Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Faen. 
Hvilken bank skal jeg bytte til?

Anonymkode: e52e8...aac

Bulder bank! 👍👍👍

Anonymkode: 09c16...541

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hedda-78 skrev (31 minutter siden):

Men er det så sikkert at konseptet Sbanken blir borte? At et selskap får nye eiere betyr jo ikke nødvendigvis at hele selskapet blir jevnet med jorden.

Tenkte dert samme. Kan jo hende sbanken drives videre i samme navn som datterselskap. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meh...det var vel uansett sparket i baken jeg trengte for å flytte fondene mine over til Nordnet, og ellers se meg om etter alternativer som kan være ennå bedre enn Skandiabanken. Det har jeg ikke sjekket på 20 år fordi jeg aldri har hatt noe å utsette på Skandiabanken. DnB er i hvertfall helt uaktuelt.

Anonymkode: 23727...80a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og? DnB er jo helt grei. 

Anonymkode: c058f...86f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Meh...det var vel uansett sparket i baken jeg trengte for å flytte fondene mine over til Nordnet, og ellers se meg om etter alternativer som kan være ennå bedre enn Skandiabanken. Det har jeg ikke sjekket på 20 år fordi jeg aldri har hatt noe å utsette på Skandiabanken. DnB er i hvertfall helt uaktuelt.

Anonymkode: 23727...80a

Koster det noe å flytte aksjefondet over til Nordnett? 

Anonymkode: cdeee...cc9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Koster det noe å flytte aksjefondet over til Nordnett? 

Lurer jeg også på!

Anonymkode: b6599...ec5

AnonymBruker
Skrevet

For noe dritt! Har vært kunde i Sbanken noen år nå, og er strålende fornøyd. Fikk jo til og med brev fra dem i fjor om at oppkjøpet til DnB ikke ble noe av, og trodde det var enden på visa. Da må jeg bytte bank igjen, med mindre de fortsetter som datterselskap. 

Anonymkode: 92c19...d86

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hvor jeg skal ha bank nå. Følger med på fb-siden, mange som er frustrerte nå. 
Det vurderes å hente inn kollektive tilbud. 

Anonymkode: 2331f...bbd

• Liker 2
Gjest Adobyen
Skrevet

Jeg var kunde i Postbanken, men den gikk inn i DNB og jeg bare fulgte med.  Det har aldri vært noe tull med det, og det er helt ok.  Nettbanken er oversiktlig og enkel å bruke også.  Jeg har ikke finregnet og sammenlignet med andre .

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kommer også til å flytte pengene mine. Blir et styr med fondene, hvordan løses det best?

Anonymkode: b6599...ec5

Overfør dem til meg.

Anonymkode: a7cf5...15f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når trer dette i kraft?

Skrevet

Jeg skal vente å se det an.  Men får jeg et eneste gebyr, så flytter jeg kontoen min.  Vi har huslånet i Sparebank1, men vurderte å flytte det over til S-banken.  Nå er ikke det et alternativ lenger.  

Har lest at Bulder Bank er a la S-banken.  Er det noen her som har erfaring med den?  

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og? DnB er jo helt grei. 

Anonymkode: c058f...86f

Adobyen skrev (1 time siden):

Jeg var kunde i Postbanken, men den gikk inn i DNB og jeg bare fulgte med.  Det har aldri vært noe tull med det, og det er helt ok.  Nettbanken er oversiktlig og enkel å bruke også.  Jeg har ikke finregnet og sammenlignet med andre .

Da er vi i hvert fall tre stykker som er fornøyde DNB-kunder. 

Jeg har konto i både DNB og S'banken og bruker DNB mest.

Nå er ikke jeg noen storkunde, jeg mottar lønna og betaler regninger, handler på nettet og i butikker såklart. Ellers bruker jeg ikke DNB til noe annet. 

Så for meg er det ikke noe problem med gebyrene da jeg kun betaler for ... bankkort hvert år, tror jeg. DNB er gratis å betale regninger og dra kortet i butikker. 

Skjønner de som har fond og lån og fandens oldemor såklart og det er vel ikke helt bra for konkurransen at DNB også skal eie S'banken. 

Så at det kokte i kommentarfeltet til DNB på FB der ALLE 215 (så langt jeg kom) vinket farvel til S'banken. Så får man se da, om det er bare litt brøling eller om S'banken faktisk taper en hel masse med kunder. 

Anonymkode: 3c22e...187

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helvete altså, det holdt ikke en gang at konkurransetilsynet sa nei. Hvorfor i all verden vil sbanken dette? Måtte jo vært fint å ha kunder igjen også.

Anonymkode: 6645e...fff

Sbanken kan ikke gjøre noe fra eller til! Styret har anbefalt salg, og styret vil jo bare at aksjeeierne skal tjene penger! 
Nitriste nyheter. Jeg har allerede flyttet endel. Det som står igjen, er ca halvparten av aksjene og fondene mine + BankID. Det blir styrete å flytte resten, så enn så lenge skal de pengene få stå. Men så fort DNB begynner å tukle med prisen (og det vil de gjøre!), forsvinner jeg til Kron. Jeg skulle gjerne hatt tips om hvor jeg finner en like god BankID på mobil…

Anonymkode: c01db...319

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synd. Jeg kommer til å avslutte mitt kundeforhold til Sbanken nå. Kommer til å flytte sparepenger til Eikas Sparesmart (nettløsning uten gebyrer), aksjer til Nordea (superlav kurtasje) og fond til Nordnet. Har ikke lån, så slipper heldigvis å styre med å bytte bank der. 

Anonymkode: 46021...178

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Samme rente har jeg i Sparebank 1.

Anonymkode: b0574...16b

Vi byttet faktisk fra Sparebank1, fordi de hele tiden satt opp renten litt og litt. Gjenstår å se om det skjer igjen, men jeg ville fulgt nøye med.

Anonymkode: a181e...408

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tragiske saker. Det som er skikkelig kjipt er at det ikke finnes et eneste fullgodt alternativ til Sbanken. Og det er nok nettopp derfor DnB har ønsket å kjøpe dem. Nå lyktes de til slutt og får fjernet en brysom konkurrent fra markedet.

Mange spør om alternativ, og svaret er ingen. Noen nevner Bulder bank, men det er ikke en bank med alle bankfunksjoner. I hovedsak er det kun en bank for boliglån. Ingen mulighet for vanlige kontoer og fondssparing, der Sbanken har vært helt rå.

Nå har jeg Nordea som min hovedbank, da jeg har svært gode betingelser her gjennom min jobb, men har hatt Sbanken som bank nr. 2 siden oppstart, der jeg har hatt fondssparingen min og regningskontoer.

Jeg har ingen planer om å være DnB-kunde, men samtidig må jeg puste litt med magen. Det vil ta en tid før vi ser noen endringer. Men trolig vil jeg nok reorganisere slik ta jeg flytter tilbake alle mine bankfunksjoner til Nordea, og så blir det nok til at jeg flytter fondsporteføljen over til Nordnet. Nordnet er heller ingen vanlig bank, men er vel det beste man får når det kommer til aksje- og fondssparing.

Anonymkode: 086d8...689

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Adobyen skrev (9 timer siden):

Du kan legge inn ditt nomalforbruk av dagligbanktjenester i Finansportalen sin kalkulator for dagligbank. Med helt normal bruk, kom DNB ganske så langt nede på listen, og var over 400 kroner dyrere enn den beste banken. I tillegg til 0% rente på brukskonto.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Adobyen
Skrevet
MorTil2 skrev (24 minutter siden):

Du kan legge inn ditt nomalforbruk av dagligbanktjenester i Finansportalen sin kalkulator for dagligbank. Med helt normal bruk, kom DNB ganske så langt nede på listen, og var over 400 kroner dyrere enn den beste banken. I tillegg til 0% rente på brukskonto.

Takk. Ja, det var litt forskjell.  Artig side som jeg må se mer på.

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det slik røverkapitalisme fungerer. Kjøp opp gode og små konkurrenter og legg de ned.

Resultatet er dårlige vilkår for ansatte og kunder. Når vi har nedbetalt lånet kutter jeg ut dnb.

Anonymkode: 85434...8cd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...