Gå til innhold

Grenseløst forelsket.

Knitalong

Skal du se Grenseløs kjærlighet?  

440 stemmer

1. 1. Skal du se Grenseløs kjærlighet?

Anbefalte innlegg

esmeralda1 skrev (På 13.5.2022 den 16.30):

Etter det jeg har sett og hørt så har hun ikke møtt familien hans. Forlovelse og bryllup er svært viktig for tyrkiske familier, begge deler feires med alt av familie, slekt, venner og naboer. Så at de har giftet seg uten at hun er tatt i mot og godtatt av familien forteller meg at han ser på henne som en billett til et bedre liv for seg og familien som han da kan sende penger hjem til. Det er ikke bare unge kurdiske menn som gifter seg med eldre damer, dette er svært utbredt på turiststedene. Jeg har møtt flere som bruker disse eldre damene for visum og penger. Hadde Dundar elsket AnneMa, ville han stolt tatt henne med hjem til familien sin. Så at de har fått avslag er jeg 100% enig i 🙂

Tyrkere

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lunaris skrev (På 15.5.2022 den 16.59):

Han ble sur og kritiserte henne for å ikle gå på linje… Det er jo litt rart å kritisere for noe sånt.

Det ble han ikke 😅😅 han ville bare at hu skulle gå ved siden av han og ikke løpe 😅😅

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninish1991 skrev (31 minutter siden):

Det ble han ikke 😅😅 han ville bare at hu skulle gå ved siden av han og ikke løpe 😅😅

Det er sånne småting. Hun visste hvor det var og de hadde dårlig tid. Så gikk hun foran. Han følte seg tilsidesatt. Har flere ganger selv løpt etter folk som er lengre i beina og vet hvor vi skal om det er travelt. Har selvfølgelig aldri reagert på noe slikt men om han føler seg underdanig fra før er det lettere å forstå. Som sagt alke disse småtingene som ikke burde bety noe i den store sammenheng som begge to henger seg opp i …

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunaris skrev (På 24.3.2022 den 0.24):

Det der med hun eldre og han yngre var… ekkelt…. Jeg er flere tiår yngre enn henne og syns fortsatt  28 er altfor ungt for meg. Men jeg skjønner heller ikke hvorfor han vil til Norge. Norge er ikke et såå fantastisk land å bo i. 

Eh... jo. I forhold til de fleste andre land. Generelt sett, altså.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris
jabx skrev (Akkurat nå):

Eh... jo. I forhold til de fleste andre land. Generelt sett, altså.

Du får tro det, men har du prøvd å bo i et annet land så du har noe å sammenligne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så en snutt i dagbladet i dag hvor annema sier at hun er to år eldre enn mor til Dundar 😅

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sett at Joesphine har laget spleis «Hjelp Luiz fra Brasil å bli arbeider i Norge.» den er avsluttet nå tror jeg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsidenut skrev (51 minutter siden):

Noen sett at Joesphine har laget spleis «Hjelp Luiz fra Brasil å bli arbeider i Norge.» den er avsluttet nå tror jeg.

Ja, var linket til den her inne for et par sider siden

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes dummeste uttalelse noensinne! Nå ble jeg helt satt ut. For det første er det ikke noe som heter døvstum. ALLE døve har en stemme, noen snakker som hørende, andre lager mer bare lyder. Det er individuelt. 
For det andre så kommuniserer døve på SITT språk, tegnspråk, og det er et språk som nå er anerkjent som et fullverdig språk i Norge. 

«Vi har kanskje ikke felles morsmål, men vi snakket sammen i fem timer den første kvelden, så noe felles språk har vi. Man trenger ikke alltid snakke sammen for å kommunisere. Døvstumme gifter seg også, sier Yuvali opprørt til Dagbladet.» 

Ja, AnneMa Yuvali, jeg ble også opprørt nå. Av deg! Les dette: 

• Tegnspråk er et fullverdig språk med egne grammatiske regler og setningsoppbygning.
  • Tegnspråk er et gestuelt – visuelt språk. Det er gestuelt, fordi hendene, ansiktet og kroppen brukes til å uttrykke seg. Det er visuelt, fordi det oppfattes gjennom synet.
  • Ulike land har sine nasjonale tegnspråk.

Norsk tegnspråk (NTS) er et minoritetsspråk på linje med andre norske minoritetsspråk

Endret av Zenhouse
  • Liker 17
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundar vil jo selvfølgelig bare ha en «inngangsbillett» og komme seg til Norge. Han eier jo ikke nåla i veggen der han er nå. Det må jo hun der AnneMa også fatte å forstå?

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke AnneMa flytte til Tyrkia ? Er forholdet kun gjennomførbart dersom han kommer til Norge ? 

• Liker 19
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Loke37 skrev (1 time siden):

Hvorfor kan ikke AnneMa flytte til Tyrkia ? Er forholdet kun gjennomførbart dersom han kommer til Norge ? 

Hvis AnneMa flytter til Tyrkia får ikke Dundar oppholdstillatelse i Norge. Da blir ikke han lenge hos AnneMa.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me for life skrev (16 timer siden):

Hvis AnneMa flytter til Tyrkia får ikke Dundar oppholdstillatelse i Norge. Da blir ikke han lenge hos AnneMa.

Stemmer, er jo det alle disse vil som skaffer seg "hvit" kone. Er ute etter Norsk eller Svensk pass.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var riktig at han fikk avslag synes jeg. Hun har spart seg for masse utfordringer. Hvorfor er en gutt på 28 år interessert i ei dame på 60 det er kun snakkom penger og visum. Det må hun også forstå synes jeg? 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Me for life skrev (På 25.5.2022 den 16.00):

Hvis hun flytter til Tyrkia og ber han om å forsørge henne da kommer hans sanne jeg fram veldig fort. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (22 timer siden):

Det var riktig at han fikk avslag synes jeg. Hun har spart seg for masse utfordringer. Hvorfor er en gutt på 28 år interessert i ei dame på 60 det er kun snakkom penger og visum. Det må hun også forstå synes jeg? 

Aner ikke om hele tv-programet er tull. Har de virkelig et forhold? Eller var alt avtalt spill?

Går jo et slikt program på svensk tv også, der han ene "tror" han er faren til barnet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Det er veldig uhyggelig å lese at det norske folk (menn) vil "beskytte" kvinner fra mulig kjærlighetssorg e.l. Ufrivillig beskyttelse. Sikkert de samme som klager på muslimsk kvinnediskriminering. 

TLR skrev (På 27.5.2022 den 10.25):

Du kan jo også spørre hvorfor skal en jente på 20+- år være interessert i en mann på 70+ -? Og når hun forlater ham, så får han ta inn både to og tre nye hvis forholdene ikke lykkes.

"Det må hun også forstå synes jeg", skriver du - pleier du å si sånne ting til kvinner i hverdagen? Bare lurer.

Trodde vi hadde kommet lenger i det at alle skal få velge selv hvem de er sammen med, såfremt det er myndige samtykkende parter, nå har vi kommet langt heldigvis i de homofiles rettigheter. Men kvinners rettigheter henger visst alltid bakpå.

Snakk om umyndiggjøring, når man ikke har bedt om å bli beskyttet. Tvangsbeskyttelse?

Jeg gruer meg til å bli eldre. Når norske menn demonstrerer at de ikke vil ha oss, og samtidig heller ikke lar oss få finne noen et annet sted uten å utsette oss for strenge begrensninger og moralske lekser, med myndighetenes velsignelse. 

Det er lett for menn, de kan hele tiden ha i bakhodet at de kan droppe oss for noen yngre jenter fra øst-Asia. Og hvor trivelig er det ikke at dere samtidig får ståpikk av å kringkaste hvor uattraktive norske kvinner er i forhold til disse andre som dere importerer så lett. Det har jeg sett tråder på her gjennom flere år. Og når noen av oss tar igjen, nei da er det "norske kvinner som er sååå fæle. Dere begynte osv". 1 stk kritikk til menn teller som tusen (for menn). Titusen ganger kritikk eller nedrakking  gjennom flere år til kvinner gjelder som 1 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bossa Nova skrev (3 minutter siden):

Det er veldig uhyggelig å lese at det norske folk (menn) vil "beskytte" kvinner fra mulig kjærlighetssorg e.l. Ufrivillig beskyttelse. Sikkert de samme som klager på muslimsk kvinnediskriminering. 

Du kan jo også spørre hvorfor skal en jente på 20+- år være interessert i en mann på 70+ -? Og når hun forlater ham, så får han ta inn både to og tre nye hvis forholdene ikke lykkes.

"Det må hun også forstå synes jeg", skriver du - pleier du å si sånne ting til kvinner i hverdagen? Bare lurer.

Trodde vi hadde kommet lenger i det at alle skal få velge selv hvem de er sammen med, såfremt det er myndige samtykkende parter, nå har vi kommet langt heldigvis i de homofiles rettigheter. Men kvinners rettigheter henger visst alltid bakpå.

Snakk om umyndiggjøring, når man ikke har bedt om å bli beskyttet. Tvangsbeskyttelse?

Jeg gruer meg til å bli eldre. Når norske menn demonstrerer at de ikke vil ha oss, og samtidig heller ikke lar oss få finne noen et annet sted uten å utsette oss for strenge begrensninger og moralske lekser, med myndighetenes velsignelse. 

Det er lett for menn, de kan hele tiden ha i bakhodet at de kan droppe oss for noen yngre jenter fra øst-Asia. Og hvor trivelig er det ikke at dere samtidig får ståpikk av å kringkaste hvor uattraktive norske kvinner er i forhold til disse andre som dere importerer så lett. Det har jeg sett tråder på her gjennom flere år. Og når noen av oss tar igjen, nei da er det "norske kvinner som er sååå fæle. Dere begynte osv". 1 stk kritikk til menn teller som tusen (for menn). Titusen ganger kritikk eller nedrakking  gjennom flere år til kvinner gjelder som 1 stk.

Beskytte kvinner fra mulig kjærlighetssorg? Det er ikke derfor de får avslag, de får avslag fordi det er overveiende sannsynlighet for at den unge mannen kun ønsker seg oppholdstillatelse og en bedre framtid. Det er faktisk biologiske forskjeller på menn og kvinner mtp muligheten for å få barn. Derfor er det mer innafor med eldre menn og yngre kvinner, de kan fremdeles starte en familie sammen. 63 år gamle damer og 28 år gamle menn med et begrenset felles språk, fra en kultur hvor barn er øverst på lista ser jo strengt tatt litt shady ut. Innlegget ditt baseres tilsynelatende på egne fordommer, ikke fakta.

Jeg synes synd på AnneMa. Det er naivt av henne å tro at han er sammen med henne kun av kjærlighet. Spesielt mtp kommentarene fra vennene hans som beskrev Norge som rene himmelriket. De hadde fokus på Norge, ikke på AnneMa. Det blir en brutal oppvåkning for henne på et eller annet tidspunkt. Da kan det hende at hun kommer til å angre på å ha gått bastant ut i mediene og påstått hardnakket at dette kun handler om kjærlighet fra hans side. Faktum er at man ALDRI kan vite hva noen andre tenker. Man kan bare anta. Og når man er forelsket, er det forelskelsen som taler, ikke fornuften.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...