Gå til innhold

Hvis, bare hvis Norge hadde blitt angrepet. Hvilket land ville du flyktet til?

Snøfall

Anbefalte innlegg

Gjest Sirisiri10
Snøfall skrev (På 16.3.2022 den 19.43):

I et tenkt scenario der Norge hadde blitt angrepet, hvor ville du dratt og hvorfor? 

Og hvor tror du flest nordmenn ville dratt? 

Og hva med trygdede og gamle pensjonister, ville de kunne dra fra landet og fortsatt klare seg økonomisk når de ikke kan jobbe utenlands som de andre? Hvor skulle de dratt? 

Nå vet man jo aldri hva som vil skje, hvordan og hvorfor. Men jeg lurer jo på hva som kunne skjedd. Selv om det egentlig ikke er vits i å spekulere før noe mer faktisk skjer, så klarer jeg ikke slutte å tenke på det. 

Blir det 3.verdenskrig og halve europa er utrygt, er jo det også noe å tenke på. Da blir det land utenfor kontinentet å flykte til. Hvor ville du dratt? 

Ville sendt ut familien min hvis det var trygt, mest sannsynlig til USA der vi har familie og venner, og selv vært igjen å kjempet slik at familien kanskje har noe å komme tilbake til. 

Må man flykte så reiser man fra alt, inkl pensjonister og trygdede. Da blir man på lik linje som de som flykter hit, avhengig av hjelp når man kommer frem til det landet man flykter til. Sjeldent en flyktning begynner å jobbe med det samme. Det gjelder jo å gjøre det man kan for å overleve uansett alder og helse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FryNor skrev (3 timer siden):

Sist gang så var de jo her i 5 år, men det er heller tvilsomt at Russland har kapasitet til å okkupere land som Norge veldig lenge. Bare se på hvor mye de sliter i Ukraina.

Det var militærstrategiske årsaker til at Tyskland var så lenge i Norge, det hadde ingenting med operative hensyn å gjøre.

I en setting som Ukraina opplever nå, ville Hitler slitt mye mer, selv om at Norsk Samling var mye mer sentralt fokusert enn i Ukraina.

Det var klare krav til hvordan Motstanden vår skulle være til nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kunne gjort nytte for meg her, så ville jeg ikke forlatt landet. Men hvis jeg ble tvunget til å dra, hadde jeg dratt til Island.

Hvor norske flyktninger ville dratt, kommer vel an på hvem som angriper Norge, og hvordan situasjonen er i nabolandene — som ikke er med i Nato. Jeg tipper det ville vært populært å dra til England.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøfall skrev (På 16.3.2022 den 19.43):

I et tenkt scenario der Norge hadde blitt angrepet, hvor ville du dratt og hvorfor? 

Og hvor tror du flest nordmenn ville dratt? 

Og hva med trygdede og gamle pensjonister, ville de kunne dra fra landet og fortsatt klare seg økonomisk når de ikke kan jobbe utenlands som de andre? Hvor skulle de dratt? 

Nå vet man jo aldri hva som vil skje, hvordan og hvorfor. Men jeg lurer jo på hva som kunne skjedd. Selv om det egentlig ikke er vits i å spekulere før noe mer faktisk skjer, så klarer jeg ikke slutte å tenke på det. 

Blir det 3.verdenskrig og halve europa er utrygt, er jo det også noe å tenke på. Da blir det land utenfor kontinentet å flykte til. Hvor ville du dratt? 

Ingen anelse egentlig . Vanskelig å si da man er vokst opp i denne trygge lille "bobla" som er Norge synes jeg....

Kanskje Danmark 😊 (Om det kun var Norge ,vel og merke og ikke hele Europa ) Danskene er noen ålreite folk ( som forhåpentligvis hadde fortsatt med å være ålreite skulle det bli krig her oppe ...;) ) Hadde kanskje bare blitt værende også . Hva skulle det blitt av landet om absolutt alle hadde stukket med halen mellom bena ? (misforstå meg rett ) men da hadde det vært veldig enkelt for de som invaderer oss å overta landet om plutselig alle bare var borte vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville antakelig dratt til slekt i Danmark eller Tyskland dersom jeg ikke måtte blitt her for å kjempe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Hadde blitt her og kjempet for landet mitt. Hadde aldri forlatt Norge og kommer aldri til å forlate Norge. Her er jeg født og her skal jeg være hele livet mitt. 

Tror mange hadde flyktet til nabolandene hvis de var tryggere og det er jo forståelig at mange ville flyktet til land som er nærme hjemlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Russland... Fordi det er stort( lett å " bli borte" og veldig nært. Keep your friends close and your enemies closer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...