Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi er en familie med 3 barn som akkurat har kjøpt oss ett dverghamster. Jeg sier til barna og mannen at de må vaske hender etter å ha lekt med Balto som den heter. Men samboer blir sur og lurer på hvorfor de hele tiden må vaske hender etter å ha lekt med hamsteren. Han er enig at man skal gjøre det før mat men ikke ellers.

Jeg får noia fordi jeg er en bakterie frik, og hygiene er veldig viktig for meg, men han mener det er for mye å tvinge han og barna på mitt nivåz og jeg har noia for at de skal ta rundt på kjøkkenting, dører, telefoner osv… 

jeg mener også at hvis man tar på buret, så må man vaske hendene etterpå. 

hvem har rett? Hva pleier dere å gjøre?

Anonymkode: 6eb5e...b3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt overreagerer du. 

Anonymkode: 66d75...4e0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt overreagerer du. 

Anonymkode: 66d75...4e0

Utdyp. Hvorfor mener du det?

Anonymkode: 6eb5e...b3b

Skrevet

Det er ikke farlig og ta på et hamster, jeg sover med hunden i senga og det har aldri vært noe problem. Så her tror jeg du bør prøve å jobbe med deg selv, det er du som skaper problemet ikke mannen din. Tvert om så er det bra at mannen din setter foten ned, det minsker sjansen for at dit problem blir overført til barnet. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes du overreagerer.

Jeg har ikke dyr nå, men har hatt hund og katt. Jeg har ikke vasket hendene etter å ha kost med kjæledyrene. Men hvis jeg hadde fått masse hundesikkel på hendene ville jeg nok ha vasket de. Kjæledyr er jo som familiemedlemmer, og de er oppi ansiktet mitt, så jeg anser de bare ikke som så urene at jeg må vaske hendene.

Anonymkode: c89b7...0a8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du overreagerer. Oppvokst med hund og kanin/hamster. Vasket hendene når vi skulle spise eller hadde blitt slikka på / skitten.

Anonymkode: 70622...183

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Må si det er overreaksjon fra din side. Jeg vasker ikke hendene hver gang jeg har kost med kattene, så sant de ikke har slikket meg på hendene.

Anonymkode: eb64f...751

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du overreagerer, hamstere er ekstremt renslige. Lukt på de, de lukter jo ingenting! 

Anonymkode: abbed...0cb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...