Gå til innhold

Grenseløst forelsket.

Knitalong

Skal du se Grenseløs kjærlighet?  

440 stemmer

1. 1. Skal du se Grenseløs kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Castor Troy skrev (4 timer siden):

Lav freakshow faktor her, typen hennes er også veldig normal dessverre. 

Han er veldig fornuftig, en ordentlig kar og jeg liker ham p.g.a. det. Han bidrar og gjør så godt han kan. 
Jeg forsto ikke hvorfor han måtte lære seg norsk kun via lapper. Hvorfor hjalp hun ham ikke med treningen? 
Det hadde jeg selv gjort med glede, for språket er veldig viktig når en er på vei mot integrering. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Han er veldig fornuftig, en ordentlig kar og jeg liker ham p.g.a. det. Han bidrar og gjør så godt han kan. 
Jeg forsto ikke hvorfor han måtte lære seg norsk kun via lapper. Hvorfor hjalp hun ham ikke med treningen? 
Det hadde jeg selv gjort med glede, for språket er veldig viktig når en er på vei mot integrering. 

Må være en intern spøk/greie mellom dem? Når en setning blir vist på skjermen, kanskje i spøk- og tatt ut av en sammenheng kan vi som seere forstå det slik? 
Kan ikke skjønne annet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig effektiv måte å lære seg språket på. Fungerer kanskje ikke for alle, men for meg ( og trolig Emason)er det helt supert for å lære meg hva ting heter på et fremmed språk. Da lærer jeg både uttale og å kunne lese ordet samtidig. Det som må læres for å kunne føre en samtale tar man muntlig,da😊

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marleah skrev (1 time siden):

Det er en veldig effektiv måte å lære seg språket på. Fungerer kanskje ikke for alle, men for meg ( og trolig Emason)er det helt supert for å lære meg hva ting heter på et fremmed språk. Da lærer jeg både uttale og å kunne lese ordet samtidig. Det som må læres for å kunne føre en samtale tar man muntlig,da😊

Enig! Og Siri er jo lærer så hun vet nok hva hun gjør☺️ 

Veldig fint å se de tilbake på skjermen. Liker Siri veldig godt. Håper virkelig at Emason vil trives i Norge.

Noen som vet om det andre paret fra Bergen - Marokko er med i år? Er så så spent på de og den nydelige babyen deres.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (På 27.10.2023 den 6.03):

Ja, det ble vel nevnt i første episode. 

Helt utrolig og pappaen er vel i bildet, så lurer på hvordan de skal få det til. Hun har vel ikke noe særlig utdannelse heller så å jobbe som assistent i USA er vel ikke lukrativt. 

De skulle heller ikke bo sammen. Nei, jeg håper hun kommer ut av denne boblen asap! Håper ikke hun melder seg ut av folketrygden i Norge heller. 

La noen merke til hvordan Drillo himla med øynene, da Silje nevnte flytteplanene? Tror de satt på t-banen. 

Drillo👀?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akryl skrev (På 19.10.2023 den 21.38):

Jeg tror kjærlighet mellom afrikansk klesdesigner, og hun litt eldre dame med uføre, er ekte kjærlighet. 

Den mest falske kjærlighet er mellom disse. Hun bør gjøre to ting for å bekrefte ekte kjærlighet:

1. Slutte å sende penger til han 1 måned.

2. Si til han at hun skal flytte til hans hjemmeland

https://www.nettavisen.no/livsstil/annema-kjemper-for-a-fa-ektemannen-hjem-helt-forferdelig/s/5-95-1386739

Hæ? Synes du det virker som ekte kjærlighet? Alicia er veldig opptatt av sex og er vel fornøyd med å ha funnet seg en ung afrikansk elsker. Han synes jeg snakker mer om klesdesigndrømmen enn om henne. 

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (På 1.11.2023 den 23.12):

Problemet til UDI er at salg av noe fritidsklær ikke kan finansiere et voksent menneske sitt opphold i Norge over 80 år !  Helt greit at man kunne tatt inn slike "koner" eller menn til Norge, og om det ikke gikk så kunne man returnert de til hjemlandet. Men da ville Erdogan garantert sagt nei. Er de først kommet til Norge så blir de her for all fremtid. Så helt greit at UDI er ekstremt strenge på dette. Og da mener jeg ekstremt strenge. Ellers vil dette løpe ut av all kontroll. Og nei oljefondet klarer ikke en slik enorm byrde over tid med 100.000 vis av mennesker over tid.

Seriøst? Hvor har du det fra at en tyrkisk borger ikke kan returnere hvis hen ønsker det? Dagens dummeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (10 timer siden):

Hæ? Synes du det virker som ekte kjærlighet? Alicia er veldig opptatt av sex og er vel fornøyd med å ha funnet seg en ung afrikansk elsker. Han synes jeg snakker mer om klesdesigndrømmen enn om henne. 

Han er en stor drømmer som ser en aktivitet/jobb og tenker at han skal bli verdensmester og suksessfull øyeblikkelig, bare han får testet det. At hun i starten presterte å gi ham håp for både synging, fotball og designeryrket, for det var ikke noe særlig av det i norge fra før av...liksom? Afrikansk design kommer aldri til å bli stort her, selv om mannen jo kan sy. Han må roe ned drømmene og se hva virkeligheten er her og da kan ikke hun guide ham, for hun er svært høytflygende selv. Et svært underlig par som jeg ikke ser en lysende fremtid for. Hvis han blir norsk statsborger...da kan alt skje, som hun ikke vil. 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

moroklompen skrev (På 1.11.2023 den 20.24):

Nå vet ikke jeg hva de har tenkt ifht donor og fødeland men med andre jeg kjenner som er av forskjellig etnisitet så har de valgt spermdonor av samme etnisitet som kvinnen som ikke har gitt egget.

Hadde vært veldig usikker på dette om jeg var Silje og først flyttet og sett hvordan det går med sønnen i bilde og en vanlig hverdag.

Kjærligheten må være sterk når de velger en så komplisert og vanskelig vei…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bari skrev (På 1.11.2023 den 16.20):

Mye sant her. Synes likevel det er rart at velstående land som Italia og Spania (til dels Frankrike) har klart å holde på dette med å være ute, deler måltider etc.

Hvorfor gjør vi ikke det lenger i Norge, noen teorier?

Husker noen i slekta sa at ikke lenger tilbake enn slutten av 80 og begynnelsen av 90 tallet så var Norge mer slik.

Spania og italia er jo nydelig på det området :) Der skjer livet ute, spiser ute hver kveld...helt toppers. Har studert i Spania, kom tilbake til Norge så falt jeg sammen mentalt. Her sitter de fleste hjemme, eller deltar KUN på ting som er arrangert av noen. Merkelig opplegg, så må det være mye alkohol da.

Mye har vel skjedd i Norge siden 80-tallet. Rikdom driver også mennesker fra hverandre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Han er en stor drømmer som ser en aktivitet/jobb og tenker at han skal bli verdensmester og suksessfull øyeblikkelig, bare han får testet det. At hun i starten presterte å gi ham håp for både synging, fotball og designeryrket, for det var ikke noe særlig av det i norge fra før av...liksom? Afrikansk design kommer aldri til å bli stort her, selv om mannen jo kan sy. Han må roe ned drømmene og se hva virkeligheten er her og da kan ikke hun guide ham, for hun er svært høytflygende selv. Et svært underlig par som jeg ikke ser en lysende fremtid for. Hvis han blir norsk statsborger...da kan alt skje, som hun ikke vil. 

Vet ikke om det har vært opplyst, men hvordan kom Alica til Norge ?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Loke37 skrev (5 minutter siden):

Kan nok hende at hun har vært gift med en nordmann. Syns å ha lest noe om dette.  :klo: 
Mener hun hadde et annet etternavn før hun giftet seg med afrikaneren.

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (6 timer siden):

Enig. Veldig tøysete opplegg det der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke37 skrev (4 timer siden):

Det var veldig mange chilenere som kom til Norge ( og spesielt Kristiansand?) på 70 og 80-tallet. Så broren til Alicia i en av episodene. Ikke uvanlig at familiemedlemmer flyktet sammen hit fra Pinochet-regimet. En del chilenere valgte å reise tilbake på begynnelsen av 90-tallet, men mange hadde slått rot her da, giftet seg, fått barn osv. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange av de asiatiske damene ser ut som tolvårige småjenter og jeg forstår ikke helt greia der
med en "diger" mann som skal "pløye terrenget". :sukk: Hadde det vært motsatt, så hadde folk himlet med øynene. 80431345.jpg?imageId=80431345&x=9.898762

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Hoppetaujenta said:

Mange av de asiatiske damene ser ut som tolvårige småjenter og jeg forstår ikke helt greia der
med en "diger" mann som skal "pløye terrenget". :sukk: Hadde det vært motsatt, så hadde folk himlet med øynene. 80431345.jpg?imageId=80431345&x=9.898762

Det er det de liker. Du kan trøste deg med at neste generasjon vil være masse ensomme halvasiatiske gutter som føler seg fremmedgjort av familie, verden og samfunnet. 

Dette er mannen som påstår at nordiske kvinner er lykkejegere lol

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at det ar inah sier hun ønsker seg tilbake til hjemlandet før de 90 dagene er basert på mer enn bare  hjemlengsel. er mye problemer hun har havnet oppe i

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...