Gå til innhold

Svigermor har bilforsikringen sin på min samboer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svigermor har trolig økonomiske problemer og har overalt sønnen sin til å ha bilen hennes på hans navn, altså at han står som eier på bilen og forsikringen. Selv om det er hun som skal bruke den. jeg skjønner ikke hvorfor! Og det har hun ikke sakt heller. Og samboer er så «dum» og sier ja til alltid ja til alt. 

Men greia er at hun aldri betaler og prøver å snike seg unna betalingen. Hva kan jeg si og gjøre. 

Anonymkode: f6767...bac

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke ditt, men din samboers problem?

Anonymkode: 9ce8a...a1d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre dere har felles økonomi så la det gå.

Anonymkode: 1b322...5ea

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er en sak mellom din samboer og hans mor... Ikke deg... Så så lenge det ikke går utover deres felles kostnader så må han selv velge hva han synes er OK og ikke ift egen familie og egne penger tenker jeg

Endret av DrueSmoothie
AnonymBruker
Skrevet

Er det dine penger det går ut over? 

Anonymkode: 8e1ee...c67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Med mindre dere har felles økonomi så la det gå.

Anonymkode: 1b322...5ea

Og om dere ikke har det, så ikke vær den drittkjerringa som forteller han hva han skal gjøre i sine relasjoner.

Anonymkode: fca4f...0b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi har fellesøkonomi og felles regningkonto. Så ja dette går på en måte ut over meg også.. men har ikke sakt noe så er ikke en kjip drittkjærring som jeg kanskje blir framstilt som nå. Men jeg kjenner min svigermor godt. Og hun er «lur» og vet at min samboer ikke etterspør betalinger o.l. hun vippser oss aldri for noe vi legger ut heller. så derfor har det begynt å irritere meg.. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har beta

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fellesøkonomi så ja, kind of. 5 mnd har nå godt og min samboer har ikke fått en eneste krone av forsikringen. Og her snakker vi 5-6 tusen hun skylder samboern min og meg 

AnonymBruker
Skrevet

Men da får du vel si ifra til samboeren din om dette betales fra deres felles regningskonto.

Anonymkode: 170dc...13d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men da får du vel si ifra til samboeren din om dette betales fra deres felles regningskonto.

Anonymkode: 170dc...13d

Ja du får slutteå være så konfliktsky og sette foten ned.

Anonymkode: cf9d1...8c8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Dette burde medføre at det ble separat økonomi på flekken der begge satte inn et beløp på en felles regningskonto til dekning av husstandens månedlige kostnader og at ting han sier ja til fordi han ikke makter å stå opp mot moren sin går av hans personlige forbrukskonto. 

Jeg hadde ALDRI funnet meg i at noen sa ja til noe som gikk ut over felles økonomi uten at det var drøftet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...