Gå til innhold

Grenseløst forelsket.

Knitalong

Skal du se Grenseløs kjærlighet?  

441 stemmer

1. 1. Skal du se Grenseløs kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Samfunnsengasjert skrev (6 minutter siden):

På Filippinene snakker de i alle fall ikke spansk.

På grunn av dette, snakker endel spansk. 

Spanish was the official language of the country for more than three centuries under Spanish colonial rule, and became the lingua franca of the Philippines in the 19th and early 20th centuries. In 1863, a Spanish decree introduced universal education, creating free public schooling in Spanish.[14] It was also the language of the Philippine Revolution, and the 1899 Malolos Constitution effectively proclaimed it as the official language of the First Philippine Republic.[15] National hero José Rizal wrote most of his works in Spanish. Following the American occupation of the Philippines and the imposition of English, the use of Spanish declined gradually, especially after the 1940s.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som vet når det slippes ny episode? Jeg havnet ved en tilfeldighet innom Alicia sin tiktok. Noe så flaut å se på! Veldig spesielt å legge ut en video med filter og musikk og danse/se på kamera som om det var den hotteste mannen i gate. Blir skremt av oppførsel og hadde hatet å se min mor sånn... Mine barn hadde ikke likt å se meg sånn heller 🫨🫨

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (18 timer siden):

Hvordan kan et parforhold fungere hvis man ikke kan kommunisere med partneren? 

Det har jeg svart på tidligere i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (På 31.10.2022 den 18.08):

Josephine sin story om partnervold… Kan ikke si jeg er så overrasket, egentlig, men er utrolig lei meg for at hun har opplevd dette! 

Håper hun virkelig har det bedre nå! 

Ligger dette ute enda? Jeg er heller ikke overrasket. Generelt er det mye vold og kriminalitet i Latin Amerika. Miljøet der nede er mye røffere, konfliktene mer voldsomme og kulturforskjellene store. Hva angår Luiz ble jeg litt satt ut da han sa at han ikke ville gifte seg med noen som ikke hadde den emosjonelle modenheten. Hvor modent var det av han å nekte å snakke til henne da de satt utenfor cafeen og hun ville ordne opp i krangelen? Han nektet jo å kommunisere, ble passiv aggressiv og stakk av. Syns det var røde flagg ved han.

Endret av Samfunnsengasjert
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuriE skrev (På 12.5.2022 den 11.44):

Synes Josephine er like god til å heise ting opp i skyene altså

Problemet, slik jeg ser det, er at Luiz er emosjonelt utilgjengelig og avvisende når hun trenger omsorg/trøst. Han møter henne ikke på følelsene.

Endret av Paneera
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tonebelinda skrev (På 13.5.2022 den 12.20):

Samme gjelder jo hun fra Fillipinene - det er billett til Norge og et bedre liv hun også ønsker seg, for seg og sønnen. 

Nei. Akkurat det forholdet tror jeg faktisk er genuint. Hun virker oppriktig forelsket i ham.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mykemule skrev (På 21.10.2022 den 12.13):

Synes Tore og Richiel og Nina og Redoane(?) er så fine sammen, hadde ikke giddet å se på hvis det ikke var for dem. 🙂

Jeg liker også godt (faktisk best) Josephine og Luiz. Synd forholdet raknet. De var så fine sammen når de hadde det bra 💔

Endret av Paneera
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore er så skjønn. Virker som en gjennomgående god fyr, men dessverre er ikke engelskkunnskapene helt på topp. Han skulle si at han ikke brydde seg om hva folk tenkte om forholdet deres og at de kan tenke hva de vil. Han bare "think what you will"🫢😅❤️

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (9 timer siden):

AnneMa skal nå sloss for kjærligheten..

DC8B5C16-15F7-4912-B472-110444B3C317.jpeg

Herre Gud ! 🙈 Jeg mangler ord…

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (På 15.3.2023 den 14.16):

Alicia er så utrolig kvalmende når hun snakker om Nosa. Som om han bare er et sexleketøy, at hun gleder seg til han kommer på besøk så hun slipper å bruke dildo, at utstyret hans er stå stort, at de hadde sex flere ganger første natten osv. Synes jeg ser reaksjonene om mannfolkene hadde snakket sånn om sine kjærester? "Gleder meg til xxx kommer så kan høyrehånden få hvile." "Vi hadde sex hele natten, vaginaen din er så trang" osv. Det hadde jo aldri blitt akseptert. 

Enig. Jeg tror på kjærligheten på tross av landegrenser, men med så stor aldersforskjell som i noen av parene (AnneMa/Dundar, Alicia/Nosa, Janet/Jan ol.), opplever jeg det som utnyttelse. Det er annerledes med de jevnaldrende parene. De unge som finner eldre fra Norge er mennesker som kommer fra fattige kår og som vil ha en billett til Norge. Flere av dem sier det rett ut også, at de vil få et bedre liv i Norge. Det var vondt å se Janet i Norge. Hun så så engstelig og utilpass ut. Kjøpt og betalt, liksom, for å tilfredsstille en gubbe for å kjøpe seg et bedre liv i rike Norge. Skikkelig trist å se.

Endret av Paneera
  • Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (På 24.3.2023 den 21.36):

Dette tenkte jeg også. 

Hadde kjønnene vært bytta på så ville de nok aldri sendt på norsk tv det at en gammel kåt gris hang slevende over en ung kvinne fra vanskelig kår. Og det at han ytret glede over at han slapp å runke når hun kom.  

Han så ikke akkurat så sprudlende happy ut når han sa hun fant ham nei..

Vel.. de har jo med Jan og Janet. Ganske betydelig utnyttelse der og.

Tore og Richiel er annerledes. De virker genuint glad i hverandre og jeg tror det er ekte kjærlighet der.

Janet virker bare utilpass.

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samfunnsengasjert skrev (7 timer siden):

Vel.. de har jo med Jan og Janet. Ganske betydelig utnyttelse der og.

Tore og Richiel er annerledes. De virker genuint glad i hverandre og jeg tror det er ekte kjærlighet der.

Janet virker bare utilpass.

Huff, ja. Jeg så dem i episoden etter at jeg skrev det innlegget. 

Det skinner godt gjennom at Janet ikke er tilpass stakkar. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (11 timer siden):

Enig. Jeg tror på kjærligheten på tross av landegrenser, men med så stor aldersforskjell som i noen av parene (AnneMa/Dundar, Alicia/Nosa, Janet/Jan ol.), opplever jeg det som utnyttelse. Det er annerledes med de jevnaldrende parene. De unge som finner eldre fra Norge er mennesker som kommer fra fattige kår og som vil ha en billett til Norge. Flere av dem sier det rett ut også, at de vil få et bedre liv i Norge. Det var vondt å se Janet i Norge. Hun så så engstelig og utilpass ut. Kjøpt og betalt, liksom, for å tilfredsstille en gubbe for å kjøpe seg et bedre liv i rike Norge. Skikkelig trist å se.

Enig, trist at disse unge må fornedre seg for å få ett bedre liv; gift deg med en eldre person som kunne vært din besteforeldre. Tragisk. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aragon skrev (17 timer siden):

Nei, å nei 🙈😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Aragon skrev (23 timer siden):

Det er lov å le istedenfor.. :ler: 🙈

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (På 6.4.2023 den 21.58):

Ikke for å dra opp en gammel kommentar, eller dømme uføre: Men er det ikke utrolig mange jobber man kan ha tross at man evt har en hånd som fungerer litt dårlig? 

Tja. Kan jo være hun har sterke smerter som fører til dårlig søvn, konsentrasjon osv. 

Jeg vet ikke. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (5 timer siden):

Tja. Kan jo være hun har sterke smerter som fører til dårlig søvn, konsentrasjon osv. 

Jeg vet ikke. 

I hennes alder pleier de ikke være så restriktive med smertestillende heller da. Ikke for å være negativ eller noe, syns bare det hørtes litt tynt ut ifht slik jeg vet mange som er utrolig mye sykere sliter - men alle har sitt, og det kan godt være hun har mer enn god nok grunn. Med det sagt kan jeg ikke si jeg har lagt merke til noe som skulle se ut til å gjøre det fullstendig umulig for henne å ha en jobb. Bare at hun kan reise og vedlikeholde forholdet til Nosa i den grad som vises på tv er iallfall veldig langt fra slik de jeg kjenner som er uføre har det.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...