AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 Har en bekjent som jeg snakker en del med. Hun bor på en plass der « ingen skulle tru at noken kunne bu» altså langt fra folk, inn i en dal. Der driver de gård. Det lengste hun har reist i sitt liv er på grensa til Sverige. Hun er 50. Alt hun snakker om er «folk» hva hun har hørt, noen sa at han sa og hun sa osv. Hun er fryktelig negativ til alle som får til noe. Da tror de at de er noe. snakker mye om hvem som har kreft osv. følger med i dødsannonsene og skriver mld til meg om hvem som er død.. folk jeg ikke kjenner, og som ikke interesserer meg. om jeg forteller at jeg har gjort noe gøy så er det bare «ok» hun liker ikke høre om noe som er positivt hun liker ikke folk som reiser og opplever nye ting, folk som har det gøy. De snakker hun stygt om. Alt som er negativt gir henne næring. Jeg spyr snart hva feiler det folk ? Anonymkode: 66adb...56c 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #2 Skrevet 16. mars 2022 Er selv negativ person, men prøver å holde det for meg selv. I tillegg unngår jeg folk jeg er misunnelig på. Anonymkode: 35f16...052 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #3 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Er selv negativ person, men prøver å holde det for meg selv. I tillegg unngår jeg folk jeg er misunnelig på. Anonymkode: 35f16...052 Trist at du unngår folk. Bedre å jobbe med deg selv og misunnelsen din. Husk at alle har sitt. Det er alltid noen som har mer enn meg også, men jeg er fornøyd og tilfreds med hva jeg har oppnådd i livet, og unner andre å ha det like bra- også bedre Anonymkode: 66adb...56c 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #4 Skrevet 17. mars 2022 Noen elsker å bade i negativitet. De ser der ikke selv, de blir gjerne "rystet" hvis man påpeker det. Jeg har en mor som er slik. Drar frem ting andre har gjort langt bak i tid, ting fra barneskolen for 40 år siden osv. Jeg arvet litt av dette, man blir påvirket av sine foreldre. Jeg kom til ett punkt hvor jeg bestemte meg for å slutte å tenke slik, iallefall ikke snakke om andre på en slik måte. Tok meg noen måneder før den nye måten å tenke på begynte å endre seg og nå etter tre år er jeg tålig i mål. Er ingen engel, ingen "smil og vær glad" person men jeg ser at fortiden til andre ikke alltid har vert enkel. Jeg kjenner det på kroppen selv. Du kan forsøke å stoppe vennen din av og til. Spør hvorfor det er viktig å snakke om x og y. Du kan også si det rett ut at du er lei av negativitet og andres tragedier. Minne om at mennesker må få sørge i fred, at det sikkert ligger mere bak en Du trenger å vite osv. Kanskje hun blir sur og støtt av det men kanskje hun tar det til deg og tenker litt mere på det senere. Evt kan du holde litt avstand til henne. Anonymkode: 3965b...564 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #5 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen elsker å bade i negativitet. De ser der ikke selv, de blir gjerne "rystet" hvis man påpeker det. Jeg har en mor som er slik. Drar frem ting andre har gjort langt bak i tid, ting fra barneskolen for 40 år siden osv. Jeg arvet litt av dette, man blir påvirket av sine foreldre. Jeg kom til ett punkt hvor jeg bestemte meg for å slutte å tenke slik, iallefall ikke snakke om andre på en slik måte. Tok meg noen måneder før den nye måten å tenke på begynte å endre seg og nå etter tre år er jeg tålig i mål. Er ingen engel, ingen "smil og vær glad" person men jeg ser at fortiden til andre ikke alltid har vert enkel. Jeg kjenner det på kroppen selv. Du kan forsøke å stoppe vennen din av og til. Spør hvorfor det er viktig å snakke om x og y. Du kan også si det rett ut at du er lei av negativitet og andres tragedier. Minne om at mennesker må få sørge i fred, at det sikkert ligger mere bak en Du trenger å vite osv. Kanskje hun blir sur og støtt av det men kanskje hun tar det til deg og tenker litt mere på det senere. Evt kan du holde litt avstand til henne. Anonymkode: 3965b...564 Hele livet hennes har hun gått rundt på den gården. Feriene tilbringes en time unna.. det er det lengste hun har vært hjemmefra. Hennes verden er liten. Eneste hun opplever er «slarv» og når hun kan ringe rundt å fortelle siste nytt føler hun seg interessant og får snakket om ting. Står det en artikkel i avisa om noen som har blitt tatt for narko eller noe annet tragisk, sender hun linken til meg med kanskje 5 sider, og lurer på hvem dette er.. nyskjerrig som faen. hun gir seg ikke før hun finner det ut. Hun vil vite alt om alle. En sær interesse. Hvem bryr seg? Hun vil ikke forandre seg. Hun er snill på mange måter, men alt er bare negativt snakk om andre eller rykter hun har hørt om folk. Når hun ikke opplever noe selv så blir det lite å snakke om Anonymkode: 66adb...56c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #6 Skrevet 17. mars 2022 Og du fortsetter å ha kontakt med henne fordi? Har bare et råd å gi. TA DEG SAMMEN! Anonymkode: b32cc...8a0 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #7 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Og du fortsetter å ha kontakt med henne fordi? Har bare et råd å gi. TA DEG SAMMEN! Anonymkode: b32cc...8a0 JEG ta meg sammen - fordi? har kontakt med fordi hun er familie, og hun har ikke så mange Anonymkode: 66adb...56c 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #8 Skrevet 17. mars 2022 Du bør kutte henne helt ut. Sånne folk forandrer seg ikke. Og hennes væremåte er en indikator på narsissisme. Hun tapper deg helt for energi. Anonymkode: 4f7ba...2ab 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #9 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): JEG ta meg sammen - fordi? har kontakt med fordi hun er familie, og hun har ikke så mange Anonymkode: 66adb...56c Du er den som muliggjør for henne. Anonymkode: 3965b...564 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #10 Skrevet 17. mars 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: JEG ta meg sammen - fordi? har kontakt med fordi hun er familie, og hun har ikke så mange Anonymkode: 66adb...56c Overskriften er at du er 'så lei' av det, og i HI skriver du at du 'snart spyr'. Likevel snakker du 'en del' med henne. Løsningen er såre simpel: Snakk mindre med henne. Anonymkode: c94b9...9a6 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #11 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du bør kutte henne helt ut. Sånne folk forandrer seg ikke. Og hennes væremåte er en indikator på narsissisme. Hun tapper deg helt for energi. Anonymkode: 4f7ba...2ab Tenker ikke narsissisme. Det er noe annet. hun har rett og slett grodd fast på en gård. Forstår ikke «livet» aldri vært ute å reist, aldri opplevd noe. Da blir tankegangen der etter. Maten hun spiser er koteletter, kjøttkaker, pizza eller ostesmørbrød. sushi, mexicansk, indisk osv. er fremmed for henne. Det store «moment» for henne er å kjøre til bensinstasjonen i nabokommunen å kjøpe pizza. Da føler hun seg både bereist og internasjonal. At hun snakker mye dritt om andre og om sykdommer og elendighet er fordi hun er nyskjerrig, og det er det som er hennes spenning i hverdagen. mens andre opplever spenning og glede ved å reise på tur, møte venner, lære noe nytt osv. Anonymkode: 66adb...56c 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #12 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Trist at du unngår folk. Bedre å jobbe med deg selv og misunnelsen din. Husk at alle har sitt. Det er alltid noen som har mer enn meg også, men jeg er fornøyd og tilfreds med hva jeg har oppnådd i livet, og unner andre å ha det like bra- også bedre Anonymkode: 66adb...56c Alle har sine måter å løse problemene sine på og min er å isolere meg slik jeg slipper å se hva jeg går glipp av. Unner andre alt de har fått og oppnådd, men jeg ønsker å slippe å se hva de har. Det er ærlig sak. Anonymkode: 29102...ed8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #13 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker ikke narsissisme. Det er noe annet. hun har rett og slett grodd fast på en gård. Forstår ikke «livet» aldri vært ute å reist, aldri opplevd noe. Da blir tankegangen der etter. Maten hun spiser er koteletter, kjøttkaker, pizza eller ostesmørbrød. sushi, mexicansk, indisk osv. er fremmed for henne. Det store «moment» for henne er å kjøre til bensinstasjonen i nabokommunen å kjøpe pizza. Da føler hun seg både bereist og internasjonal. At hun snakker mye dritt om andre og om sykdommer og elendighet er fordi hun er nyskjerrig, og det er det som er hennes spenning i hverdagen. mens andre opplever spenning og glede ved å reise på tur, møte venner, lære noe nytt osv. Anonymkode: 66adb...56c Hva om dette er livet hun VIL leve? Det kan hun vel få lov til. Det er ikke alle som har så store ønsker om å reise ut i verden. Som trivs i den trygge bobla de er i. Og kjøttkaker er jo godt! Anonymkode: 44625...dda 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #14 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker ikke narsissisme. Det er noe annet. hun har rett og slett grodd fast på en gård. Forstår ikke «livet» aldri vært ute å reist, aldri opplevd noe. Da blir tankegangen der etter. Maten hun spiser er koteletter, kjøttkaker, pizza eller ostesmørbrød. sushi, mexicansk, indisk osv. er fremmed for henne. Det store «moment» for henne er å kjøre til bensinstasjonen i nabokommunen å kjøpe pizza. Da føler hun seg både bereist og internasjonal. At hun snakker mye dritt om andre og om sykdommer og elendighet er fordi hun er nyskjerrig, og det er det som er hennes spenning i hverdagen. mens andre opplever spenning og glede ved å reise på tur, møte venner, lære noe nytt osv. Anonymkode: 66adb...56c Dette innlegget her gjør at tråden din ble veldig ironisk, ts. Du høres ut som at du er akkurat av samme ulla sjøl. Anonymkode: 7205f...7f4 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #15 Skrevet 17. mars 2022 Mennesker som er negative og misunnelig tilfører ingenting, de orker jeg ikke å omgås. Har heller ikke mye til overs for de som konfliktsky. Anonymkode: 61d91...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #16 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mennesker som er negative og misunnelig tilfører ingenting, de orker jeg ikke å omgås. Har heller ikke mye til overs for de som konfliktsky. Anonymkode: 61d91...aa8 Jeg tenker folk kan bli slik når de stagnerer. Ikke opplever noe, ikke får nye impulser. Det eneste «nye» de har å snakke om er sladder og siste nytt. Jeg har vært tålmodig lenge, men kjenner jeg ikke orker alt det negative. Føler hun påvirker meg negativt. hvis jeg forteller om noe positivt blir hun sur og stille/ kort.. sier jeg noe negativt eller klager over noe blomstrer hun opp og deltar aktivt. Jeg orker ikke omgås de som bare vil ha det negative. i tillegg har hun forestillinger om folk som ikke henger på greip. f eks. De som hjelper til frivillig med flyktningene gjør det bare for å komme i avisa og er oppmerksomhetssyk.. slike utsagn er for meg helt hårreisende. Folk hjelper til fordi de ønsker å bidra for flyktningene. Anonymkode: 66adb...56c 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #17 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle har sine måter å løse problemene sine på og min er å isolere meg slik jeg slipper å se hva jeg går glipp av. Unner andre alt de har fått og oppnådd, men jeg ønsker å slippe å se hva de har. Det er ærlig sak. Anonymkode: 29102...ed8 Hvordan er livet ditt da? Isolere deg for å slippe å se hva andre har og får til Anonymkode: 66adb...56c 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #18 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tenker folk kan bli slik når de stagnerer. Ikke opplever noe, ikke får nye impulser. Det eneste «nye» de har å snakke om er sladder og siste nytt. Jeg har vært tålmodig lenge, men kjenner jeg ikke orker alt det negative. Føler hun påvirker meg negativt. hvis jeg forteller om noe positivt blir hun sur og stille/ kort.. sier jeg noe negativt eller klager over noe blomstrer hun opp og deltar aktivt. Jeg orker ikke omgås de som bare vil ha det negative. i tillegg har hun forestillinger om folk som ikke henger på greip. f eks. De som hjelper til frivillig med flyktningene gjør det bare for å komme i avisa og er oppmerksomhetssyk.. slike utsagn er for meg helt hårreisende. Folk hjelper til fordi de ønsker å bidra for flyktningene. Da er det nok best å droppe den dama der. Hun er tydeligvis så misantropisk at hun ikke orker det som er positivt. Anonymkode: ad020...134 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #19 Skrevet 17. mars 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Tenker ikke narsissisme. Det er noe annet. hun har rett og slett grodd fast på en gård. Forstår ikke «livet» aldri vært ute å reist, aldri opplevd noe. Da blir tankegangen der etter. Maten hun spiser er koteletter, kjøttkaker, pizza eller ostesmørbrød. sushi, mexicansk, indisk osv. er fremmed for henne. Det store «moment» for henne er å kjøre til bensinstasjonen i nabokommunen å kjøpe pizza. Da føler hun seg både bereist og internasjonal. Anonymkode: 66adb...56c Hvorfor skal du dømme henne for livet hun lever? Anonymkode: 8dbd1...456
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #20 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan er livet ditt da? Isolere deg for å slippe å se hva andre har og får til Anonymkode: 66adb...56c Har ikke noe godt liv, det er jo derfor jeg isolerer meg. Hadde jeg hatt et liv jeg var fornøyd med hadde jeg ikke isolert meg. Anonymkode: 29102...ed8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå