Gå til innhold

Grenseløst forelsket.

Knitalong

Skal du se Grenseløs kjærlighet?  

440 stemmer

1. 1. Skal du se Grenseløs kjærlighet?

Anbefalte innlegg

0177 skrev (28 minutter siden):

Sikkert ikke alle som er like komfortable med å være på tv. Ingen vet hvordan de har det når kameraene blir slått av.

Rent juridisk sett synes jeg det er helt vilt at UDI og UNE betviler at han har følelser for henne pga. aldersforskjellen. Hadde hun vært mann hadde ikke det engang vært et tema. Det er rett og slett diskriminerende og fordomsfullt.

Eldre menn importerer vesentlig yngre partnere over en lav sko uten å bli mistenkeliggjort.

Enig at det kan føles diskriminerende  . Udi har sagt mang en gang at yngre menn ikke kan få barn med eldre damer og det strider mot normalen i deres hjemland her f ex Tyrkia og gir derfor avslag og sier de derfor gifter seg for å komme til Norge.  Mens damer fra Asia fortsatt kan få barn med eldre menn,da de ikke blir stoppet av alder som damer. Sykt å begrunne avslag på denne måten. Det virker rett og slett ikke som de vet at det er mennesker de jobber med. Veldig trist.

Endret av Anneisabell
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

0177 skrev (12 minutter siden):

Sikkert ikke alle som er like komfortable med å være på tv. Ingen vet hvordan de har det når kameraene blir slått av.

Rent juridisk sett synes jeg det er helt vilt at UDI og UNE betviler at han har følelser for henne pga. aldersforskjellen. Hadde hun vært mann hadde ikke det engang vært et tema. Det er rett og slett diskriminerende og fordomsfullt.

Eldre menn importerer vesentlig yngre partnere over en lav sko uten å bli mistenkeliggjort.

Anneisabell skrev (5 minutter siden):

Enig at det kan føles diskriminerende  . Udi har sagt mang en gang at yngre menn ikke kan få barn med eldre damer og det strider mot normalen i deres hjemland her f ex Tyrkia og gir derfor avslag og sier de derfor gidder seg for å komme til Norge.  Mens damer fra Asia fortsatt kan få barn med eldre menn,da de ikke blir stoppet av alder som damer. Sykt å begrunne avslag på denne måten. Det virker rett og slett ikke som de vet at det er mennesker de jobber med. Veldig trist.

Dette handler også om skilsmissestatistikk. Og den er ikke i favør av par bestående av norske kvinner og yngre menn fra land som f.eks Tyrkia.

Asiatiske kvinner har generelt en helt annen, og nokså pragmatisk, tilnærming til ekteskapet enn det vi har. De er dessuten ofte katolikker, og skiller seg ikke uten videre (selv om mange av dem dessverre burde gjort det).

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0177 skrev (18 minutter siden):

Det er Annemas versjon at avslaget er basert på at UDI og UNE betviler at han har følelser for henne pga. aldersforskjellen. At hun ikke er “elskbar”.

"UNE mener at klagerens hovedsakelige formål med inngåelsen av ekteskapet, var å skaffe seg opphold i Norge. UNE benytter adgangen til å nekte oppholdstillatelse. UNE mener at det ikke er grunn til å gjøre unntak fra vilkårene for familieinnvandring", heter det i avslaget.

UDI forteller at -avslaget er blant annet basert på intervju av Dündar Yuvali foretatt via den norske ambassaden i Ankara.

HVA har han sagt?

Åpenbart ikke svart “riktig” på spørsmålene som ble stilt, og her kan det ikke være snakk om misforståelser pga språk. Nesten så man kan lure på om han har sagt rett ut, at målet er å komme seg til Norge.

(Noe som sikkert ofte er grunnen til at eldre menn kan "importere" yngre partnere. Uten at man innrømmer det i slike intervju)

https://www.tv2.no/underholdning/annema-raser-udi-mener-jeg-er-en-horekunde/15567908/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (2 timer siden):

Det var jo gøy med Annema og Dundar i starten!

Nå derimot....synes  Annema blir mer og mer en klovn som rir for livet på kjendisstatusen, og kaster seg på alt hun tilbys.

71 grader, som betalte godt selv om hun trakk seg på startstreken (at hun overhodet takket ja, når hun måtte ha med egen do…!) Det er boksekamper, julekalender, slanking, skjønnhetsbehandlinger, kjendisfester og åpenbart en podcast på gang.

Har jo sett i programmet at Dundar og foreldrene hans sluker det som skrives om henne/dem i norske medier, og synes det er stor stas.

Synes hun var et friskt pust en gang. Nå bare krampaktig og hektisk. 

https://www.nettavisen.no/livsstil/annema-roper-ukjent-utfordring-matte-ha-med-barbar-do-pa-tur/s/5-95-1326582

Jeg er helt enig. 

I starten syns jeg det var morsomt å følge med på dem, eller på henne da, han er jo ganske kjedelig og anonym(🙈), men det blir bare mer og mer pinlig alt sammen. Den "boksekampen" var rett ut pute-tv, bare flaut. Nå føler jeg at alt blir så krampaktig, og at alt dreier seg om å komme på tv.

Det er i utgangspunktet bra med mennesker som er åpen og sier ting rett ut, men det har også noe med måten man sier ting på. Det handler jo om å bli hørt og tatt på alvor, og ikke ende opp med å fremstå som, ja..

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo Annema ganske dominerende,  og det er hun som ordner opp og snakker for to selv når de er sammen i Tyrkia. Men det kunne jo vært interessant å høre hva han hadde å si, selv om det nødvendigvis hadde vært på tyrkisk og med tolk. Det virker jo som at han ikke har noen mening om noe, men bare er med på alt Annema finner på.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (På 9.11.2023 den 19.42):

Inntrykk etter siste episode:

DeLilah virker overhodet ikke investert i forholdet, og tar åpenbart lett på utroskap. Hun trenger en kropp, hun. Uansett hvilke liksom. Litt av en grunn til å rykke sønnen sin opp med røttene for. 

Fikk litt undring over hva Silje er mest forelska i. Tanken på å bo i Chicago eller tanken på å bo med DeLilah. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for personangrep, persondebatt, spekulasjoner, brudd på regelen om opphavsrett, nedsettende ytringer og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tanker om episode 6 og 7

Kristin og Austin:  okei jeg innrømmer det, de ER søte sammen. I starten var jeg skeptisk MEN de har vokst på meg akkurat som Janet og Jan. K og A superkristne begge to men de virker veldig lykkelig sammen og Kristin virker som en veldig omtenksom og sprudlende jente .  I motsetning til Nosak virker Austin faktisk forelsket og glad i Kristin .

Siri og Emason: wow han har et barn fra før i et annet land? Den så jeg ikke komme. Morsom navnediskusjon han og Siri hadde da 🥰 men jeg undrer fortsatt på om han blir å klare å trives i Norge , man merker når han snakker at det egentlig er Tanzania han vil være i og tenke på  

Silje og DeLilah: Jeg er mor selv og kjenner jeg blir både oppgitt og sint over Chicago Silje. Å ta så lett på å rive et barn fra miljøet sitt, faren sin og alt han er vant til i Norge og alt skal være sååå bra fordi det er greit for far, og barnet selv gleder seg? Han aner jo ikke hva han går til, usa er helt anderledes enn her . Hun frarøver ungen å kunne se sin far i hverdagen/samvær , det er slemt mot barnet . Og for hva ? Jo for å bo med en tennåringsflamme som helt ærlig ikke virker så interessert i henne .
Det var derfor litt underlig å høre et av episodeintervjuene hennes der hun gråt og sa at hun hadde funnet den rette og endelig har ekte lykke og kjærlighet . Hun mener jo sikkert det, men for de som ser på blir inntrykket noe annet

Benjamin og Ina:  jeg tror jeg forhåndsdømte Benjamin . Har bedre inntrykk av han nå enn tidligere det han virker veldig intens. I episode 7 dro de på visninger i Kristiansand fordi han forsto at Ina trengte mer «by» for å trives . Jeg heier på han og henne

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyndaquil skrev (1 time siden):

Silje og DeLilah: Jeg er mor selv og kjenner jeg blir både oppgitt og sint over Chicago Silje. Å ta så lett på å rive et barn fra miljøet sitt, faren sin og alt han er vant til i Norge og alt skal være sååå bra fordi det er greit for far, og barnet selv gleder seg? Han aner jo ikke hva han går til, usa er helt anderledes enn her . Hun frarøver ungen å kunne se sin far i hverdagen/samvær , det er slemt mot barnet . Og for hva ? Jo for å bo med en tennåringsflamme som helt ærlig ikke virker så interessert i henne .

Faren har flyttet fra Norge. Her er det vel faren du skal være oppgitt og sint på, som har frarøvet ungen å kunne se sin far i hverdagen.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, Kristin har jo fått seg et barn, ikke en mann. Hun må lære han alt, passe på han, underholde han og til og med kle på han. Virker som de begge trives i mor/sønn relasjonen, for nå i alle fall.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin har med seg pose "over alt". De sjal på skitur, han har med seg pose. De går rundt i Kristiansand. Han har med seg pose 😂 Det positive er at jeg troe han er forbered og har med ting man kan trenge ✌🏻

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Nutz said:

Altså, Kristin har jo fått seg et barn, ikke en mann. Hun må lære han alt, passe på han, underholde han og til og med kle på han. Virker som de begge trives i mor/sønn relasjonen, for nå i alle fall.

Jeg tenkte mer at hun behandler han som et barn. Så håper det var engangstilfelle. Men jeg synes hun hadde kjøpt veldig fine klær til Austin. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Maskinfører skrev (19 timer siden):

Annema fikk nok en gang NEI fra udi 

Nå har også Alicia og Nosak fått nei fra udi. Fikk litt vondt inni meg da hun sa st hun ikke vet om hun kommer til å se han igjen.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (53 minutter siden):

Han hadde akkurat kommet til Norge da. 
Han har kanskje knytt et par joggesko tidligere, men det er anderledes med vintersko. Hu var på jobb og da virket det som at han ikke syns det var vanskelig å gå ut og hjelpe naboen eller hvem det nå var med å måke fra tilhengeren

Fikk ikke samme inntrykk som deg, men joda, når man kommer fra et land hvor man ikke lærer så mye om andre land så er det mye som er helt nytt som vi kanskje tar for gitt

• Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bollaa1 said:

Nå har også Alicia og Nosak fått nei fra udi. Fikk litt vondt inni meg da hun sa st hun ikke vet om hun kommer til å se han igjen.

Han fremstår jo som å være mer forrelsket i Norge enn han er i henne, så kanskje ikke så rart det avslaget?

18 hours ago, Loke37 said:

Det var ikke mye tvtid Annema fikk denne sesongen. 

Heldigvis. Jo mindre hun er på tv, jo bedre er det 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bollaa1 skrev (4 minutter siden):

Ja det var vondt men syns det er rart at hun ikke kan flytte til Nigeria hva gjør man ikke for kjærligheten ? det er noe som skurrer der sånn alder feks 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...