AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 Kjøpte en leilighet i 2019. Nå gikk varmekablene på badet, og jeg har ikke råd til å rive opp gulv og bytte kabler på mange år, hva skal jeg gjøre nå? 😭 Har sjekket termostaten og om regulatoren virker, det gjor ingen av dem. Hadde det vært termostat føleren som var gåen så ville jo regulatoren fortsatt virket? Men hele gulvet er iskaldt. Det er også flis på flis på badet så må igjennom 2 sett fliser før man finner kabelen. Finnes det noe belegg å legge over fliser permanent så det ikke blir så gulvkaldt? Har satt inn en ovn der, men gulvet er fortsatt grise kaldt pga flisene. HJELP! Anonymkode: f997f...42a
lillevill Skrevet 17. mars 2022 #2 Skrevet 17. mars 2022 Få en eletriker til å se på termostaten? Kansje du trenger ny. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #3 Skrevet 17. mars 2022 Det er nesten alltid termostaten som er gåen og det er en kjapp jobb å bytte for en elektriker. Det er snakk om noen minutters jobb. Anonymkode: 55f35...9ba 1 2
Gjest Ole41 Skrevet 17. mars 2022 #4 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kjøpte en leilighet i 2019. Nå gikk varmekablene på badet, og jeg har ikke råd til å rive opp gulv og bytte kabler på mange år, hva skal jeg gjøre nå? 😭 Har sjekket termostaten og om regulatoren virker, det gjor ingen av dem. Hadde det vært termostat føleren som var gåen så ville jo regulatoren fortsatt virket? Men hele gulvet er iskaldt. Det er også flis på flis på badet så må igjennom 2 sett fliser før man finner kabelen. Finnes det noe belegg å legge over fliser permanent så det ikke blir så gulvkaldt? Har satt inn en ovn der, men gulvet er fortsatt grise kaldt pga flisene. HJELP! Anonymkode: f997f...42a Elektriker kan måle varmekablene for å finne om dem er defekte. Men som dem andre her sier er nok bare termostaten så ville ikke bekymret meg .🤗
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #5 Skrevet 17. mars 2022 Helt sikkert termostaten. Men det finner elektriker ut på et øyeblikk. Anonymkode: f5258...59a
Hundejente Skrevet 17. mars 2022 #6 Skrevet 17. mars 2022 (endret) dette skjedde med meg i høst, jeg tok kontakt med styreleder i borettslaglaget, viste seg at det fikk på bygningsforsikringen. jeg betalte vel ca 15 000 i egenandel det er det godt mulig at gjelder der du bor også, men det er avhengig av om badet er pusset opp i regi av b.lag, eller om det er gjort av eier/gjort svart. da har du ikke noe du skulle sagt. ta kontakt med styret så fort som mulig, før du tar kontakt med noen til å sjekke det, for styret må godkjenne det før du gjør noe med det, hvis forsikringen skal gjelde, eller forsikringsselskapet må godkjenne det Endret 17. mars 2022 av Hundejente 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #7 Skrevet 17. mars 2022 Termostat. Uhyrlig sjelden det er brudd på kabler, så sant det ikke har skjedd noe alvorlig forskyvning (sprekker) i gulv. Anonymkode: 9c423...c32 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #8 Skrevet 17. mars 2022 Tusen takk for svar. Jeg trodde at regulatoren ikke var avhengig av termostaten jeg? den står jo bare på % og ikke på grader? Anonymkode: f997f...42a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå