Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snakker neg, som at en er mye syk, en kommer med bare dritt osv..

Er dette ok?

Anonymkode: 167d0...799

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er du? Er du en tilfeldig ansatt eller hva er din rolle?

Anonymkode: f75d5...001

Skrevet

Nei, det er ikke ok. Jeg kan dog kjenne frustrasjonen dersom det er et par stk som til stadighet ringer seg inn syk etc. uansett feil å snakke "dritt" om ansatte til en annen ansatt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvem er du? Er du en tilfeldig ansatt eller hva er din rolle?

Ansatt jeg og. Sjefen kom til meg og spurte hvorfor en annen var så sur. Hun fisker, hun spionerer på andre ang pauser osv..ber oss holde ett øye med en annen. 

AnonymBruker
Skrevet

Sånn gjorde min sjef også. I et møte tok jeg opp dette klart og tydelig. Det er IKKE greit som sjef å gjøre sånn. TV og verneombud var også med på dette møtet. Sjefen la seg flat og det tok slutt.

Anonymkode: e2a57...f05

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånn gjorde min sjef også. I et møte tok jeg opp dette klart og tydelig. Det er IKKE greit som sjef å gjøre sånn. TV og verneombud var også med på dette møtet. Sjefen la seg flat og det tok slutt.

Anonymkode: e2a57...f05

Har lyst, spørs om jeg tørr. Redd for å bli omplassert. 

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ansatt jeg og. Sjefen kom til meg og spurte hvorfor en annen var så sur. Hun fisker, hun spionerer på andre ang pauser osv..ber oss holde ett øye med en annen. 

Hvordan da spionerer? Følger med på om de drar ut pausene veldig? Eller følger etter dem og ser på hva de gjør i fritiden? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også en sånn sjef. Bjørn het han. Impulsiv og dum. Full i adhd. Småkriminell og høy på seg selv. Han prata dritt om alle, til og med om kona han drev firmaet med. 

Anonymkode: cfbf4...379

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ok, og du bør bidra til å stoppe det. 
Si til sjefen neste gang, at det har du ikke tenkt over, og at det kan være en ide å ta det direte opp med den det gjelder.
Si det på en positiv måte

Anonymkode: caada...b79

AnonymBruker
Skrevet
laPistola skrev (8 timer siden):

Hvordan da spionerer? Følger med på om de drar ut pausene veldig? Eller følger etter dem og ser på hva de gjør i fritiden? 

Får andre til å følge med, notere tider osv..

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får andre til å følge med, notere tider osv..

Er det et problem på arbeidstiden din at folk tar for lange pauser? I så fall skjønner jeg sjefen din godt. Ja, en noterer tider . Ikke hvis noen kommer for sent en gang, men det når det blir en vane. Mye mer ryddig enn « jeg har observert deg komme for sent tilbake fra lunsj mange ganger  « med « mandag gikk du til lunsj 12.05 og var tilbake 12.55, tirsdag gikk du til lunsj 12.00 og var tilbake 13.05» osv … 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ok, det høres ikke bra ut nei.

AnonymBruker
Skrevet
laPistola skrev (1 time siden):

Er det et problem på arbeidstiden din at folk tar for lange pauser? I så fall skjønner jeg sjefen din godt. Ja, en noterer tider . Ikke hvis noen kommer for sent en gang, men det når det blir en vane. Mye mer ryddig enn « jeg har observert deg komme for sent tilbake fra lunsj mange ganger  « med « mandag gikk du til lunsj 12.05 og var tilbake 12.55, tirsdag gikk du til lunsj 12.00 og var tilbake 13.05» osv … 

Så vi andre skal notere tider for sjefen?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Enig i at dette er helt dust. Har også en slik sjef som synes det er passende å slenge dritt om andre ansatte og ledere og partnere og hvem som helst. Prøver å sitte rolig i båten til jeg har funnet meg ny jobb, men da skal det jaggu fram i lyset. Så uproffesjonelt at jeg har ikke ord..hvorfor blir slike folk ledere?

Anonymkode: bc96f...b9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Enig i at dette er helt dust. Har også en slik sjef som synes det er passende å slenge dritt om andre ansatte og ledere og partnere og hvem som helst. Prøver å sitte rolig i båten til jeg har funnet meg ny jobb, men da skal det jaggu fram i lyset. Så uproffesjonelt at jeg har ikke ord..hvorfor blir slike folk ledere?

Anonymkode: bc96f...b9d

Enkelte har smisket seg til det.

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.3.2022 den 9.15):

Hvis det er en grunn til at sjefen spionerer.. hva er grunnen til at du ikke skal bry deg? Det går jo utover dere andre ansatte at noen skulker unna. Nei, jeg vill sagt i fra ( uoppfordret) så kan sjefen ta notater. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...