Gå til innhold

Sjekker dere barna i løpet av natten når de er syke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ettåringen vår hadde 40 i feber ved leggetid nå. Synes det er litt ekkelt. Bør vi ha på alarm og sjekke i natt, hvis han ikke vekker oss selv?

Anonymkode: a56fa...799

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det når feberen er såpass høy. Stort sett sover jeg sammen med barna om de er såpass syke.

Anonymkode: 7ede5...c97

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, når de har så høy feber så. 

Anonymkode: 3d52a...05f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg sjekker hver 2. til 3.time ved feber. Spesielt ved så høy feber. Ville gitt febernedsettende om mulig.

Anonymkode: c7484...f59

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det. Pleier å gi paracet om jeg ser feberen er på tur opp ved legging, erfaringsmessig stiger den bare mer utover kvelden. 

Anonymkode: b255a...522

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det alltid da barna var små. Tok de gjerne i sengen med meg sånn at det ble enklere å passe på dem.

Anonymkode: 57158...04d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Sover sammen med barna når de er syke, hvis ikke ville jeg ha sjekket i løpet av natta. 

Anonymkode: aa44b...fb2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg sjekker hver 2. til 3.time ved feber. Spesielt ved så høy feber. Ville gitt febernedsettende om mulig.

Anonymkode: c7484...f59

Har fått litt paracetmikstur, ikke hele dosen som gikk ned. Får sjekke om litt, har stikkpille som vi kan gi hvis vi må.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ettåringen vår hadde 40 i feber ved leggetid nå. Synes det er litt ekkelt. Bør vi ha på alarm og sjekke i natt, hvis han ikke vekker oss selv?

Når den er såpass så sjekker jeg annen hver time eller legger barnet i min seng. 

Anonymkode: 65704...2d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ved feber gir jeg Paracet før leggetid og ser at den fungerer før jeg legger barnet. Går ikke inn på natten, men vi spretter opp begge to om det skulle komme en lyd fra rommet.

Jeg ønsker helst å samsove når barnet er syk, men det fungerer ikke for oss. Det at jeg og far sover dårlig er èn ting men barnet får heller ikke sove, så da er egen seng det beste for oss.

Du må nesten gjøre det som føles rett ut for deg. Føler du at du må sjekke i løpet av natten så gjør du så klart det! Føler du at du vil sove på samme rom så gjør du det også. Går det helt fint for deg å sove på hver deres rom uten å ta en ekstra titt innom kl 03 så er det også helt greit!

Anonymkode: 4a5ff...d40

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når den er såpass så sjekker jeg annen hver time eller legger barnet i min seng. 

Anonymkode: 65704...2d5

Takk. Han sover med oss, men ikke sikkert at han vekker oss for det? Eller hvis han ikke våkner selv. Huff, skikkelig slapp :(

AnonymBruker
Skrevet

Sjekker hyppig ved høy feber og sjeldnere ved lavere feber. Vi samsover når barna er syke, men når det er 40 i feber har jeg alarmen på da også. Barna har dårlig allmenntilstand ved så høy feber og det har kun skjedd to ganger. Så da er det unntakstillstand i heimen ❤

Anonymkode: 4316d...feb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ved feber gir jeg Paracet før leggetid og ser at den fungerer før jeg legger barnet. Går ikke inn på natten, men vi spretter opp begge to om det skulle komme en lyd fra rommet.

Jeg ønsker helst å samsove når barnet er syk, men det fungerer ikke for oss. Det at jeg og far sover dårlig er èn ting men barnet får heller ikke sove, så da er egen seng det beste for oss.

Du må nesten gjøre det som føles rett ut for deg. Føler du at du må sjekke i løpet av natten så gjør du så klart det! Føler du at du vil sove på samme rom så gjør du det også. Går det helt fint for deg å sove på hver deres rom uten å ta en ekstra titt innom kl 03 så er det også helt greit!

Skal sies at om jeg våkner på natten så går jeg inn å ser til barnet. Også er vi 2 stk som våkner av alt og ingenting, så det hjelper mye!

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri falt meg inn å gjøre.

Anonymkode: 5df32...529

Skrevet

Sover sammen med min på 3 år, men ja våkner flere ganger på natta for å sjekke feber om den er så høy. Bruker bestandig og gi en paracet før han sovner for å holde feberen nede, men klarer ikke å stole på det ut natten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk. Han sover med oss, men ikke sikkert at han vekker oss for det? Eller hvis han ikke våkner selv. Huff, skikkelig slapp :(

Det kommer nok til å gå fint, de små tåler høy feber godt, men kjenner til bekymringen. Har du panne/øretermometer slik at du kan måle når barnet sover? Siden han har fått noe febernedsettende vil nok feberen gå nedover etterhvert. Jeg hadde satt på alarm, sjekket temperaturen igjen da og evnt gitt mer paracet. 

Anonymkode: b255a...522

Skrevet

En av oss har pleid å sove sammen med barna når de er skikkelig syke. Har ikke hatt på klokke, men barna mine er vanligvis ganske urolige om natta når de er ordentlig syke, så sjekker dem da når de vekker meg uansett. Hadde ikke vært komfortabel med å la et barn med høy feber sove på eget rom uten noe tilsyn ila en natt.

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg sover med barnet som har feber og måler tempen i øret ila natten og gir febernedsettende ved behov. Ofte ved så høy feber våkner mitt barn ofte og er ubekvem og da hjelper det stort med litt Paracet og alle får sove noen timer uavbrutt + at feberen som regel synker til et mer betryggende siffer 

AnonymBruker
Skrevet

Som mange andre her samsover vi med syke barn.  Har ofte på alarm for å sjekke da ja, men som regel våker jeg eller barnet før alarmen ringer (så da skrur jeg av og setter på my alarm 2-3 timer senere). 

Anonymkode: b22ee...7df

Skrevet

Sover sammen med barna når de er syke, både den lille, han i midten og hun på 13. Barna mine synes det er godt med kroppskontakt når de er syke, og jeg synes det er tryggest. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...