Gå til innhold

Airfryer - kjøpe billig eller investere i dyr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har bestemt meg for å kjøpe airfryer, men blir forvirret over alle typene.

Jeg ser at de som pleier å vinne tester er Consori Premium og Philips Avance Collection XXL. Begge koster rundt 2500 kr og tar ca 1,4kg.

Men Philips har også en som koster 1000 kr og heter Philips Essencial med 0,8kg kapasitet.

Er det noen forskjell på resultatet på den billige og de dyre? Blir det mindre crispy med den billige? Kommer jeg til å angre på at jeg ikke smalt til på en av de dyre hvis jeg kjøper den billige? Blir veldig usikker med tanke på at prisforskjellen er så stor.

Noen som har erfaring?

Anonymkode: e8c54...43f

Fortsetter under...

Kommer an på økonomi! Har du råd til en av de dyre, kjøp det. Jeg hadde en Philips, kjøpte omtrent med det samme de kom her i landet. Så prøvde jeg meg på en fra Europris, den ble raskt byttet ut med en ny Philips. Den dyre steker jevnere, fortere og alt blir mye bedre i den! Men, folk som aldri har hatt airfryer, er sikkert fornøyd med de billige.

AnonymBruker
On 3/16/2022 at 7:57 PM, AnonymBruker said:

Jeg har bestemt meg for å kjøpe airfryer, men blir forvirret over alle typene.

Jeg ser at de som pleier å vinne tester er Consori Premium og Philips Avance Collection XXL. Begge koster rundt 2500 kr og tar ca 1,4kg.

Men Philips har også en som koster 1000 kr og heter Philips Essencial med 0,8kg kapasitet.

Er det noen forskjell på resultatet på den billige og de dyre? Blir det mindre crispy med den billige? Kommer jeg til å angre på at jeg ikke smalt til på en av de dyre hvis jeg kjøper den billige? Blir veldig usikker med tanke på at prisforskjellen er så stor.

Noen som har erfaring?

Anonymkode: e8c54...43f

Forskjellen på Phillips sine er stort sett bare kapasiteten, og min erfaring er at jo mindre man "fryer" om gangen jo bedre resultat for man

Anonymkode: 6bc83...ab0

Annonse

AnonymBruker
supermamz skrev (14 timer siden):

Mange som er fornøyd med billigere typer. Nå har jeg en fra jula og er kjempe fornøyd med den :)

Jeg og 699,- brukes nesten hver dag. Funker fint! 

Anonymkode: b096b...bc4

AnonymBruker

Jeg kjøpte den minste fra Phillips, ettersom jeg bor alene. Er kjempefornøyd med den, men angrer litt på at jeg ikke kjøpte en større 🙈 Den jeg har gir veldig bra resultat, men har også ganske liten plass inni. Det er ikke plass til å ha to ulike ting i den samtidig fordi det blir for liten luftstrøm (jeg prøvde med søtpotetfries og én hamburger, da fikk jeg for første gang soggy fries fra airfryeren og tiden måtte økes betraktelig for at burgeren skulle bli spiseklar). Tror 800 g nesten er en teoretisk makskapasitet, for én hel kyllingfilet (150-200 g?) føles nok i den altså. Eller et par hundre gram med chips. Men med små mengder blir resultatet knallbra! Det kan jo hende det bare er jeg som ikke har prøvd og øvd nok til å få til godt resultat med større mengder i den, også 😏

Prisforskjellen mellom den minste og XXL-utgaven er jo i bunn og grunn ikke så stor, når sistnevnte er på sin laveste pris. Derfor ville jeg i alle fall sterkt vurdert å kjøpe størst mulig, hvis jeg skulle kjøpt igjen - for å få størst mulig fleksibilitet. Er dere et par eller familie som skal bruke den ville jeg ikke vært i tvil. Men XXL-varianten er svær da, den tar enda mye mer plass på kjøkkenet. 

Er ellers veldig fornøyd med Phillips! 

Anonymkode: e9a13...2e9

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...