Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Hei! holder for tiden på med å planlegge flytting til samboeren min som jeg har vært sammen med i 2 år nå, og ser at det mest sannsynlig blir behov for å lagre noen ting på minilager i Stavanger det koster jo en del, så er det innafor å spørre karen pent om å bidra litt til dette? vil ikke virke bortskjemt, så er det evt. noen fin måte å spørre på? 😋

Anonymkode: c6f54...b14

Fjernet lenke til firma (mulig reklame). Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Planlegger å flytte til samboeren din? Er dere samboere så bor dere allerede sammen. 

Anonymkode: f3bed...c2e

Ryddet for svar til slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Dere har vært sammen i 2 år så om/hvordan bør du vite bedre enn en gjeng ukjente.

Har du bodd gratis hjemme hos foreldre frem til nå, eller er hans bolig så mye dyrere enn din at du ikke har råd til å betale din del av leia og samtidig betale for lager?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei! holder for tiden på med å planlegge flytting til samboeren min som jeg har vært sammen med i 2 år nå, og ser at det mest sannsynlig blir behov for å lagre noen ting på minilager i Stavanger. det koster jo en del, så er det innafor å spørre karen pent om å bidra litt til dette? vil ikke virke bortskjemt, så er det evt. noen fin måte å spørre på? 😋

Anonymkode: c6f54...b14

Fjernet lenke til firma (mulig reklame). Perelandra, mod. 

Jeg er sikkert dum nå, men forstår ikke helt behovet for å leie en lagerplass til oppbevaring. 

Hva er det du har tenkt å lagre der?  Hvis der er slik at dere har dobbelt opp av noen ting, er det da ikke bedre å sammen se hva dere vil beholde, og selge unna resten? 

Det er sikkert mange andre grunner, men det eneste jeg kan tenke meg på stående fot er at du er usikker på om forholdet vil vare, og du vil ha alt i bakhånd i tilfelle dere flytter fra hverandre igjen.

Men for å svare på spørsmålet ditt, jeg jeg synes ikke det er greit å spørre om finansiell støtte til oppbevaring av personlige eiendeler.

Anonymkode: 16078...7c6

Endret av Perelandra
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med den over her, jeg skjønner ikke helt hva som må lagres? Hadde jeg flyttet til et mindre sted hadde jeg solgt/gitt bort det som var til overs, er det vits å samle på det? Og om dere har vært sammen i to år bør vel dette være en samtale som sklir greit av seg selv? 

Anonymkode: 35718...b25

• Liker 2
Skrevet

Trenger du finansiell støtte for 500-750 kr måneden?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, nomore82 said:

Å betale 6000+ kroner i året høres jo veldig uøkonomisk ut. De møblene må være verdt mye.. 

Anonymkode: c2027...cf4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å betale 6000+ kroner i året høres jo veldig uøkonomisk ut. De møblene må være verdt mye.. 

Anonymkode: c2027...cf4

Joda. Det må jo være opp til hver enkelt.

Men om dette velter økonomien så er det kanskje NAV en skal søke støtte hos og ikke kjæresten.

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags teite mennesker er det som er her egentlig? 

Hvis det er sånn at du har ting du ikke ønsker å kvitte deg med når du flytter inn til samboeren din, så er drt helt innafor å be om at han bidrar med å betale got lei av lager, dersom det ikke finnes lagerplass til dine ting! 

Det kan riktignok ikke vare for alltid, men det første året er greit å ikke kaste alt mulig bare fordi man få to av noe - hvis det skjærer seg er det kjipt å måtte kjøpe alt nytt, dyrt er det også! 

Samtidig så tenker jeg at hvis dere skal bo sammen, så må han rydde bort og gjøre plass til dine ting, men mindre planen er at dere sammen skal flytte et annet sted relativt raskt! 

Anonymkode: 29b63...3d0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det er sånn at du har ting du ikke ønsker å kvitte deg med når du flytter inn til samboeren din, så er drt helt innafor å be om at han bidrar med å betale got lei av lager, dersom det ikke finnes lagerplass til dine ting! 

Det kan riktignok ikke vare for alltid, men det første året er greit å ikke kaste alt mulig bare fordi man få to av noe - hvis det skjærer seg er det kjipt å måtte kjøpe alt nytt, dyrt er det også! 

Samtidig så tenker jeg at hvis dere skal bo sammen, så må han rydde bort og gjøre plass til dine ting, men mindre planen er at dere sammen skal flytte et annet sted relativt raskt! 

Hvorfor skal han bidra med det og hun ikke betale det selv? Hun sparer vel penger på husleie hos ham uansett. 

Anonymkode: 23c1b...ce9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hæ? Skal karen betale for at hun ikke vil kvitte seg med ting? 

Anonymkode: 12b9f...6bc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å bidra med mindre jeg fant det riktig og viktig å leie et lager. Kunne til nød lånt henne pengene, men å kaste penger ut av vinduet gidder jeg ikke. Det handler om å være samstemte i et samliv.

Anonymkode: 68f4f...825

Skrevet
nomore82 skrev (3 timer siden):

Mange damer gjør det. De vil ikke betale eller få andre til å betale for dem. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal han bidra med det og hun ikke betale det selv? Hun sparer vel penger på husleie hos ham uansett. 

Sparer husleie? Kan jo være hun også skal betale. Så mange negative folk her....som dessuten ikke svarer på spørsmålet, men kommer med masse andre "råd"....

Anonymkode: ad5d2...a48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sparer husleie? Kan jo være hun også skal betale. Så mange negative folk her....som dessuten ikke svarer på spørsmålet, men kommer med masse andre "råd"....

Anonymkode: ad5d2...a48

Ja, det er som regel billigere å bo sammen enn hver for seg. Regner med at hun betaler halvparten, ja.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke du skal spørre om. Det er du som ønsker å lagre dine ting, så da synes jeg det er du som betaler dette.  Du må ha litt tidsperspektiv på hvor lenge du skal ha disse tingene lagret. Er bare dumt å ha ting på lager i årevis.

Anonymkode: 63bb2...738

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er enig med den over her, jeg skjønner ikke helt hva som må lagres? Hadde jeg flyttet til et mindre sted hadde jeg solgt/gitt bort det som var til overs, er det vits å samle på det? Og om dere har vært sammen i to år bør vel dette være en samtale som sklir greit av seg selv? 

Anonymkode: 35718...b25

Kan jo være at boligen egentlig ikke er stor nok for både begge to og begges ting og at de ikke har råd til noe større sånn med en gang. Ikke alle har råd til alt faktisk. Minilager har en funksjon, men synd det skal være så dyrt. Det sagt så samler jo mange på ting de aldri kommer til å bruke mer. Museumsdirektører for eget liv. Og forfedrenes hvis de har masse arvegods. Minilager har for meg bare fungert som noe midlertidig inntil jeg fikk solgt unna, gitt bort eller kastet ting.

Anonymkode: 08764...9c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Planlegger å flytte til samboeren din? Er dere samboere så bor dere allerede sammen. 

Og så er det sånn at jeg opplever dette som dårlig skjult reklame. 

Anonymkode: f3bed...c2e

Enig, hvem i alle dager er det som kaller kjæreste/samboer for "karen"? 

Han burde heller ha spandert på seg vanlig markedsføring ...

Skrevet

Fjernet lenke til firma (mulig reklame) og diskusjon rundt dette.  

Perelandra, mod.  

AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker, tenker det kommer an på hvordan dere fordeler utgiftene for hans bolig? 

Og hvilken fremtidsplaner har dere, skal dere feks kjøpe sammen i nær fremtid og skal bruke dine møbler da?

Anonymkode: f6371...91e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...