AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #1 Skrevet 17. mars 2022 De siste par månedene har jeg sendt rundt 10 søknader ulike steder, innenfor mitt fagfelt. Jeg har ikke fått intervju, og forsåvidt heller ikke informasjon om stillingene er besatt, men regner med det. Jeg forstår ikke hva jeg gjør feil. Jeg søker kun på stillinger jeg virkelig har lyst på og som jeg er kvalifisert til. Jeg har som regel ikke alt det søkes etter, men er det vanlig? Noe må man jo lære også tenker jeg? Tror det er 50-70 søkere på stillingene, så det er jo stor konkurranse. Tenker dere at på 10 søknader burde man få intervju statistisk sett? Eller må det som regel flere søknader til? Usikker på om jeg bare er utålmodig Anonymkode: eb10a...bf4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #2 Skrevet 17. mars 2022 Kan søknaden din være problemet? Hva med CV? Har du relevant utdanning, men ikke erfaring? Hull i cven? Anonymkode: 03068...dc2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #3 Skrevet 17. mars 2022 Jeg synes ikke det er så mye. jeg tror jeg sendte 50 på et halvår, og likevel måtte jeg ut av kommunen for å få intervju. Anonymkode: f8066...8a2 8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #4 Skrevet 17. mars 2022 Siden du søker på stillinger det er stor konkurranse om synes jeg ikke det er mye. Du kan evtentuelt få hjelp til å lese over søknadene. Og huske å fortelle i søknaden hvorfor du er den de trenger til jobben, og ikke bare hvorfor du har lyst på jobben. Anonymkode: dd9ed...665 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #5 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De siste par månedene har jeg sendt rundt 10 søknader ulike steder, innenfor mitt fagfelt. Jeg har ikke fått intervju, og forsåvidt heller ikke informasjon om stillingene er besatt, men regner med det. Jeg forstår ikke hva jeg gjør feil. Jeg søker kun på stillinger jeg virkelig har lyst på og som jeg er kvalifisert til. Jeg har som regel ikke alt det søkes etter, men er det vanlig? Noe må man jo lære også tenker jeg? Tror det er 50-70 søkere på stillingene, så det er jo stor konkurranse. Tenker dere at på 10 søknader burde man få intervju statistisk sett? Eller må det som regel flere søknader til? Usikker på om jeg bare er utålmodig Anonymkode: eb10a...bf4 Gjør som meg. Kom heller aldri til intervju. Så da inviterte jeg meg selv på intervju. Bare troppet opp på kontoret til kontaktpersonen for stillingsannonsen og sa vi hadde en avtale om intervju. Så da ble det intervju😀 Anonymkode: a13e3...759
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #6 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Gjør som meg. Kom heller aldri til intervju. Så da inviterte jeg meg selv på intervju. Bare troppet opp på kontoret til kontaktpersonen for stillingsannonsen og sa vi hadde en avtale om intervju. Så da ble det intervju😀 Anonymkode: a13e3...759 Så tøff er jeg ikke😅 men kult at det funket for deg! Anonymkode: eb10a...bf4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #7 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kan søknaden din være problemet? Hva med CV? Har du relevant utdanning, men ikke erfaring? Hull i cven? Anonymkode: 03068...dc2 Jeg har mastergrad innenfor fagfeltet (ikke nøyaktig det de ser etter), og er i min andre jobb som er relevant. Har et hull på et par år mellom de to jobbene, men jeg er altså i relevant jobb nå Vet ikke om CV og søknad er godt nok skrevet, men har ingen til å se over for meg. Anonymkode: eb10a...bf4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #8 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Siden du søker på stillinger det er stor konkurranse om synes jeg ikke det er mye. Du kan evtentuelt få hjelp til å lese over søknadene. Og huske å fortelle i søknaden hvorfor du er den de trenger til jobben, og ikke bare hvorfor du har lyst på jobben. Anonymkode: dd9ed...665 Jeg må kanskje ha større tålmodighet ja. Og til det uthevede: dette synes jeg er veldig vanskelig. Jeg skriver om hvilke kvaliteter jeg har, som jeg mener er viktig til den type arbeid. Altså både hvilke egenskaper jeg har, og at jeg har den og den erfaringen fra tidligere. Men ellers ikke mer om hvorfor jeg er den rette. Vet ikke hva mer jeg skal skrive. Synes søknad er veldig vanskelig. Anonymkode: eb10a...bf4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #9 Skrevet 17. mars 2022 Jeg er i samme situasjon 😔 dette er mye tøffere enn jeg trodde det skulle bli. Anonymkode: a7e46...290 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #10 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg synes ikke det er så mye. jeg tror jeg sendte 50 på et halvår, og likevel måtte jeg ut av kommunen for å få intervju. Anonymkode: f8066...8a2 Kanskje jeg har for høy forventning om å få ny jobb raskt ja 😕 Anonymkode: eb10a...bf4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #11 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg må kanskje ha større tålmodighet ja. Og til det uthevede: dette synes jeg er veldig vanskelig. Jeg skriver om hvilke kvaliteter jeg har, som jeg mener er viktig til den type arbeid. Altså både hvilke egenskaper jeg har, og at jeg har den og den erfaringen fra tidligere. Men ellers ikke mer om hvorfor jeg er den rette. Vet ikke hva mer jeg skal skrive. Synes søknad er veldig vanskelig. Anonymkode: eb10a...bf4 Det har ikke hjulpet for min del. Men jeg har pleid å skrive hvorfor jeg er en ressurs hos den bedriften jeg søker på. Og så skriver jeg om kunnskapen og erfaringen jeg har som gjør at jeg er en ressurs der. For eksempel: jeg innehar de og de kunnskapene og den og den erfaringen som jeg dere vil få bruk for i deres bedrift og samlet sett kan jeg da være en ressurs hos dere. Anonymkode: a7e46...290 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #12 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De siste par månedene har jeg sendt rundt 10 søknader ulike steder, innenfor mitt fagfelt. Jeg har ikke fått intervju, og forsåvidt heller ikke informasjon om stillingene er besatt, men regner med det. Jeg forstår ikke hva jeg gjør feil. Jeg søker kun på stillinger jeg virkelig har lyst på og som jeg er kvalifisert til. Jeg har som regel ikke alt det søkes etter, men er det vanlig? Noe må man jo lære også tenker jeg? Tror det er 50-70 søkere på stillingene, så det er jo stor konkurranse. Tenker dere at på 10 søknader burde man få intervju statistisk sett? Eller må det som regel flere søknader til? Usikker på om jeg bare er utålmodig Anonymkode: eb10a...bf4 10 søknader er ingenting. Jeg fikk ikke intervju før jeg hadde sendt rundt 50 søknader. Anonymkode: 2d576...7aa 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #13 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så tøff er jeg ikke😅 men kult at det funket for deg! Anonymkode: eb10a...bf4 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gjør som meg. Kom heller aldri til intervju. Så da inviterte jeg meg selv på intervju. Bare troppet opp på kontoret til kontaktpersonen for stillingsannonsen og sa vi hadde en avtale om intervju. Så da ble det intervju😀 Anonymkode: a13e3...759 Fikk du jobben ? Anonymkode: 546fc...616
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #14 Skrevet 17. mars 2022 Tror det også kommer veldig ann på hvilket felt du prøver deg på. Har selv Master i biologi og tror jeg sendte ut et sted mellom 80-100 søknader over 5-6 år før jeg ga fullstendig opp. Fikk flere forskjellige til å sjekke CV, betalte til og med 3000,- for karriereveiledning og sjekk av CV og gikk jobbsøkerkurs hos NAV. Alt jeg hørte gang på gang var at jeg hadde så flott CV og at jeg sikkert kom til å få jobb snart. Vel, nei.. Håper du prøver deg på et enklere fagfelt, ts og at det går bedre for deg! Evt kan man alltids omskolere seg. Er nå sykepleier og trives med det! Var i det minste ikke noe problem å få jobb! Anonymkode: a0d9e...b52 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #15 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror det også kommer veldig ann på hvilket felt du prøver deg på. Har selv Master i biologi og tror jeg sendte ut et sted mellom 80-100 søknader over 5-6 år før jeg ga fullstendig opp. Fikk flere forskjellige til å sjekke CV, betalte til og med 3000,- for karriereveiledning og sjekk av CV og gikk jobbsøkerkurs hos NAV. Alt jeg hørte gang på gang var at jeg hadde så flott CV og at jeg sikkert kom til å få jobb snart. Vel, nei.. Håper du prøver deg på et enklere fagfelt, ts og at det går bedre for deg! Evt kan man alltids omskolere seg. Er nå sykepleier og trives med det! Var i det minste ikke noe problem å få jobb! Anonymkode: a0d9e...b52 Master i Bioteknologi her. Jeg liker fagfeltet, og vil gjerne jobbe innen det. Jeg har en jobb, så er heldig sånn sett. Men jeg vil flytte til en annen by. Synd at du måtte finne et annet yrke, men bra at du trives Anonymkode: eb10a...bf4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #16 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 10 søknader er ingenting. Jeg fikk ikke intervju før jeg hadde sendt rundt 50 søknader. Anonymkode: 2d576...7aa Da skal jeg være mer tålmodig Anonymkode: eb10a...bf4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #17 Skrevet 17. mars 2022 Jeg sendte flere titalls søknader før jeg endelig kom til et intervju i fjor. Da var jeg med til siste runde og ble jeg innstilt som nr 2. Tok lang tid før jeg igjen fikk komme til intervju, og da hadde jeg nesten mistet motet. Det var så vidt jeg orket å sende inn den siste, avgjørende søknaden. Den jobben fikk jeg, og jeg er så ekstremt glad for at jeg ikke ga opp! Hold ut, og fortsett med søkingen!! Anonymkode: 7aaaa...793 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #18 Skrevet 17. mars 2022 Du setter jo opp mattestykket selv. 70 søkere på en jobb. 1 av 70 får jobb. Du må søke 70 jobber før det er sannsynlig at du får en. Da jeg søkte jobb for noen år siden fikk noen av firmaene 500 søkere på en stilling. Det sier seg selv at det er vanskelig å stikke seg ut i mengden. Anonymkode: c46c1...e0e 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #19 Skrevet 17. mars 2022 Be om utvidet søkerliste, så ser du hvem "konkurrentene" er. Anonymkode: 54cd4...d4c 1
Mumsmums Skrevet 17. mars 2022 #20 Skrevet 17. mars 2022 Skriver du en generell søknad eller skriver du en spesifisert søknad til hver bedrift? Kan lønne seg å spesifisere søknaden til den enkelte bedrift. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå