Gå til innhold

Grenseløst forelsket.

Knitalong

Skal du se Grenseløs kjærlighet?  

441 stemmer

1. 1. Skal du se Grenseløs kjærlighet?

Anbefalte innlegg

De andre parene er åpne for å kunne bo i partners land, men der hvor den norske er gammel, er det kun aktuelt å bo i Norge 🤔

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Loke37 skrev (3 timer siden):

De andre parene er åpne for å kunne bo i partners land, men der hvor den norske er gammel, er det kun aktuelt å bo i Norge 🤔

Om de venter noen år til de pensjonerer seg så kan de flytte til Tyrkia/Filippinene. Jeg tviler på at Dundar gidder å være gift med en pensjonist om han må fortsette å bo i Tyrkia. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyiu skrev (På 30.5.2022 den 14.58):

Nå ser man at Annema er nede i tyrkia og har møtt hele familien til sin Dundar, bilder på Annemas facebook, tiktok og instagram :)

Det er jo fint. Men man skal ikke undervurdere hva en familie er villige til å godta for en billett til himmelriket (les Norge).

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (På 31.5.2022 den 21.40):

Det er jo fint. Men man skal ikke undervurdere hva en familie er villige til å godta for en billett til himmelriket (les Norge).

Norge er ikke et himmelrike lol

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskermenn skrev (1 time siden):

Sammenlignet med Tyrkia vil nok endel mene det. 😉

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge er absolutt ett himmelrike kontra Tyrkia, men da må man se noe annet enn Tyrkias turistplasser. Vi var i fjellene og i små landsbyer på besøk i Tyrkia, og mange bor i steinhus som ikke er ferdigbygd - jeg fikk faktisk litt kultursjokk av å oppleve dette. Turistplassene er nettopp det, utviklet for turismen, og du ser palmer, fine leiligheter og biler, osv osv. 

Mange tyrkere og kurdere som jobber i Tyrkia lever også på knappe 2000 norske kroner i mnd, og de jobber da 24/7 (sett bort i fra en siesta på dagtid). Det er egentlig ett fattig land, så ja: for mange er Norge en billett for velvære og bedre liv.

Har ikke gjort meg opp noen mening om Dundar og AnneMa, får bare se hvordan det går. Synes de er søte, selv om jeg forhåndsdømte de og tenkte «hva faen?». Håper for deres del at alt blir bra og at det ikke er noe billett til himmelriket som er grunnen, men det vet ikke jeg. Jeg kan bare spekulere. 🤷🏽‍♀️

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døde av at Annema snakket om at hun og Dundar har «et eget kjærlighetsspråk» på gmn - men så er det bare hun som forenkler setningene til charterfeber-nivå 😅 virker faktisk som om han har blitt litt bedre i engelsk da, men han klarte fortsatt ikke forstå når Desta spurte om han syns det var trist at kona hadde dratt tilbake til Norge. Det måtte Annema oversette til «deres» språk; me home now, you sad??» 

er jo litt merkelig at han ikke snakker bedre engelsk etter flere år, han kan jo ikke akkurat ha lagt mye innsats i å lære seg det 

• Liker 37
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amaryllish skrev (33 minutter siden):

Døde av at Annema snakket om at hun og Dundar har «et eget kjærlighetsspråk» på gmn - men så er det bare hun som forenkler setningene til charterfeber-nivå 😅 virker faktisk som om han har blitt litt bedre i engelsk da, men han klarte fortsatt ikke forstå når Desta spurte om han syns det var trist at kona hadde dratt tilbake til Norge. Det måtte Annema oversette til «deres» språk; me home now, you sad??» 

er jo litt merkelig at han ikke snakker bedre engelsk etter flere år, han kan jo ikke akkurat ha lagt mye innsats i å lære seg det 

Det der var bare ekstremt pinlig 😣

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (På 29.5.2022 den 0.54):

Hva med thaidamen og han gamle taxisjåføren fra Bergen? Hvorfor skal hun bli forelsket i han?

Hun er forelsket for hun har sikra sønnen sin en trygg framtid. Noe jeg kan forstå. Andre er at hvis det stemmer det hun sa selv om kulturen der så en kvinne på 35 sett på til å være for gammel for noe forhold nedi der og med ett barn i tillegg har hun ikke rare utsikten til noe mye bedre liv. Så kan forstå henne. Hun handler ut fra sin sønns beste. 

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (5 timer siden):

Hun er forelsket for hun har sikra sønnen sin en trygg framtid. Noe jeg kan forstå. Andre er at hvis det stemmer det hun sa selv om kulturen der så en kvinne på 35 sett på til å være for gammel for noe forhold nedi der og med ett barn i tillegg har hun ikke rare utsikten til noe mye bedre liv. Så kan forstå henne. Hun handler ut fra sin sønns beste. 

Dette er ikke å være forelsket..,,

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (52 minutter siden):

Dette er ikke å være forelsket..,,

Vi er veldig godt vant her i Norge og det er mulig hun har blitt forelsket også fordi han har gitt hele landsbyen vann og vil ta seg av henne og sønnen. At hun føler en veldig godhet for han. Snill er han utvilsomt. Mange i andre land kan ikke velge som oss som er økonomisk uavhengige og ikke trenger andre til å forsørge oss. Det er vel egentlig vinn vinn for begge disse pluss sønnen hennes? Vi får se 😊

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (5 timer siden):

Vi er veldig godt vant her i Norge og det er mulig hun har blitt forelsket også fordi han har gitt hele landsbyen vann og vil ta seg av henne og sønnen. At hun føler en veldig godhet for han. Snill er han utvilsomt. Mange i andre land kan ikke velge som oss som er økonomisk uavhengige og ikke trenger andre til å forsørge oss. Det er vel egentlig vinn vinn for begge disse pluss sønnen hennes? Vi får se 😊

Jepp fullstendig enig. Hvem som helst kam bli forelsket i en som kommer med hele himmelriket. Jeg forstår henne godt jeg. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klappe skrev (På 29.5.2022 den 0.54):

Hva med thaidamen og han gamle taxisjåføren fra Bergen? Hvorfor skal hun bli forelsket i han?

Hun er ikke fra Thailand...

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskermenn skrev (På 1.6.2022 den 22.46):

Muligens en liten avsporing - men hvordan kan du si at Norge ikke er et fantastisk land å bo i? Hvilke land kan være bedre å bo i enn Norge?

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nokia skrev (55 minutter siden):

Muligens en liten avsporing - men hvordan kan du si at Norge ikke er et fantastisk land å bo i? Hvilke land kan være bedre å bo i enn Norge?

Irland

Canada

Italia

Portugal

Spania

Danmark

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
Fotballfluen skrev (På 29.5.2022 den 23.14):

Det står du selvsagt helt fritt til å mene. Igjen; det er dine følelser, ikke fakta. Jeg vet bedre enn deg om jeg har en aversjon mot forholdet til Dundar og AnneMa. Det har jeg ikke. Jeg forsøker helt enkelt å forklare ut fra et samfunnsperspektiv hvorfor det ikke er unaturlig å anta at en 28 år gammel mann fra en kultur hvor barn betyr mer enn alt ikke nødvendigvis  har planer om å komme til Norge for å leve med sin 63 år gamle livs kjærlighet. Kvinner kan få barn, men kun inntil en viss alder. Menn kan få barn hele livet. Det er den biologiske forskjellen og kulturen det handler om, ikke kvinnediskriminering.

AnneMa kan velge hvem hun vil, men UDI kan også velge om de tror på forholdet eller ikke. Det gjør de basert på sjekklister og fakta, ikke følelser og kvinnediskriminering. AnneMa er negledesigner. Hun kan i prinsippet jobbe hvor som helst, også i Tyrkia. Hvorfor ikke flytte ned og bo sammen med mannen sin? MÅ de bo i Norge? Isåfall handler det kun om økonomi.

Dette var bedrevitende og nedlatende. Du besitter fakta, ikke jeg. Du skal forklare meg "ut fra et samfunnsperspektiv". Du gidder rett og slett ikke å møte meg på midten. Men jeg skal prøve: jeg skjønner hva du mener og forstår disse faktaene om dette enkelttilfellet kvinnen på 63 kontra mannen på 28. Samtidig er det noe kvinnediskriminerende med hele greia "import av partner", både historisk sett (nyere historie) og samfunnsmessig.  I utgangspunktet svarte jeg på ditt innlegg pga den sterke reaksjonen din "Beskytte kvinner fra mulig kjærlighetssorg? Det er ikke derfor de får avslag". Men burde bare oversett hele greia. Jeg egner meg bedre irl enn på et forum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova skrev (9 timer siden):

Dette var bedrevitende og nedlatende. Du besitter fakta, ikke jeg. Du skal forklare meg "ut fra et samfunnsperspektiv". Du gidder rett og slett ikke å møte meg på midten. Men jeg skal prøve: jeg skjønner hva du mener og forstår disse faktaene om dette enkelttilfellet kvinnen på 63 kontra mannen på 28. Samtidig er det noe kvinnediskriminerende med hele greia "import av partner", både historisk sett (nyere historie) og samfunnsmessig.  I utgangspunktet svarte jeg på ditt innlegg pga den sterke reaksjonen din "Beskytte kvinner fra mulig kjærlighetssorg? Det er ikke derfor de får avslag". Men burde bare oversett hele greia. Jeg egner meg bedre irl enn på et forum. 

Jeg snakker om fakta, du snakker om følelser. Det er to ulike ting, og umulig å møtes på midten.

I denne tråden diskuteres spesifikke relasjoner, ikke generelle relasjoner. Det er ingen indikasjoner på at kvinner som ønsker å hente partner fra andre land diskrimineres sammenlignet med menn. Dersom partner er i noenlunde samme alder, kan kommunisere godt på et felles språk og har kultur og verdier som ikke kræsjer helt med mulighetene til forholdet (i dette tilfellet en mann på 28 som kommer fra en kultur hvor det ikke er akseptabelt å gifte seg med kvinner som er for gamle til å stifte familie) får de ikke annen behandling enn menn som gjør det samme. Det er kanskje mer sosialt akseptabelt for eldre menn å hente yngre kvinner enn motsatt, men det betyr ikke at det er diskriminering når UDI gir avslag. 

Et godt eksempel på hvor dårlig de kommuniserer er intervjuet på God morgen Norge hvor Dundar ikke skjønte enkle spørsmål og AnneMa måtte "oversette" til enkelt "babyspråk" for at han skulle forstå. Ikke kan han svare i hele setninger heller. Da er det ikke mulig å kommunisere om viktige ting, som verdier, mål i livet osv, noe man faktisk er avhengig av når man gifter seg. Det er definitivt et stort, rødt flagg for UDI. Hvem vil dele livet sitt med noen man ikke kan kommunisere ordentlig med? Google translate er ikke god nok kommunikasjon når det gjelder en livspartner.

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhjo skrev (På 2.6.2022 den 9.30):

Norge er absolutt ett himmelrike kontra Tyrkia, men da må man se noe annet enn Tyrkias turistplasser. Vi var i fjellene og i små landsbyer på besøk i Tyrkia, og mange bor i steinhus som ikke er ferdigbygd - jeg fikk faktisk litt kultursjokk av å oppleve dette. Turistplassene er nettopp det, utviklet for turismen, og du ser palmer, fine leiligheter og biler, osv osv. 

Mange tyrkere og kurdere som jobber i Tyrkia lever også på knappe 2000 norske kroner i mnd, og de jobber da 24/7 (sett bort i fra en siesta på dagtid). Det er egentlig ett fattig land, så ja: for mange er Norge en billett for velvære og bedre liv.

Har ikke gjort meg opp noen mening om Dundar og AnneMa, får bare se hvordan det går. Synes de er søte, selv om jeg forhåndsdømte de og tenkte «hva faen?». Håper for deres del at alt blir bra og at det ikke er noe billett til himmelriket som er grunnen, men det vet ikke jeg. Jeg kan bare spekulere. 🤷🏽‍♀️

Har vært i Tyrkia 2 ganger og ja de tjener dårlig. Likte meg godt der. Fine strender og bra hoteller. Kjenner ikke til kulturen men det virker som et konservativt land og kvinnesynet er ikke det beste. Vil ikke dømme noen da det er opptil hver enkelt hva man gjør. Enten blir han med AnneMa eller så skjer noe med crash og katastrofe??? Vanskelig å si. På en måte er hun faktisk modig? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...