Gå til innhold

Grenseløst forelsket.

Knitalong

Skal du se Grenseløs kjærlighet?  

441 stemmer

1. 1. Skal du se Grenseløs kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Anneisabell skrev (28 minutter siden):

Tror du udi sitter og ser på tv og tar sine beslutninger ut i fra hva de ser der?det tror jeg ikke jeg håper de har ei sjekkliste og at det er innholdet i søknaden og evt informasjon i intervju som blir lagt til grunn...nosa hadde jo ikke lov å være i Norge under behandling av søknaden, det er kunn lov om du har høyere utdanning,og da gis det ofte avslag fordi han rett og slett oppholdt seg her ulovlig.  Det burde de som par ha satt seg inn. 

Paret sier jo selv at de fikk muntlig beskjed fra UDI om at det var greit at han ble. Men jeg har også lest at han ikke  fikk godkjent noe utdanning som skredder? Mulig det har blitt formidlet til dem at han kan kunne bli ved dokumentasjon av høyere utdanning, og så har de trodd at det kunne de skrape sammen? Uansett, de har ikke  satt seg godt nok inn i reglene. Deres ansvar. 
Men jeg har mer sympati med dem som par enn feks AnneMa og Dundar. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en utlending som har giftet seg med en nordmann og er da veldig hekta på programmet. Største problemet med folk som vil importere seg en kona / mann er at de fleste ikke vil / klarer å sette seg inn i lover og regler før de gifter seg..skjedde meg også. Da jeg kom til Norge klarte jeg å få visum gjennom familiegjenforening en gang, etter det bestemte mannen min seg for å prøve å bli ufør og gikk over til AAP og jeg måtte da finne ut av det selv, hvordan jeg skulle klare å beholde meg og barna mine i Norge. Det klarte jeg, men det var mye stress og jeg utviklet høy grad av angst som forandret meg for alltid. Så ja de fleste er uansvarlige, og mye av problemene kunne unngås ved at folk som tenker å ta med noen fra et annet land til Norge tar seg et par timer for å lese om krav og lovverk. 

• Liker 8
  • Hjerte 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lapas skrev (9 minutter siden):

Jeg er en utlending som har giftet seg med en nordmann og er da veldig hekta på programmet. Største problemet med folk som vil importere seg en kona / mann er at de fleste ikke vil / klarer å sette seg inn i lover og regler før de gifter seg..skjedde meg også. Da jeg kom til Norge klarte jeg å få visum gjennom familiegjenforening en gang, etter det bestemte mannen min seg for å prøve å bli ufør og gikk over til AAP og jeg måtte da finne ut av det selv, hvordan jeg skulle klare å beholde meg og barna mine i Norge. Det klarte jeg, men det var mye stress og jeg utviklet høy grad av angst som forandret meg for alltid. Så ja de fleste er uansvarlige, og mye av problemene kunne unngås ved at folk som tenker å ta med noen fra et annet land til Norge tar seg et par timer for å lese om krav og lovverk. 

Enig ! Tenkt på dette flere ganger .  Jeg mener  ansvaret for å ha kontroll på dette ligger hos den som kommer herfra opprinnelig . Det er ikke lett å komme utenfra å tolke regler og lover på annet språk heller. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor Troy skrev (44 minutter siden):

Hun uføre på 60 år har utrolig glatt og fin hud, holder seg utrolig bra 😍

Enig😊 fin hud. Naturlig også. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aragon skrev (11 minutter siden):

Enig ! Tenkt på dette flere ganger .  Jeg mener  ansvaret for å ha kontroll på dette ligger hos den som kommer herfra opprinnelig . Det er ikke lett å komme utenfra å tolke regler og lover på annet språk heller. 

Akkurat, og Norge har ordninger som ikke finnes i mange andre land, som NAV ytelser osv og som påvirker også om man får innvilget visum eller ikke. Så det er umulig for oss å vite. Det handler også veldig mye om penger, inntektskrav er utrolig lavt (ca 294.000 i dag) og vi som kommer fra utlandet aner ikke hva det betyr at noen tjener det (eller litt over) i manges tilfelle når man er ufør / arbeidsledig osv. Det er en vits og UDI burde stille krav om minst 500.000kr i inntekt siden vi som kommer som vanlige innvandrere (ikke flyktning) får ikke en krone av NAV og blir derfor helt avhengig av referansepersonen, som klarer selvfølgelig ikke å forsørge en person til med en inntekt på under 300.000kr…..

Endret av Lapas
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lapas skrev (28 minutter siden):

Akkurat, og Norge har ordninger som ikke finnes i mange andre land, som NAV ytelser osv og som påvirker også om man får innvilget visum eller ikke. Så det er umulig for oss å vite. Det handler også veldig mye om penger, inntektskrav er utrolig lavt (ca 294.000 i dag) og vi som kommer fra utlandet aner ikke hva det betyr at noen tjener det (eller litt over) i manges tilfelle når man er ufør / arbeidsledig osv. Det er en vits og UDI burde stille krav om minst 500.000kr i inntekt siden vi som kommer som vanlige innvandrere (ikke flyktning) får ikke en krone av NAV og blir derfor helt avhengig av referansepersonen, som klarer selvfølgelig ikke å forsørge en person til med en inntekt på under 300.000kr…..

Dette viste jeg ikke, jeg ville trodd kravet var høyere . Det vil jo påvirke familieøkonomi ekstremt med en eller flere til i samme husstand . Takk for info 😊👍🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lapas skrev (30 minutter siden):

Ufattelig lavt krav, helt enig at det burde ligge høyere.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aragon skrev (17 minutter siden):

Dette viste jeg ikke, jeg ville trodd kravet var høyere . Det vil jo påvirke familieøkonomi ekstremt med en eller flere til i samme husstand . Takk for info 😊👍🏻

Og så hvis man mottar sosial hjelp eller går på AAP underveis som min mann gjorde, da er ektefelle ikke lenger kvalifisert som referanseperson uansett inntekt. Det var det som skjedde meg, mannen hadde inntekt mye over men gikk på AAP etter ett år jeg hadde vært i Norge, så jeg kunne ikke få visum gjennom han lenger. Jeg måtte da ta ett år på videregående (selv om jeg har høyere utdanning fra før) og ta opp lånekasse - det teller som vanlig inntekt hvis man skal søke visum på grunnlag av egen inntekt og ikke mannen sin inntekt. Så det ordnet seg. Men kjenne mange som ikke klarte å finne samme utvei 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Sovushka said:

Jeg kan ta veldig feil, men til og med mannen min sier at han får KRAFTIGE gay vibes av Nosak 😅 og jeg støtter til dels.. Er det bare oss? Han har lange negler, interessen hans er design og søm (hvor mange streite menn er det i den bransjen) ja det er sikkert andre ting og. Hele måten han er på egentlig.. om ikke annet - litt femi?  

han er nok ihvertfall BI. han bør jo kanskje syke asyl på det grunnlaget?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/10/2023 at 4:04 PM, Linda1972 said:

Akkurat det der skjønner ikke jeg heller. 

Hvis hun ikke har en liten følelse av at han ikke vil ha henne hvis hun kommer til Tyrkia, men at det er muligheten for et liv i Norge som gjør at han er sammen med henne. Men jeg har egentlig ikke troen på at hun skjønner det....

Hun kjører sitt eget show vel?
Er vel litt kronasjer i og bli en slags "influenser" når hun kjører det løpet-
Selv hopper jeg over alt med Annema og Dundar når jeg ser på, spoler raskt over. Er lei de to. Ikke er det underholdende ei heller noe man synes er koselig å se på. Bare pinlig alt sammen. Håper neste sesong blir uten de to.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norway4 skrev (8 timer siden):

Ser ut som et par som passer sammen det ja. Men er det kun jeg som synes hun Kristin hadde blitt en fin parodi i Kongsvik universet? Uansett hvordan jeg snur og vender på det, ser jeg for meg Lene Kongsvik i full mundur

Jeg syns hun er prikk lik Trine fra mot i brøstet! Samme latteren, smilet, håret nesten. Litt sånn samme væremåte. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Nutz said:

Nei. Ikke på dette grunnlaget.

Hvilket grunnlag? Jeg nevnte ingen grunnlag, bare en mening. 

Richel får være i Norge og hun har masse «bagasje». Sønn med asiatisk far som har sikkert aldri har kontakt med. Nå har han en geriatrisk stefar som er nok borte før stesønnen er 18 år. Syndes synd i sønnen hennes…

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arne Tiholt said:

Hvilket grunnlag? Jeg nevnte ingen grunnlag, bare en mening. 

Richel får være i Norge og hun har masse «bagasje». Sønn med asiatisk far som har sikkert aldri har kontakt med. Nå har han en geriatrisk stefar som er nok borte før stesønnen er 18 år. Syndes synd i sønnen hennes…

Du må jo ha en grunn for å søke om oppholdstillatelse, det holder ikke bare å ha lyst.

Ang Tore og Richel så er Tore bare i 60-årene og i full jobb. Å kalle han geriatisk er en sterk overdrivelse.

• Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Just now, Nutz said:

Du må jo ha en grunn for å søke om oppholdstillatelse, det holder ikke bare å ha lyst.

Ang Tore og Richel så er Tore bare i 60-årene og i full jobb. Å kalle han geriatisk er en sterk overdrivelse.

Trodde han var 75+. Synes likevel det ikke er tatt mye hensyn til barnets beste i dette tilfellet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bakover i tråden her lurer på hvor hun har sett Silje før, og jeg klarer ikke se annet enn at det er en blanding av to av karakterene fra Parterapi - hun amerikanske og hun som er så svevende alternativ. Hihi... Søt dame altså, men jeg klarer ikke å ikke se  og høre det! :D 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriblerinna skrev (38 minutter siden):

Noen bakover i tråden her lurer på hvor hun har sett Silje før, og jeg klarer ikke se annet enn at det er en blanding av to av karakterene fra Parterapi - hun amerikanske og hun som er så svevende alternativ. Hihi... Søt dame altså, men jeg klarer ikke å ikke se  og høre det! :D 

Hun har en mørk røykestemme så hun kan fort forveksles med en Robert Stoltenberg karakter eller noe i den duren 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (På 15.11.2023 den 19.23):

Altså, Kristin har jo fått seg et barn, ikke en mann. Hun må lære han alt, passe på han, underholde han og til og med kle på han. Virker som de begge trives i mor/sønn relasjonen, for nå i alle fall.

Ja, jeg hadde da i det minste trodd at han klarte å knyte på seg skoene sine og dra opp glidelåsen på jakka si selv😳.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...