Gå til innhold

Søke etter barnevakt på facebook?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene med to barn og veldig sliten om dagen, og skulle virkelig behøvd en barnevakt som kunne tatt barna noen timer en lørdag eller søndag mot betaling. Har prøvd å hinte til bekjente foreldre i skole og barnehage men har ikke opplevd noen har tilbudt seg. Jeg vurderer nå å legge ut en annonse på en lokal side på facebook, og håper jo da på svar fra noen jeg kjenner til og vet hvem er. Men har aldri sett noen andre gjøre det, hva ville dere tenkt helt ærlig?

Anonymkode: 0a0d0...780

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke lagt det ut på Facebook.  Da flagger du for mye av privatlivet til hele bygda og kretsen din( og barnas ) . Dersom du er alene og sliten,så kan det slå negativt tilbake. 

Heller brukt en jobbsøkerkanal.  

Anonymkode: d36e7...15f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Homestart?

Anonymkode: 3d0c5...cb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville ikke lagt det ut på Facebook.  Da flagger du for mye av privatlivet til hele bygda og kretsen din( og barnas ) . Dersom du er alene og sliten,så kan det slå negativt tilbake. 

Heller brukt en jobbsøkerkanal.  

Anonymkode: d36e7...15f

Takk for ærlig svar, jeg har tenkt på det samme. Er bare usikker på hva slags jobbsøkerkanal, og så vil jeg ikke ha en tilfeldig person jeg ikke kjenner som vil tjene noen kroner men helst familiefolk jeg har møtt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Homestart?

Anonymkode: 3d0c5...cb7

Har undersøkt men det finnes ikke her jeg bor desverre. Middels stort sted.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett folk søke etter barnevakt på Facebook til samme dag,  altså at de trenger en vilt fremmed til å komme å passe barnet sitt den dagen.  Helt hull i hodet ! greit å søke, men da for å finne et menneske som barna skal bli kjent med og få som barnevakt på sikt. 

Anonymkode: 16149...9fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har sett folk søke etter barnevakt på Facebook til samme dag,  altså at de trenger en vilt fremmed til å komme å passe barnet sitt den dagen.  Helt hull i hodet ! greit å søke, men da for å finne et menneske som barna skal bli kjent med og få som barnevakt på sikt. 

Nei det er overhode ikke aktuelt😮 Tenkte meg for eksempel hvis foreldre til noen i paralellklassen til barna som jeg har småpratet endel med på fotballtrening men ikke kjenner godt nok til å sende en sms tok kontakt, det var derfor jeg vurderte å bruke denne lokale oppslagstavlen. Og skulle selvfølgelig hatt en positiv vinkling i annonsen med tanke på at vennene til barna også kan finne den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må vel finnes en eller annen ungdom som trenger ekstra lommepenger?

Vi fant vår via en lokal gruppe på fb og det har gått strålende. Ellers er det vel noe oppslagsverk på nærbutikken eller noe? Jeg føler at det alltid henger noe der som ungdommer har hengt opp. 

Anonymkode: 3c632...eeb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jammen de sitter på unik kompetanse?? 

Anonymkode: 3dd27...9a0

AnonymBruker
Skrevet

Trenger jo ikke skrive at du er sliten, bare skriv

»Hei! Lurer på om det er noen i nærheten som kunne tenkt seg å være barnevakt noen timer mot betaling?😄 send meg en PM!»

Anonymkode: 7b879...59a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jammen de sitter på unik kompetanse?? 

Anonymkode: 3dd27...9a0

Hvem sitter på unik kompetanse?

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket finn.no? Mange som ønsker å være barnevakt der, og du kan tilpasse søket sånn at du får opp de som bor i nærheten? Plutselig er det en tenåring nedi gata di som har lagt ut annonse. 

Så ville jeg ikke "hintet" om at du trenger barnevakt til familie. Spør rett ut "i morgen må jeg ha barnevakt. Kunne du være så snill og passe de noen timer?". Du får da ja eller nei. 

Anonymkode: 4a060...f75

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Nettside Sitly bør du besøke 😊 

Der kan du legge inn barnevakt og ut fra hvor du bor. Jeg har lagt inn at jeg ønsker å sitte barnevakt, og skal møte familien neste uke. 

Anonymkode: 26a28...a5b

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mange ulike nettsider/apper for akkurat slikt. Både de som ønsker å sitte barnevakt og de som trenger en barnevakt.

Anonymkode: cf294...c9c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det en gang, på Fb, i desperasjon over at de nærmeste ikke kunne passe barnet og jeg MÅTTE jobbe. Fikk masse forespørsler, men av 20 var kanskje 2 aktuelle. Behovet mitt for barnevakt er så lite, og de som ønsker å passe, er opptatt av penger. Var en del rare folk også, og et par uføre eldre damer, samt en del utenlandske mødre som sikkert er mye hjemme. De to aktuelle var to unge jenter i 18-20-års alderen. Men jeg tok aldri i mot hjelp. Men det beviste at det er mulig. Men nå trenger jeg hjelp pga jobb og ikke for å få avlastning, derfor var det ikke "flaut" å legge det ut.

Anonymkode: fc3b3...3d5

AnonymBruker
Skrevet

Ser at det er relativt vanlige å søke etter fast barnevakt/trillepike på facebook siden til bydelen jeg tilhører. Aldri reagert på det! 

Trenger jo ikke skrive at du er sliten, men at du ønsker en fast barnevakt noen timer i uken. Helt sikkert noen tenåribger eller studenter som kunne tenkt seg det som en ekstrajobb :)

Anonymkode: 31fcb...438

Skrevet

Vi flyttet til et nytt sted i samme kommune som vi bodde for ca 1,5 år siden. Vi kjente ikke så mange sel på dette nye stedet, men kjenner godt folk som bor der og har bodd der i mange år, så vi kunne kvalitetssikre litt.

Jeg la da ut en annonse, og fikk svar fra flere, på grunnlag av egen kjennskap og at man kjenner noen som kjenner til osv fant vi ei flott jente som nå sitter barnevakt nå og da. 

Sa ingenting om oss annet enn at vi trengte barnepass til barn i alderen X og X noen kvelder nå og da og ville finne noen som kunne bli kjent med dem. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...