn blir sett på som dårligere enn jenter med høy utdannelse som velger å få barn sent? Hvorfor følger status med utdannelsen, det viktigste må vel være at alle lever livet slik de ønsker det? Dersom man er lykkelig som tobarnsmor i en alder av 25 må vel det være viktigere en lengden på utdannelsen og hvilken årslønn man har?

Jo, men poenget til trådstarter var vel at det ikke virket lykkelige i det hele tatt.

Gjest cecilia
Skrevet

Det var jeg som var gjest. Glemte innlogging

Skrevet

Nei i følge trådstareter virker alle bygdedamer bitre, noe jeg sterkt tviler på at de er. Noen er helt sikkert det, men neppe alle. Og hun stilte flere spørsmål, og jeg velger å svare på noen av dem.

Skrevet
Trist at du føler det sånn.. Kvifor vil ikkje vennene dine flytte tilbake då? Alle i min venegjeng ynskjer seg heim att, dersom det er jobbar til dei etter endt utdanning.

Vel de fleste er etablerte med mann og barn andre steder. Jobbmulighetene er også begrenset. Men det jeg tror først og fremst som gjør at vi trives bedre her sørpå har rett og slett med klimatiske forhold å gjøre. Å ha muligheten til å gå på ski i juni er ikke så forlokkende som å ta den første utepilsen i mars ;)

Skrevet

Berre for å ha sagt det; det går faktisk an å vere bygdejente og ha ein mastergrad OG barn før ein fyller 25 - UTAN å vere bitter.

Lurer på kva slags jenter trådstartaren har møtt eg...

Skrevet

Nei det er ikke noe galt i å få barn så lenge man er moden nok og er i et stabilt forhold. Jo yngre man er jo mindre er mulighetene for at disse kriteriene er ivaretatt.

Skrevet
Å ha muligheten til å gå på ski i juni er ikke så forlokkende som å ta den første utepilsen i mars  ;)

Hehe.. Det er sant då... Men her eg er frå er vi så heldige at vi både har fjord og fjell med isbre. Vi står på ski i juni, og kan bade i april (sjølv om det hender at det er litt småkaldt då...). Eg trur at det er viktig at haldningane til bygda blir endra, og trenden er heilt klart på veg til å snu i vår bygd, i alle fall. Etter fleire år med fråflytting er tendensen på veg tilbake, dei unge kjem attende og skapar arbeidsplassar (og ungar), mykje pga. god tilrettelegging frå kommunen. Her får ein gode tilskot om ein vil starte ei ny bedrift, vi har full barnehagedekning og gode fritidstilbod.

Åh, eg elskar heimstaden min eg!!!!

Skrevet
Nei det er ikke noe galt i å få barn så lenge man er moden nok og er i et stabilt forhold. Jo yngre man er jo mindre er mulighetene for at disse kriteriene er ivaretatt.

Vel, alt er relativt. Nokon sluttar å vere drittunge når dei er 16, andre når dei er 30.... (berre litt "off-topic"; skilsmisse-statistikkane viser forresten at folk i byar skiller seg oftare enn folk på landsbygda......)

Skrevet
Når jeg kommer tilbake til hjemstedet mitt sitter alle som har blitt værende der i bygda med ungen på slep og to peniser mellom beina.  :ler:

:overrasket: Jøss...er du fra Tsjernobyl du eller?
Skrevet

Åh, eg elskar heimstaden min eg!!!!

Det gjør jeg også :)

Men for meg holder det med å være hjemme 2 uker om sommeren.

Men etter 2 uker hjemme ja da er det sannelig godt å komme tilbake til oslo igjen ;-)

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Ja. er det ikke sånn det er på bygda da? Kjenner at mine fordommer kommer frem her ja. ;)

Guri, jeg skal si at jeg kjenner mange kvinner (og menn ikke minst) i fra bygda som nesten har stoppa opp i utviklingen sin pga at de har murt seg inne med disse ungene da (og disse drittsekkene av noen mannfolk).

Syns de får unger på feil grunnlag der uti granskauen.

Og mange av de er så sladdrete. Og de har så lite å gjøre.

Det virker som om livene deres består av menn, og da igjen en ny mann som som kan forsørge dem når deres siste mann har stukket fra dem.

Skrevet

Det er ikke noe galt i å få unger i tidlig alder eller å ikke ha toppstillinger.

Noen fra byen har kanskje litt trang tankegang om et litt firkantet liv :ler:

Foresten jeg var på hyttetur i påsken og den som måtte fyre i peisen var meg.

Bygutta fikk ikke fyr :klappe:

Mary kay er et kosmetikk merke foresten!

Skrevet

Mary kay er et kosmetikk merke foresten!

Åh? Trudde ikkje bygdejenter brukte sminke eg...

Skrevet

Jo, men bare den som er kjøpt på homeparties.

Skrevet

Joda, men dårllig sminke ;)

slik som vi ser damer fra russland bruker :ler:

Skrevet

Hva med å ha respekt for at vi har ulike interesser her i livet, noen får barn tidlig andre sent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...