Gå til innhold

Grenseløst forelsket.

Knitalong

Skal du se Grenseløs kjærlighet?  

441 stemmer

1. 1. Skal du se Grenseløs kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Jeg håper Tore, my love, blir med til neste sesong. De var søte. Husker ikke hva hun het. 

Og håper de dropper å ha med alicia. Nedten så jeg tviler på at hun og nosa fortsatt er sammen 🤷🏼‍♀️

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker forresten Siri og emason så godt 🥰 Og skjønner frustrasjonen hennes når hun i et kameraintervju kritiserer at det er så vanskelig å få ektefellen til Norge. Men hun tenker vel også at annema og alicia ikke har "ekte" ekteskap? Det er forståelig at udi må sjekke om alle disse er reele eller ikke. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaleidoskop skrev (1 time siden):

Jeg liker forresten Siri og emason så godt 🥰 Og skjønner frustrasjonen hennes når hun i et kameraintervju kritiserer at det er så vanskelig å få ektefellen til Norge. Men hun tenker vel også at annema og alicia ikke har "ekte" ekteskap? Det er forståelig at udi må sjekke om alle disse er reele eller ikke. 

Siri og Emason har vært kjærester lenge før de giftet seg. 

Med AnneMa og Alicia så har dem vel gifta seg kort tid etter at de møttes. Jeg syns ikke Siri og Emason sitt forhold kan sammenlignes. Og Emason nevnte i første sesong at han er fornøyd uansett hvor de ender opp, enten i Tanzania eller Norge. Det er Siri som ønsker å ha han i Norge. 

Jeg blir varm om hjertet når jeg ser Siri og Emason sammen. Måten de kommuniserer og ser på hverandre, det er ekte følelser der. 

Dundar sitter stortsett med armene i kors ved siden av AnneMa og svarer alltid på dårlig engelsk at han ikke forstår. Lurer veldig på hvordan de to kommuniserer uten kamera tilstede. 

Nosa er veldig på hva HAN skal gjøre i Norge og oftest er ikke Alicia nevnt i planene.  

• Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaleidoskop skrev (1 time siden):

Jeg håper Tore, my love, blir med til neste sesong. De var søte. Husker ikke hva hun het. 

Og håper de dropper å ha med alicia. Nedten så jeg tviler på at hun og nosa fortsatt er sammen 🤷🏼‍♀️

Han har vært i Norge i 9 mnd nå. De sliter nå fordi de har søkt om opphold FRA Norge , istedet for at han reiste tilbake til Nigeria og søkte derfra. De mener at de har spurt udi og at de har fått klarsignal på å gjøre det på denne måten, men det var visst feil. 

edit: de har åpne profiler i sosiale medier. 

Endret av Zenhouse
Edit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (6 timer siden):

Enig. Smekk til både Alicia og Tv-Norge. 

Ja, smekk til henne også! 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nosa er en vellykket catfish, det skal han ha. Han har kommet seg helt til Norge (sannynligvis på Alicias regning) mens hans kollegaer fortsatt sitter i Nigera og scammer over nettet. Blir litt av en nedtur å bli sent tilbake, spent på om han i det hele tatt gjør det eller om han bare forsvinner.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chroma
Nutz skrev (3 minutter siden):

Nosa er en vellykket catfish, det skal han ha. Han har kommet seg helt til Norge (sannynligvis på Alicias regning) mens hans kollegaer fortsatt sitter i Nigera og scammer over nettet. Blir litt av en nedtur å bli sent tilbake, spent på om han i det hele tatt gjør det eller om han bare forsvinner.

Er han ikke her bare på besøk i 3 mnd? (Når serien spilles inn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chroma said:

Er han ikke her bare på besøk i 3 mnd? (Når serien spilles inn.)

Han har hvertfall vært her i 6 mnd utifra instagram profilen til Alicia

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
Nutz skrev (Akkurat nå):

Han har hvertfall vært her i 6 mnd utifra instagram profilen til Alicia

Okei. Jeg var sikker på at hun sa at hun skulle komme og være i 3 mnd, men det kan være jeg som husker feil. Rart hvis UDI har godkjent varig opphold for han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Chroma said:

Okei. Jeg var sikker på at hun sa at hun skulle komme og være i 3 mnd, men det kan være jeg som husker feil. Rart hvis UDI har godkjent varig opphold for han. 

Han fikk nok 3 mnd, hvorfor han er her fortsatt aner jeg ikke. Oppholdstillatelse tar jo årevis å søke om og få behandlet, så jeg antar at han bare er her, han har garantert ikke fått oppholdstillatelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han fortsatt er i Norge etter at de 3 mnd er over så er vel varig opphold i landet ganske dødsdømt? 
For da har han jo brutt kravene som følger med et visum. 
Og ikke kan de bruke unger, familie mm som grunn til å la han få opphold heller. Er jo (selvfølgelig) litt annerledes for de som begge er i ung alder, får barn osv osv

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser første innlegg av han i august, men de var vel på festival i juli? Han er her tilsynelatende fortsatt, så det blir langt over 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (1 time siden):

Hvis han fortsatt er i Norge etter at de 3 mnd er over så er vel varig opphold i landet ganske dødsdømt? 
For da har han jo brutt kravene som følger med et visum. 
Og ikke kan de bruke unger, familie mm som grunn til å la han få opphold heller. Er jo (selvfølgelig) litt annerledes for de som begge er i ung alder, får barn osv osv

Da min nåværende ektemann var i Norge på turistvisum så søkte vi om familiegjenforening. Da fikk vi beskjed fra UDI og politiet at han fikk være her mens søknaden ble behandlet. Selv om det gikk utover turistvisums - perioden. 

Han er fra USA. Det tok foresten bare en 3-4 uker før vi fikk svar. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Linazer skrev (7 minutter siden):

Da min nåværende ektemann var i Norge på turistvisum så søkte vi om familiegjenforening. Da fikk vi beskjed fra UDI og politiet at han fikk være her mens søknaden ble behandlet. Selv om det gikk utover turistvisums - perioden. 

Okey, vi er kanskje ikke så strenge som enkelte andre land

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Linazer said:

Det er nok forskjell på Nigeria og USA...

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bulsara
Cookie123 skrev (1 time siden):

Hvorfor i all verden bruker ikke AnneMa og Dundar en oversettings-app? 

Det lurer jeg på også. Og hvorfor forstår ikke AnneMa at det som vises gjennom programmet snarer forverrer saken deres enn forbedrer den? Det er egentlig ganske trist og tragisk, spesielt for henne. 

Lurer også på hvorfor Dundar ikke legger mer jobb i å lære språk. Om ikke norsk, så i det minste engelsk. Kommer så mye lenger med det enn tyrkisk, om han vil kommunisere med kona og ha håp om et liv i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (2 timer siden):

Det lurer jeg på også. Og hvorfor forstår ikke AnneMa at det som vises gjennom programmet snarer forverrer saken deres enn forbedrer den? Det er egentlig ganske trist og tragisk, spesielt for henne. 

Lurer også på hvorfor Dundar ikke legger mer jobb i å lære språk. Om ikke norsk, så i det minste engelsk. Kommer så mye lenger med det enn tyrkisk, om han vil kommunisere med kona og ha håp om et liv i Norge. 

Tafatt fra begges side synes jeg. Annema har jo heller ikke løftet en halv finger for å lære seg et par enkle strofer på tyrkisk. Det tar ti sekunder på google translate liksom, og de har jo mange måneder på seg mellom hver gang de møtes. Greit nok at det burde være Dundars "jobb" iom at han vil til Norge, men hun har tross alt mye bedre forutsetninger til å klare det. Ressursmessig altså. 

Men så er hun vel også i fullstendig fornektelse over at de overhodet har kommunikasjonsproblemer, så hvorfor gidde :whosthere:

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (4 timer siden):

Hvorfor i all verden bruker ikke AnneMa og Dundar en oversettings-app? 

Så lenge de ikke kan snakke sammen så er vel dette forholdet mest basert på en blanding av håp, drømmer og fantasi om hvordan det er og kan være, om de plutselig forstår hverandre så brister hele boblen. Så kanskje det er derfor hun unngår det, og hele tiden sier de har sin egen måte å forstå hverandre på. Ingenting av dundar sitt kroppsspråk taler om noe kjærlighet der, han virker veldig lukket og nesten irritert i blant. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriblerinna skrev (På 26.3.2023 den 11.10):

Trist å se på, det er så ekstremt med de fleste av dem. Det eneste ekte paret her er jo Emason og Siri, og de unge mennene muligens, selv om de er helt i startfasen av noe som kan bli et forhold (men som kanskje mest blir et dramatisk brudd på tv).

Konseptet blir bare mer og mer at man driter ut disse menneskene ved at vi som seere så opplagt ser hvordan ting er, mens deltakerne ikke gjør det. Det vondeste er Alicia og Nosa… vi sitter liksom hjemme i sofaen og underholdes av å se en overgrepshistorie. Nei, herlighet, det programmet her kan jeg ikke se på mer, jeg er for følsom 🥺

Ja, det er ikke akkurat så koselig å se på dem. Det blir rett og slett ubehagelig. 

Jeg synes at det er ganske spesielt at tv Norge har godkjent å utgi det. Det ender vel med at Nosa får en kompensasjon som plaster på såret.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...