Gå til innhold

Grenseløst forelsket.

Knitalong

Skal du se Grenseløs kjærlighet?  

440 stemmer

1. 1. Skal du se Grenseløs kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Forundret.. skrev (2 timer siden):

Ja, sant nok. 

Men det er liksom det at her blir det for mye for min del til å klare å skille, som sagt så blir det for ekstremt. Og jeg er en del av folket jeg også..

Det jeg ser får meg til å tenke tripp eller psykose. Og da klarer jeg beklageligvis ikke å se for meg det at hun skal kunne klare å skikke seg og ha evnen til skille mellom jobb og privat.

Altså, er man ustabil så er det jo ikke bare til å trykke på en knapp når man skal på jobb slik at man der er stabil.

Skjerp deg. Det der er ikke psykose eller noe annet tull som du finner på nå.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forundret.. skrev (2 timer siden):

Ja, sant nok. 

Men det er liksom det at her blir det for mye for min del til å klare å skille, som sagt så blir det for ekstremt. Og jeg er en del av folket jeg også..

Det jeg ser får meg til å tenke tripp eller psykose. Og da klarer jeg beklageligvis ikke å se for meg det at hun skal kunne klare å skikke seg og ha evnen til skille mellom jobb og privat.

Altså, er man ustabil så er det jo ikke bare til å trykke på en knapp når man skal på jobb slik at man der er stabil.

Jeg er sikker på at du har møtt mange gjennom livet som du aldri har merket det på. Jeg kjenner mange som er i samme gate som henne og det er null problem å ha en normal samtale med de.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en ansatt på jobben som skulle være med på et realityprogram ala ex on the beach, love island eller paradise, husker ikke hvilket, men vedkommende fikk beskjed om at hen ikke hadde jobb når de kom tilbake.
Jeg tenker for at man fint kan skille mellom jobb og privat inntil en viss grad, men når man går på TV med noe så ekstremt som dette og i tillegg fronter at man jobber for nav så bør man kalles inn på teppet. Dette er en dårlig look for NAV.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (1 time siden):

Skjerp deg. Det der er ikke psykose eller noe annet tull som du finner på nå.

Kanskje det er normalt med slikt i din krets.

For meg er ikke det der normalt, og dem som ter seg slik av dem jeg kjenner til er faktisk ikke psykisk stabile.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (3 minutter siden):

Kanskje det er normalt med slikt i din krets.

For meg er ikke det der normalt, og dem som ter seg slik av dem jeg kjenner til er faktisk ikke psykisk stabile.

Nei, men jeg kan å tenke nyansert og ikke dømme utifra religion.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Motelvibes skrev (15 timer siden):

Nei, men jeg kan å tenke nyansert og ikke dømme utifra religion.

Men det er vel relativt dømmende å fronte på tv for all verden at man mener alle damer til all tid vil være personlig kvestet og lavere enn mannen fordi djevelen vil det slik?

For ikke å snakke om den personlige egnetheten jeg ser nav etterspør når de skal ansette veiledere. Her er et menneske  som etter noen timers chatting overfører penger til Nigeria. Da det ikke så veldig overraskende kommer frem at pengene ikke blir brukt til det de skulle så blir det innført et kvitteringsregime mange vil kjenne igjen fra tenåringstilværelsen,

Bare at her blir «tenåringen» i kraft av å være mann fremstilt som kvinnens overhode og den som skal styre økonomi og alt annet. I tillegg til at han ikke er djevelbesatt også da!

Her tror jeg nav må finne på noe, skam å ha en slik person ansatt i denne etaten.

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (30 minutter siden):

Men det er vel relativt dømmende å fronte på tv for all verden at man mener alle damer til all tid vil være personlig kvestet og lavere enn mannen fordi djevelen vil det slik?

For ikke å snakke om den personlige egnetheten jeg ser nav etterspør når de skal ansette veiledere. Her er et menneske  som etter noen timers chatting overfører penger til Nigeria. Da det ikke så veldig overraskende kommer frem at pengene ikke blir brukt til det de skulle så blir det innført et kvitteringsregime mange vil kjenne igjen fra tenåringstilværelsen,

Bare at her blir «tenåringen» i kraft av å være mann fremstilt som kvinnens overhode og den som skal styre økonomi og alt annet. I tillegg til at han ikke er djevelbesatt også da!

Her tror jeg nav må finne på noe, skam å ha en slik person ansatt i denne etaten.

I all verden snakker du om? «Da det ikke så veldig overraskende kommer frem at pengene ikke blir brukt til det de skulle så blir det innført et kvitteringsregime mange vil kjenne igjen fra tenåringstilværelsen» 🤔

Hva en person bruker sin egen lønn på, har ikke arbeidsplassen, sjefen eller noen som helst noenting med.  Om du velger å overføre 1000kr i måneden til Redd Barna eller på nye klær, er jo ikke noe sjefen eller andre legger seg opp i. Tror du har misforstått noe voldsomt her, og drar i tillegg ting langt ut i dimensjoner.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (1 minutt siden):

I all verden snakker du om? «Da det ikke så veldig overraskende kommer frem at pengene ikke blir brukt til det de skulle så blir det innført et kvitteringsregime mange vil kjenne igjen fra tenåringstilværelsen» 🤔

Hva en person bruker sin egen lønn på, har ikke arbeidsplassen, sjefen eller noen som helst noenting med.  Om du velger å overføre 1000kr i måneden til Redd Barna eller på nye klær, er jo ikke noe sjefen eller andre legger seg opp i. Tror du har misforstått noe voldsomt her, og drar i tillegg ting langt ut i dimensjoner.

Jeg snakker om at Kristin overfører penger til denne mannen i Nigeria, for deretter å behandle ham på en måte mange gjør med sine tenåringer- kreve kvittering for det de har kjøpt. Dette sier hun i flere intervju, hun sier han ikke brukte pengene slik hun hadde blitt enig med ham om.

Jeg mener ikke arbeidsplass kan styre hva den enkelte bruker lønna på, men om noen viser bristende dømmekraft så er jo det absolutt interessant for både klienter og arbeidsgiver. 

For øvrig kan ikke ting dras langt nok når offentlig ansatte går utgi media og mener kvinnediskriminering er nødvendig, og det basert på djevlefantasier.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (4 timer siden):

Jeg snakker om at Kristin overfører penger til denne mannen i Nigeria, for deretter å behandle ham på en måte mange gjør med sine tenåringer- kreve kvittering for det de har kjøpt. Dette sier hun i flere intervju, hun sier han ikke brukte pengene slik hun hadde blitt enig med ham om.

Jeg mener ikke arbeidsplass kan styre hva den enkelte bruker lønna på, men om noen viser bristende dømmekraft så er jo det absolutt interessant for både klienter og arbeidsgiver. 

For øvrig kan ikke ting dras langt nok når offentlig ansatte går utgi media og mener kvinnediskriminering er nødvendig, og det basert på djevlefantasier.

Ulikt syn på økonomi kan velte ethvert forhold når den ene parten lever fra hånd til munn og gir bort penger de har mottatt av partner og trenger selv mens den andre parten har vokst opp med fast inntekt, bolig og forventer at partner har en økonomisk tanke eller to for fremtiden, ikke bare tar ting som de kommer dag for dag. Det er ikke uvanlig at mennesker fra fattige land tror at nordmenn svømmer i penger. Det gjør vi jo ikke, vi har det bra og har god inntekt, men det koster mye å leve i Norge sammenlignet med de fleste andre land, noe som ofte glemmes i regnestykket. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (2 minutter siden):

Ulikt syn på økonomi kan velte ethvert forhold når den ene parten lever fra hånd til munn og gir bort penger de har mottatt av partner og trenger selv mens den andre parten har vokst opp med fast inntekt, bolig og forventer at partner har en økonomisk tanke eller to for fremtiden, ikke bare tar ting som de kommer dag for dag. Det er ikke uvanlig at mennesker fra fattige land tror at nordmenn svømmer i penger. Det gjør vi jo ikke, vi har det bra og har god inntekt, men det koster mye å leve i Norge sammenlignet med de fleste andre land, noe som ofte glemmes i regnestykket. 

Enig i alt her. Er ikke greit å se på synes jeg, når den ene parten preges av desperasjon og står i fare for å regelrett sulte ihjel. Den andre part drysser almisser og smiler blidt når den underlegne bedyrer at han elsker henne.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
keops skrev (15 minutter siden):

Enig i alt her. Er ikke greit å se på synes jeg, når den ene parten preges av desperasjon og står i fare for å regelrett sulte ihjel. Den andre part drysser almisser og smiler blidt når den underlegne bedyrer at han elsker henne.

Det er spesielt å se ja.

Spørsmålet er jo om forholdet mellom Kristin og Austin noengang kan bli et balansert parforhold? En relasjon som starter med at “rik vestlig kvinne gir fattig afrikansk mann penger til mat”?

Etterhvert skal han bo i Norge, der kona blir hovedforsørger, om ikke for alltid, så i uoverskuelig framtid. Ikke så ulikt andre par i serien, men disse to skal altså samtidig leve etter prinsippet “mannen er kvinnens “hode”?

Ser for meg utfordringer i kø når forelskelsens rus har lagt seg, og hverdagen i Norge står for tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (6 minutter siden):

Det er spesielt å se ja.

Spørsmålet er jo om forholdet mellom Kristin og Austin noengang kan bli et balansert parforhold? En relasjon som starter med at “rik vestlig kvinne gir fattig afrikansk mann penger til mat”?

Etterhvert skal han bo i Norge, der kona blir hovedforsørger, om ikke for alltid, så i uoverskuelig framtid. Ikke så ulikt andre par i serien, men disse to skal altså samtidig leve etter prinsippet “mannen er kvinnens “hode”?

Ser for meg utfordringer i kø når forelskelsens rus har lagt seg, og hverdagen i Norge står for tur.

Nemlig!

Og det tok vel ca en halvtime fra de startet å chatte til han fridde og visste at han elsket henne. Skjønner at desperasjonen får han til å gjøre det.
De må bare tro på gud alt de vil, men dette er neppe noe å bygge et ekteskap på. 
Enkelt å late som om det er han som styrer økonomien når det er på liksom og andre siden av kloden.

Det vil jo heller ikke bli enkelt å skaffe seg noe særlig nettverk i Norge med de holdningene der, annet enn i noen odde trossamfunn.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (1 time siden):

Det er spesielt å se ja.

Han er i Norge nå og virker å ha funnet seg veldig til rette. God kontakt med familien hennes og har funnet et fotball  lag å spille med. Virker tilpasningsdyktig da. Men utfordringer får de nok ja. 
( klarer ikke legge inn link nå i ettertid. ) 

Endret av Zenhouse
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Lenin virker veldig jorda, oppegående og normal sammenlignet med mange deltakere. 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AntiBullshit skrev (1 time siden):

Synes Lenin virker veldig jorda, oppegående og normal sammenlignet med mange deltakere. 

Det er faktisk sant. Men hvorfor finner han seg i alt tullet til Reptilmannen da? 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (På 2.5.2023 den 20.46):

Det er faktisk sant. Men hvorfor finner han seg i alt tullet til Reptilmannen da? 

Enig . Han virker jo faktisk litt skummel 😳

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste idag at AnneMa sa at Dundar ikke kan søke turistvisum pga han er utvist fra Norge. Hva betyr det?? At han har vært her før?? 
Det er familiegjenforening de har søkt og fått avslag på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Zenhouse skrev (12 timer siden):

Leste idag at AnneMa sa at Dundar ikke kan søke turistvisum pga han er utvist fra Norge. Hva betyr det?? At han har vært her før?? 
Det er familiegjenforening de har søkt og fått avslag på. 

Det var interessant...utvist fra Norge faktisk🤔

-Hun holder fast ved at UDI ikke har noen grunn til å avslå familiegjenforeningssøknaden deres. Hun forteller også at ektemannen er utvist fra Norge, og kan dermed ikke komme inn i landet på turistvisum.

https://www.dagbladet.no/kjendis/man-er-enke-hver-dag/79174120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...