Gå til innhold

Grenseløst forelsket.

Knitalong

Skal du se Grenseløs kjærlighet?  

440 stemmer

1. 1. Skal du se Grenseløs kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Samfunnsengasjert skrev (1 minutt siden):

Ikke for å være for negativ, men hvordan kan det ekteskapet vare når de må kommunisere gjennom Google translate? I det minste bør en av partene kunne den andres morsmål. Eller i alle fall kunne et felles fremmedspråk. Men ingen av delene? Google translate, seriøst?

Tviler på at det varer.. Annema må våkne opp.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laurabeauty skrev (Akkurat nå):

Ja........ han gjorde det og hun sa ja.

Etter fem timer på chat? 😅Lol

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (På 31.3.2022 den 19.55):

Jeg heier på "AnneMa gjør som AnneMa vil"/tyrkern og  taxisjåføren/dama fra Filipinene. Foreløpig. 

Personlig forstår jeg ikke hvordan noen med så stor aldersforskjell i tillegg til kultur- og språkforskjell kan finne sammen, men det er jo fordi jeg i mitt liv syns kommunikasjon og felles verdier er viktig som en del av et forhold. MEN, alle er ikke som meg og at jeg ikke forstår det betyr ikke at det ikke kan være/bli noe fint mellom dem. Jeg velger å være positiv og tenker at det er bare å vente å se på hvordan ting utvikler seg. 

Det jeg imidlertid ikke tenker er at ting er dødfødt og/eller at folk har alternative motiver kun basert på alder. 

Hvordan kan et parforhold fungere hvis man ikke kan kommunisere med partneren? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (På 8.6.2022 den 12.58):

Jeg snakker om fakta, du snakker om følelser. Det er to ulike ting, og umulig å møtes på midten.

I denne tråden diskuteres spesifikke relasjoner, ikke generelle relasjoner. Det er ingen indikasjoner på at kvinner som ønsker å hente partner fra andre land diskrimineres sammenlignet med menn. Dersom partner er i noenlunde samme alder, kan kommunisere godt på et felles språk og har kultur og verdier som ikke kræsjer helt med mulighetene til forholdet (i dette tilfellet en mann på 28 som kommer fra en kultur hvor det ikke er akseptabelt å gifte seg med kvinner som er for gamle til å stifte familie) får de ikke annen behandling enn menn som gjør det samme. Det er kanskje mer sosialt akseptabelt for eldre menn å hente yngre kvinner enn motsatt, men det betyr ikke at det er diskriminering når UDI gir avslag. 

Et godt eksempel på hvor dårlig de kommuniserer er intervjuet på God morgen Norge hvor Dundar ikke skjønte enkle spørsmål og AnneMa måtte "oversette" til enkelt "babyspråk" for at han skulle forstå. Ikke kan han svare i hele setninger heller. Da er det ikke mulig å kommunisere om viktige ting, som verdier, mål i livet osv, noe man faktisk er avhengig av når man gifter seg. Det er definitivt et stort, rødt flagg for UDI. Hvem vil dele livet sitt med noen man ikke kan kommunisere ordentlig med? Google translate er ikke god nok kommunikasjon når det gjelder en livspartner.

Nettopp.

AnneMa er nesten 40 år eldre. Han fridde til henne etter å ha chattet i fem timer. De giftet seg etter få dager. De snakker ingen felles språk og kan ikke kommunisere. Hun kjenner heller ikke hans familie, har aldri snakket med dem. Forholdet er dømt til å mislykkes. Ingen sjanse for at det fungerer. Hvorfor?

Ingen felles språk, store kommunikasjonsproblemer, kulturforskjeller, samt den enorme aldersforskjellen..

Endret av Paneera
  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (På 30.9.2022 den 17.30):

Snakker de ikke spansk også der? Hadde inntrykk av det.

Nei. Brasil snakker portugisisk. Om hun kan spansk også, kan være siden den ene forelderen er fra Sør-Amerika (hvor alle land utenom Brasil snakker spansk)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (På 16.3.2023 den 10.34):

AnneMa er jo en fresh og festlig dame, men at Dundar som er purung i forhold til henne, arbeidsledig og kommer fra kummerlige kår oppriktig elsker henne...nei det tror jeg ikke. De kan i tillegg knapt kommunisere. Norge med vårt velferdsystem er et drømmeland for en tyrker. Forstår godt at UDI er skeptisk til forholdet.

AnneMa er en gullgruve for han. Brutalt sagt, men sant. Dette ender stygt med mange såre følelser.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Graymatter
Laurabeauty skrev (4 timer siden):

Ja........ han gjorde det og hun sa ja.

I hvilken episode var dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (5 timer siden):

Nettopp.

Jeg legger meg ikke opp i at folk finner kjæreste over internett. Jeg har selv vært i et flere års langt forhold med en utenlandsk mann, hvor vi ble kjent på nett. Forskjellen var at jeg kunne hans morsmål flytende og kunne kommunisere som vanlig. Vi var også like gamle og jeg ble også kjent med hans familie.

AnneMa er nesten 40 år eldre. Han fridde til henne etter å ha chattet i fem timer. De giftet seg etter få dager. De snakker ingen felles språk og kan ikke kommunisere. Hun kjenner heller ikke hans familie, har aldri snakket med dem. Forholdet er dømt til å mislykkes. Ingen sjanse for at det fungerer. Hvorfor?

Ingen felles språk, store kommunikasjonsproblemer, kulturforskjeller, samt den enorme aldersforskjellen.

I forrige sesong av denne serien besøkte dette paret hans familie. Så at hun "ikke kjenner hans familie eller aldri har snakket med dem", stemmer ikke. Det er mye å være kritisk til i denne relasjonen. Men uansett  greit å forholde seg til sannheten.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (1 minutt siden):

I forrige sesong av denne serien besøkte dette paret hans familie. Så at hun "ikke kjenner hans familie eller aldri har snakket med dem", stemmer ikke. Det er mye å være kritisk til i denne relasjonen. Men uansett  greit å forholde seg til sannheten.

Stemmer det, og synes å huske at Dundar sin mor var veldig begeistret for AnnMa.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (17 minutter siden):

Stemmer det, og synes å huske at Dundar sin mor var veldig begeistret for AnnMa.

Ja hun er tilsynelatende det. Hun tror nok også at Anne Ma er en berømthet i Norge, all den tid Anne Ma tar med Se og Hør hver gang hun er der, der hun ( og Dundar) figurerer på forsiden. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Ja hun er tilsynelatende det. Hun tror nok også at Anne Ma er en berømthet i Norge, all den tid Anne Ma tar med Se og Hør hver gang hun er der, der hun ( og Dundar) figurerer på forsiden. 

I tillegg kan hun sørge for et bedre liv for sønnen, som da kan forsørge mor og resten av familien inntil han kan skille seg og få seg en kone han kan skape en familie med. Dette er ikke ukjent i enkelte kulturer. 

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det et også påfallende at Anne Ma forteller oss seere at D ser henne for den hun er, hun blir respektert, hun blir forstått. 
Mens det vi ser er en som ikke engang forstår henne når hun sier: I go outside. Wait for you. 
Og dette er over ett år etter han var inne til intervju hos UDI i Istanbul. Det er åpenbart  at de har sett et par som ikke kan kommunisere godt nok. 

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (9 timer siden):

Ikke for å være for negativ, men hvordan kan det ekteskapet vare når de må kommunisere gjennom Google translate? I det minste bør en av partene kunne den andres morsmål. Eller i alle fall kunne et felles fremmedspråk. Her er ingen av delene tilfellet. De kommuniserer med Google translate..🤐

Men..... De bruker jo ikke Google Translate (eller andre oversettelsesapper) i det hele tatt!!!?

Han skjønner jo for det meste ikke bæra av hva hun sier, han bare venter tålmodig på å få komme til Norge!

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cookie123 skrev (1 time siden):

Men..... De bruker jo ikke Google Translate (eller andre oversettelsesapper) i det hele tatt!!!?

Han skjønner jo for det meste ikke bæra av hva hun sier, han bare venter tålmodig på å få komme til Norge!

Nei, de gjør ikke det, hun spør på en blanding av norsk/engelsk og svarer på sitt eget spørsmål etterpå. Han sier; i dont understand ….

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest spent på hvordan Nosa skal rekke alt sammen. 
Spille på Start, lage musikk så han blir booket til Palmesus og i tillegg designe klær. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en sak om Kristin i går og der stod det at hun ble kristen for halvannet år siden. Med andre ord på omtrent samme tid som hun møtte nigerianeren. Det er ikke helt søkt å tenke at dette bare er en fase og når troen er borte, hvilke felles verdier har egentlig de to igjen da?

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Samfunnsengasjert skrev (10 timer siden):

Nei. Brasil snakker portugisisk. Om hun kan spansk også, kan være siden den ene forelderen er fra Sør-Amerika (hvor alle land utenom Brasil snakker spansk)

Filippinene snakka jeg om. Ikke Brasil…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (25 minutter siden):

Filippinene snakka jeg om. Ikke Brasil…

På Filippinene snakker de i alle fall ikke spansk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (5 timer siden):

Det et også påfallende at Anne Ma forteller oss seere at D ser henne for den hun er, hun blir respektert, hun blir forstått. 
Mens det vi ser er en som ikke engang forstår henne når hun sier: I go outside. Wait for you. 
Og dette er over ett år etter han var inne til intervju hos UDI i Istanbul. Det er åpenbart  at de har sett et par som ikke kan kommunisere godt nok. 

Det er rart at han i det hele tatt vil til Norge når han verken kan norsk eller engelsk. For min del ville det ikke hatt noe å si at landet var godt å bo i, hvis jeg ikke kunne kommunisere med personer overhodet. Kunne aldri falt meg inn å flytte til et land uten å kunne språket, med mindre jeg var krigsflyktning.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (Akkurat nå):

Det er rart at han i det hele tatt vil til Norge når han verken kan norsk eller engelsk. For min del ville det ikke hatt noe å si at landet var godt å bo i, hvis jeg ikke kunne kommunisere med personer overhodet. Kunne aldri falt meg inn å flytte til et land uten å kunne språket, med mindre jeg var krigsflyktning.

Men Dundar skal lære seg norsk, når jan kommer til Norge. Han var jo så frustrert over hvor lang tid han måtte vente før han kunne komme og lære seg språket.

Noen bør fortelle han at man må ikke bo i landet for å lære seg et språk.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...