Gå til innhold

Grenseløst forelsket.

Knitalong

Skal du se Grenseløs kjærlighet?  

440 stemmer

1. 1. Skal du se Grenseløs kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Taffel skrev (3 minutter siden):

Jeg er forbausende fascinert av denne realityen, får bare godta at det er min guilty pleasure, og jeg er visst i godt selskap med flere her:-D 

Det er gøy å følge disse personene, det sprø opplegget til Anne Ma, og alle de andre kulturmøtene. Mange av dem har vokst på meg. Jeg kjenner ganske mange godt voksne menn som ikke har fått det helt til i sine tidligere forhold, som har tatt insj til å prøve å finne kjærligheten i Asia. Og ofte går det veldig bra. At en skal velge en partner kun basert på tiltrekning er helt fremmed i de fleste kulturer. Også her i Norge var det helt vanlig at ekteskap var en allianse mellom familier til godt innpå 1900 tallet, det handlet om eiendommer og forbindelser, og økonomisk trygghet. Å lære å leve sammen på et fornuftig grunnlag, er fremdeles helt vanlig i de fleste ikke vestlige kulturer. Kjønnsrollene er annerledes, og trygghet og stabilitet trumfer lidenskap, for å si det temmelig forenklet. Å være ærbar, ta seg av barn og hjem, sørge for at mannen har det bra, og selv ha det materiellt godt, er viktig. Også ganske likt det norske samfunnet frem til 50 - 60 tallet. 

De to godt voksne karene som har giftet seg, er oppriktig glad i sine koner, og har fått et nytt liv. De har ikke funnet seg purunge dukker som de kan herse med, men partnere som tar seg av dem og som fremstår som sterke kvinner med vilje og ben i nesa. Jeg synes ikke at vi skal dømme noen for å ønske seg kjærlighet, og de tilbyr grenseløst tilbake. 

Alicia og Nosa er underlige skruer, men de passer jo bare utrolig godt sammen! Hun er jo tøff:-) Klær, hår, negler og lekenheten viser jo at det er en ung jente, men i et skrog som ikke kan kjempe mot tiden. Ingen typisk 63 åring. Jeg også tenker at Nosa kan være temmelig eksperimentell mtp legning, at de to der finner på mye frekt, tviler jeg ikke på. De passer faktisk sammen! Det er HELT annerledes enn dominerende sugarmama Anne Ma, som behandler Dundar som et tilbakestående barn. Disse to har det jo gøy, og er helt i sin egen sære verden. Kunstneriske begge to, og gir blaffen i konvensjoner. 

Det eneste paret jeg blir helt dårlig av er Silje og Delilah. Aldersforskjellen er ikke all verden, men de er på HELT ulikt sted i livet. SIlje har issues i hopetall, og behandler Delilah som det barnet hun mentalt er, i noen settinger, og eter henne fullstendig opp i andre. Og tar INGEN signal. Delilah vil ut med jevnaldrende, hun vil ikke bli mor eller stemor, hun går med å å ta tatovering, en diskret på innsiden av armen, Silje får helt overtenning, og skal ha den bak øret, ALLE SKAL SE!! Delilah prøver å formidle at hun har ikke lyst til å gifte seg på grunn av visum, men av kjærlighet, Silje verken lytter eller forstår, dette SKAL hun ha igjennom. Med en totalt umoden 23 åring som hun har groomet i årevis. Og et barn skal dras med fra Norge til dette kaoset. Stefaren til Delilah var en fornuftig kar, moren var helt fjern. Og at faren til barnet bare lar henne styre på, sier mer om ham også enn at dette er ansvarlig i det hele tatt. Kanskje noen skulle blitt beskyttet mot seg selv i stedet for å bli underholdning på tv. 

Vet ikke om det stemmer, men har sett at flere her har skrevet at faren selv har flyttet til utlandet... Da har han vel ikke så mye han skulle ha sagt heller.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soeuh skrev (2 timer siden):

Jeg syns hun er prikk lik Trine fra mot i brøstet! Samme latteren, smilet, håret nesten. Litt sånn samme væremåte. 

Igjen: nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (På 16.10.2023 den 22.34):

Synes det var for lite Jan og Janet i dagens episode 😆 

(Janet er forresten fortsatt så søt! Tenk å bli så glad for en kinobillett). 

Og kommer det snart noe AnneMa eller?! Jeg ser jo på pga henne 😂 

Klærne til Nosa… altså, tror ikke de kommer til å slå an i Norge. 

Benjamin og Ina… spørs om de burde flytte på seg, bo i en by? Hun kommer til å kjede vettet av seg på Moi. 

Jeg synes Silje fortjener en mer voksen kjæreste som behandler henne skikkelig pent. Hun virker så snill og god. 

Kristin og Austin - der mangler jeg ord. Fint at Gud fant nøkkelen deres, da. 

Tuller du? Du ser på på grunn av AnneMa? Hun er grunn nok for å IKKE se på. Jeg spoler over alt med henne, makan for en egosentrisk og navlebeskuende bølle! Man skal lete lenger etter et menneske med dårligere selvinnsikt enn henne.

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Taffel said:

Det eneste paret jeg blir helt dårlig av er Silje og Delilah. Aldersforskjellen er ikke all verden, men de er på HELT ulikt sted i livet. SIlje har issues i hopetall, og behandler Delilah som det barnet hun mentalt er, i noen settinger, og eter henne fullstendig opp i andre. Og tar INGEN signal. Delilah vil ut med jevnaldrende, hun vil ikke bli mor eller stemor, hun går med å å ta tatovering, en diskret på innsiden av armen, Silje får helt overtenning, og skal ha den bak øret, ALLE SKAL SE!! Delilah prøver å formidle at hun har ikke lyst til å gifte seg på grunn av visum, men av kjærlighet, Silje verken lytter eller forstår, dette SKAL hun ha igjennom. Med en totalt umoden 23 åring som hun har groomet i årevis. Og et barn skal dras med fra Norge til dette kaoset. Stefaren til Delilah var en fornuftig kar, moren var helt fjern. Og at faren til barnet bare lar henne styre på, sier mer om ham også enn at dette er ansvarlig i det hele tatt. Kanskje noen skulle blitt beskyttet mot seg selv i stedet for å bli underholdning på tv. 

Jeg syntes faktisk Delilah er den modne i dette forholdet. Hun er ung, men smart og reflektert for alderen. Nå ble vel dette filmet for en tid tilbake, er det noen som vet om de giftet seg eller ikke?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Nutz said:

Jeg syntes faktisk Delilah er den modne i dette forholdet. Hun er ung, men smart og reflektert for alderen. Nå ble vel dette filmet for en tid tilbake, er det noen som vet om de giftet seg eller ikke?

Ja, i forhold til det presset som Silje legger på henne så er jeg absolutt enig med deg i at hun er den modne. Hun oppfører seg etter sin alder. Jeg er også veldig spent på fortsettelsen her...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 er nok skrev (40 minutter siden):

Tuller du? Du ser på på grunn av AnneMa? Hun er grunn nok for å IKKE se på. Jeg spoler over alt med henne, makan for en egosentrisk og navlebeskuende bølle! Man skal lete lenger etter et menneske med dårligere selvinnsikt enn henne.

Nja. Jeg trekker det tilbake - syntes hun var morsom i forrige sesong (på fisketur osv) men ikke den sesongen her. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taffel skrev (10 timer siden):

Ja, i forhold til det presset som Silje legger på henne så er jeg absolutt enig med deg i at hun er den modne. Hun oppfører seg etter sin alder. Jeg er også veldig spent på fortsettelsen her...

Hele jentas kroppspråk sier at hun er ukomfortabel. Om det er pga kamera til stedet, eller Siljes grandiose planer om giftemål og alt det der.. Hun ser ganske fraværende og nok så avvisende ut i intervjuer, jeg håper at hun trekker seg hvis det er det hun vil, før det er for sent. 

Det samarbeidet, samspilet og kjærligheten ser dessverre ikke bra ut... 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Taffel said:

Det er det jeg også tenker. Og det skal hun jo. Hun skal ikke måtte tenke som en i midten av 30-årene. Som faren hennes sa - hun var nettopp tenåring.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Nutz said:

Du må jo ha en grunn for å søke om oppholdstillatelse, det holder ikke bare å ha lyst.

Ang Tore og Richel så er Tore bare i 60-årene og i full jobb. Å kalle han geriatisk er en sterk overdrivelse.

Ekstremt dårlige grunner for å importere noen med såpass bagasje. Hun må jo jobbe når han går bort eller pensjonerer seg. Synes også hun virker enkel, ustabil, gråter lett, lovebomber. Mye røde flagg…

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Tiholt skrev (5 timer siden):

Ekstremt dårlige grunner for å importere noen med såpass bagasje. Hun må jo jobbe når han går bort eller pensjonerer seg. Synes også hun virker enkel, ustabil, gråter lett, lovebomber. Mye røde flagg…

Richiel er en enkel sjel, men det er jo Tore også. Elsker hvordan produksjonen viser frem rullingsen hans hver episode. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at han burde ha lagt bort røyken nå før de kanskje får en unge, så får han kanskje noen helsemessig
bedre år med sin nye familie. Bevare det som er godt i livet, så lenge han kan. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Jeg syns at han burde ha lagt bort røyken nå før de kanskje får en unge, så får han kanskje noen helsemessig
bedre år med sin nye familie. Bevare det som er godt i livet, så lenge han kan. 

Rullingsen ga han en plass i serien. Uten den hadde det vært mindre white trash faktor over han, og andre mer harry folk kunne tatt plassen hans. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Jadaomatte said:

Er ikke Alicia og Tore noenlunde jevngamle?? 

Tydeligvis og hun er mye bedre ut. Trodde han var i slutten av syttiårene

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Arne Tiholt skrev (2 minutter siden):

Tydeligvis og hun er mye bedre ut. Trodde han var i slutten av syttiårene

Ja, hun ser flott ut, det skal hun ha. Tore ser ut til å ha levd ett hard liv.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (2 timer siden):

Fascinerende at Kristin snakker nigeriansk engelsk pga mannen.

Det er sånn det blir og man klarer ikke legge det av seg heller. Snakker av erfaring. 🙉

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flowery skrev (8 minutter siden):

Det er sånn det blir og man klarer ikke legge det av seg heller. Snakker av erfaring. 🙉

Samme her 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...