AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #1 Skrevet 17. mars 2022 Jeg har blitt nysgjerrig på BDSM etter å ha blitt introdusert for Bondage, som tente meg voldsomt. Er det noen her som har vært på BDSM-fest, eller er erfaren med dette? Hva kan jeg som nybegynner forvente, hvordan går jeg frem? Snart treff i byen hvor jeg bor, lurer på om jeg skal melde meg på. Takknemlig for tips og informasjon. -nysgjerrig Anonymkode: 59bd0...234
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #2 Skrevet 17. mars 2022 Ja, jeg har vært med i mange år. Hva som skjer avhenger jo av hvilket treff du går på. Hvis du går på kafé- eller pubtreff, som sikkert er det lureste i begynnelsen, så sitter folk bare og prater og drikker kaffe eller alkohol. Så å si alle går med vanlige klær, men jeg har også opplevd at noen få kommer i noe lærklær, men ikke noe crazy noe. Fetisjklær er for lukkede fester. Hvis du går på en fest, vil du sannsynligvis oppleve at noen binder eller pisker hverandre, og lignende, i tillegg til at mange går med fetisjklær. Muligens kan noe seksuelt skje, men sannsynligvis bare i milde former. Jeg har vel bare sett folk ha regelrett samleie noen få ganger i løpet av 20 år, men dette kan kanskje variere fra forening til forening. Jeg har vært med i tre ulike foreninger og det har vært ganske likt. Mye pisking, binding og fetisj - og lite sex. En god del medlemmer er bare sosiale og sitter og prater. Noen foreninger har også lukkede treff med spesifikke tema. Har du vært på et informasjonsmøte i foreningen? Jeg vil tro de fleste foreninger har det. I tillegg finnes det åpne treff der ikke- medlemmer kan komme. Som kafétreff for både nye og gamle medlemmer. Det er alltid hyggelig og overhodet ikke noe skummelt. Anonymkode: 736e1...328 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #3 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, jeg har vært med i mange år. Hva som skjer avhenger jo av hvilket treff du går på. Hvis du går på kafé- eller pubtreff, som sikkert er det lureste i begynnelsen, så sitter folk bare og prater og drikker kaffe eller alkohol. Så å si alle går med vanlige klær, men jeg har også opplevd at noen få kommer i noe lærklær, men ikke noe crazy noe. Fetisjklær er for lukkede fester. Hvis du går på en fest, vil du sannsynligvis oppleve at noen binder eller pisker hverandre, og lignende, i tillegg til at mange går med fetisjklær. Muligens kan noe seksuelt skje, men sannsynligvis bare i milde former. Jeg har vel bare sett folk ha regelrett samleie noen få ganger i løpet av 20 år, men dette kan kanskje variere fra forening til forening. Jeg har vært med i tre ulike foreninger og det har vært ganske likt. Mye pisking, binding og fetisj - og lite sex. En god del medlemmer er bare sosiale og sitter og prater. Noen foreninger har også lukkede treff med spesifikke tema. Har du vært på et informasjonsmøte i foreningen? Jeg vil tro de fleste foreninger har det. I tillegg finnes det åpne treff der ikke- medlemmer kan komme. Som kafétreff for både nye og gamle medlemmer. Det er alltid hyggelig og overhodet ikke noe skummelt. Anonymkode: 736e1...328 Takk for svar AB...328 Har vært på kafetreff som var veldig hyggelig. Har også hatt 'faddersamtale' så jeg er godkjent for opptak i klubben. Har betalt medlemskontingent i dag. Jeg er singel så jeg har ikke partner, usikker hvordan det blir oppfattet. Vet at mange i klubben er singel... Møter med et åpent sinn og er klar for nye opplevelser 😊 ts Anonymkode: 59bd0...234 1 1
SlemUlv Skrevet 17. mars 2022 #4 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar AB...328 Har vært på kafetreff som var veldig hyggelig. Har også hatt 'faddersamtale' så jeg er godkjent for opptak i klubben. Har betalt medlemskontingent i dag. Jeg er singel så jeg har ikke partner, usikker hvordan det blir oppfattet. Vet at mange i klubben er singel... Møter med et åpent sinn og er klar for nye opplevelser 😊 ts Anonymkode: 59bd0...234 Singel eller ikke, har ikke noe å si, så lenge du er en ok person. Om du var på faddersamtale, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med fadderen din, og spørre spørsmålene der. Denne kan da svare hvordan det er i den spesifikke foreningen 😊 Personlig vil jeg anbefale deg å møte med tanken: jeg vil skaffe meg venner, med samme interesse som meg. Ikke møt I håp om å få lek, så lenge dette ikke er avtalt på forhånd. 1
Katten.2.0 Skrevet 17. mars 2022 #5 Skrevet 17. mars 2022 Bare husk å ha med deg din kritiske sans. Stå hardt på dine følelser og grenser, og involver deg kun med mennesker som respekterer dine grenser og vil trygge deg. 5 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #6 Skrevet 18. mars 2022 Dette var en fin tråd! Jeg fikk svar på mye av det jeg har lurt på i flere år. Men - hva slags folk er det som er der? Tenker på alder og type/stil. Jeg lurer på om jeg er for ung (22) og om de som er der er helt annerledes enn meg (håndball, lang lyst hår og sånn). Anonymkode: c9182...9ab
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #7 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette var en fin tråd! Jeg fikk svar på mye av det jeg har lurt på i flere år. Men - hva slags folk er det som er der? Tenker på alder og type/stil. Jeg lurer på om jeg er for ung (22) og om de som er der er helt annerledes enn meg (håndball, lang lyst hår og sånn). Anonymkode: c9182...9ab Om du bor rundt Oslo, er du ikke for ung. Tror de fleste i Oslo BDSM/Nonna er i 20-årene faktisk, så du vil nok passe ok inn der. Det er vel alle mulige slags folk som driver med bdsm, men det er en del klikker og veldig vanskelig å bli kjent med folk fordi de fleste vil kun gå på treff for å snakke med de de kjenner fra før. Men om du er veldig utadvendt, kan det hende du blir kjent med noen. Anonymkode: 8d11e...3d0 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #8 Skrevet 18. mars 2022 Mann på 40 her. Vurderer å stikke innom Nonna, men vet ikke helt hva jeg vil bli møtt av, og hvordan jeg vil bli tatt i mot. Er singel, heterofil, har noen dominante trekk på soverommet som jeg ønsker å utforske mer, liker også bondage. Ønsker i første omgang og bare se an miljøet, og finne ut om det er noe for meg. Registrerte meg på fetlife, men det ble for nakenprat aktig for min del. Altså masse folk som kun er opptatt av det seksuelle ved bdsm, legger ut nakne bilder og fremstår som en sex klubb. Anonymkode: d4194...057 1
SlemUlv Skrevet 18. mars 2022 #9 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mann på 40 her. Vurderer å stikke innom Nonna, men vet ikke helt hva jeg vil bli møtt av, og hvordan jeg vil bli tatt i mot. Er singel, heterofil, har noen dominante trekk på soverommet som jeg ønsker å utforske mer, liker også bondage. Ønsker i første omgang og bare se an miljøet, og finne ut om det er noe for meg. Registrerte meg på fetlife, men det ble for nakenprat aktig for min del. Altså masse folk som kun er opptatt av det seksuelle ved bdsm, legger ut nakne bilder og fremstår som en sex klubb. Anonymkode: d4194...057 Med tanke på at det er den synlige delen som blir veldig synlig på fl, er ikke det så rart. Men det er gode diskusjoner der også. Men til spørsmålet om nonna, du vil bli møtt som er ny person. Om du går på åpen cafe, har de en intro der før alt åpner. Også, om du ikke virker veldig avvisende mot folk, vil du kunne sitte å prate med de som er der. Både nye og gamle. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #10 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 17.3.2022 den 10.04): Takk for svar AB...328 Har vært på kafetreff som var veldig hyggelig. Har også hatt 'faddersamtale' så jeg er godkjent for opptak i klubben. Har betalt medlemskontingent i dag. Jeg er singel så jeg har ikke partner, usikker hvordan det blir oppfattet. Vet at mange i klubben er singel... Møter med et åpent sinn og er klar for nye opplevelser 😊 ts Anonymkode: 59bd0...234 Jeg har gått på treff både som singel og i par. Begge deler er fint. Det er ikke noe problem å komme som singel og det er ingen som tenker noe over det. Eneste er vel hvis du kommer dit med det for øye å sjekke opp noen eller bli med noen i lek. Da kan enkelte kanskje bli litt sure. Foreningen er først og fremst et sted der likesinnede samles, og så skjer det som skjer, selvfølgelig. Noen ganger finner folk hverandre og andre ganger ikke, men du bør gå dit først og fremst for å bli kjent med folk. En bdsm-forening er ikke et sjekkested eller en sexklubb, men et sosialt møtested der enkelte også utøver (stort sett) mild bdsm. Mange slags folk kommer dit. Ulike aldre, single, par, poly, mest heterofile, men også noen homofile og en del bifile osv. De fleste har vanlige jobber eller er studenter, noen er arbeidsløse, og mange har nok en typisk arbeiderklassebakgrunn. Akkurat der har jeg savnet en litt mer mangfoldig gjeng. Det er ikke så mange operasangere, leger og advokater der, for å si det sånn. Synd, egentlig. Anonymkode: 736e1...328
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #11 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette var en fin tråd! Jeg fikk svar på mye av det jeg har lurt på i flere år. Men - hva slags folk er det som er der? Tenker på alder og type/stil. Jeg lurer på om jeg er for ung (22) og om de som er der er helt annerledes enn meg (håndball, lang lyst hår og sånn). Anonymkode: c9182...9ab Du må være ekstremt forsiktig. De som vil utnytte deg kommer til å stå i kø. Du kommer til å bli overøst med oppmerksomhet. Ikke alle disse har gode intensjoner. Har du god selvfølelse, selvtillit og er god på grensesetting? Hvis ikke burde du vente. BDSM kan være en ekstrem rus og du kan ende opp med traumer hvis du er forsiktig. Anonymkode: ba869...2ac 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #12 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du må være ekstremt forsiktig. De som vil utnytte deg kommer til å stå i kø. Du kommer til å bli overøst med oppmerksomhet. Ikke alle disse har gode intensjoner. Har du god selvfølelse, selvtillit og er god på grensesetting? Hvis ikke burde du vente. BDSM kan være en ekstrem rus og du kan ende opp med traumer hvis du er forsiktig. Anonymkode: ba869...2ac Dette kan jeg underskrive på; aldri gå alene og undersøk klientellet så godt du kan får du eventuelt møter opp fysisk. Det fiinnes normale folk der, men også veldig mye rart. Anonymkode: d586c...e76 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #13 Skrevet 19. mars 2022 SlemUlv skrev (15 timer siden): Med tanke på at det er den synlige delen som blir veldig synlig på fl, er ikke det så rart. Men det er gode diskusjoner der også. Men til spørsmålet om nonna, du vil bli møtt som er ny person. Om du går på åpen cafe, har de en intro der før alt åpner. Også, om du ikke virker veldig avvisende mot folk, vil du kunne sitte å prate med de som er der. Både nye og gamle. Må nyansere dette litt; man kan være så åpen og lite avvisende man vil, det er uansett slik at de fleste der kommer kun for å snakke med folk de allerede kjenner. Du kan selvsagt prøve å snakke med folk, men de er kun interessert i å snakke om seg selv og stiller så og si ingen spørsmål til nye. Er litt som en kult hvor kun de innviede er «interessante» nok til å bli stilt spm. De nye må liksom nøye seg med å sitte og høre på den harde kjernen snakke om seg selv og sine diagnoser og problemer…kjedelig. Anonymkode: 8d11e...3d0 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #14 Skrevet 19. mars 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Må nyansere dette litt; man kan være så åpen og lite avvisende man vil, det er uansett slik at de fleste der kommer kun for å snakke med folk de allerede kjenner. Du kan selvsagt prøve å snakke med folk, men de er kun interessert i å snakke om seg selv og stiller så og si ingen spørsmål til nye. Er litt som en kult hvor kun de innviede er «interessante» nok til å bli stilt spm. De nye må liksom nøye seg med å sitte og høre på den harde kjernen snakke om seg selv og sine diagnoser og problemer…kjedelig. Anonymkode: 8d11e...3d0 Mulig det er sånn på Nonna, har aldri vært der, men kjenner meg overhodet ikke igjen fra andre foreninger i landet. Folk er veldig interesserte i å bli kjent med de nye. Folk kommer og går i disse organisasjonene, og de dør raskt ut om man ikke ivaretar de nye. Jeg har selv vært "ute" i fem år pga etablering av familie, og ser at nesten ingen av de som var der for 5 år siden er der nå. Men det tok oss én fest så hadde vi blitt kjent med flere "nye". Anonymkode: fb9b8...805 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #15 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mulig det er sånn på Nonna, har aldri vært der, men kjenner meg overhodet ikke igjen fra andre foreninger i landet. Folk er veldig interesserte i å bli kjent med de nye. Folk kommer og går i disse organisasjonene, og de dør raskt ut om man ikke ivaretar de nye. Jeg har selv vært "ute" i fem år pga etablering av familie, og ser at nesten ingen av de som var der for 5 år siden er der nå. Men det tok oss én fest så hadde vi blitt kjent med flere "nye". Anonymkode: fb9b8...805 Har vært i andre foreninger på Østlandet også - samme greia. De er kun interessert i å snakke med de kjenner, om de snakker med nye, så er det sånn at de kun snakker om seg selv. Håpløst. Du har vært borte noen år sier du, men da har du vel erfaring med miljøet og en del knagger å feste ting på, selv om mange personer er nye for deg. Anonymkode: 8d11e...3d0 1
SlemUlv Skrevet 19. mars 2022 #16 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mulig det er sånn på Nonna, har aldri vært der, men kjenner meg overhodet ikke igjen fra andre foreninger i landet. Folk er veldig interesserte i å bli kjent med de nye. Folk kommer og går i disse organisasjonene, og de dør raskt ut om man ikke ivaretar de nye. Jeg har selv vært "ute" i fem år pga etablering av familie, og ser at nesten ingen av de som var der for 5 år siden er der nå. Men det tok oss én fest så hadde vi blitt kjent med flere "nye". Anonymkode: fb9b8...805 Kjenner meg ikke igjen i den du siterte, fra nonna. Verken som ny, eller som en av de som har vært der en stund.
Ava+, Skrevet 19. mars 2022 #17 Skrevet 19. mars 2022 Jeg synes miljøet har vært lite inkluderende til nye. Veldig mange "klikker" som holder seg for seg selv og gjør det litt vanskelig for nye folk å få innpass. Festene er også litt kjedelige. Jeg har dog bare vært innom ett kink-miljø, og kan bare uttale meg på bakgrunn av det. 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #18 Skrevet 19. mars 2022 SlemUlv skrev (10 minutter siden): Kjenner meg ikke igjen i den du siterte, fra nonna. Verken som ny, eller som en av de som har vært der en stund. Det er jo fint for deg, og det betyr vel at du er en av de som kjenner mange der. Har erfart mange ganger at ingen er interessert i å stille spørsmål til nye, selv om de nye stiller mange spørsmål til de "gamle." Det er noe veldig narsissistisk og ubehagelig navlebeskuende over miljøet. Anonymkode: 8d11e...3d0 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #19 Skrevet 19. mars 2022 Ava+, skrev (3 minutter siden): Jeg synes miljøet har vært lite inkluderende til nye. Veldig mange "klikker" som holder seg for seg selv og gjør det litt vanskelig for nye folk å få innpass. Festene er også litt kjedelige. Jeg har dog bare vært innom ett kink-miljø, og kan bare uttale meg på bakgrunn av det. Har akkurat samme opplevelse. Har vært innom flere miljøet på Østlandet, både fester og muncher. Anonymkode: 8d11e...3d0 2
SlemUlv Skrevet 19. mars 2022 #20 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo fint for deg, og det betyr vel at du er en av de som kjenner mange der. Har erfart mange ganger at ingen er interessert i å stille spørsmål til nye, selv om de nye stiller mange spørsmål til de "gamle." Det er noe veldig narsissistisk og ubehagelig navlebeskuende over miljøet. Anonymkode: 8d11e...3d0 Som sagt, kjenner meg ikke igjen som ny heller. Jeg har vært ny en gang jeg også Jeg kjenner meg ikke igjen, jeg sitter ofte å snakke med nye. Og stiller da spørsmål tilbake, og har en faktisk samtale. Det er trist at dette er din erfaring, og jeg tror at dette er din erfaring. Men jeg kjenner meg ikke igjen i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå