Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) jeg sluttet på p-pillene mine for 8 mnd sider, og siden da har syklusene mine bare blitt lengre og lengre for hver mnd. første syklus etter p-pille slutt varte kun 21 dager og siden da har det økt med ca 14 dager og er nå oppi 60 dager, uten tegn til mensen og heller ikke positiv graviditet test. Er åpne for å bli gravid men er ikke slik at vi prøver aktivt, med å spore eggløsning osv. Det som bekymrer meg mest er at mensen tar så lang tid før den kommer! har bestilt legetime men er veldig usikker hvor mye den vil vær til hjelp? for har en følelse av at legen ber meg vente 1 år siden det kan ta så lang tid for stabil syklus etter p piller. men er så bekymra for at noe er galt. Før jeg gikk på p pillene hadde jeg kjempe stabil syklus, har gått på p-piler i 6 år. Lurer på om her er noen som har erfaring med så lange sykluser etter p-pilleslutt og om noen vet om hva som evt kan hjelpe?

takk for svar! :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme problem, syklus på 60-90 dager. Dro til gyn, viste seg at jeg har pcos.

Ville snakket med gyn, og ta det derfra. 

Anonymkode: 842b8...582

Skrevet

Så lange sykluser er Stort sett uten el og da kan man ikke bli gravid. Lege kan gi hormoner/ medisiner som kan forsøke fremkalle eggløsning og mer normale sykluser.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Laura80 said:

Så lange sykluser er Stort sett uten el og da kan man ikke bli gravid. Lege kan gi hormoner/ medisiner som kan forsøke fremkalle eggløsning og mer normale sykluser.

Med mindre man har tatt vaksine. Jeg fikk el før vaksine men er nå på dag 90. 

Anonymkode: 88a1c...c2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde samme problem, syklus på 60-90 dager. Dro til gyn, viste seg at jeg har pcos.

Ville snakket med gyn, og ta det derfra. 

Anonymkode: 842b8...582

Tusentakk for svar! Tenker det er lurt å ta sej en tur til gyn då :)

Skrevet

Jeg hadde stabile sykluser før jeg begynte på p-piller. Etter slutt så ble det veldig lange sykluser. Syklusene var som regel på 120 dager. Gikk til privat gynekolog, og fikk påvist pcos. Fikk hormonbehandling som førte til normale sykluser. Startet allerede etter første time.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Med mindre man har tatt vaksine. Jeg fikk el før vaksine men er nå på dag 90. 

Anonymkode: 88a1c...c2f

Nei dessverre men det er el som klusses med ved vaksinene/ eller generelt hvis mens tuller.

HVIS egget slipper så vil man uansett få mensen ca 2 uker etterpå. Deg er fysisk umulig for et egg å befinne seg lengre enn som så. (Med mindre det befruktes og man er gravid.) Så her har du trodd du hadde el før vaksinen men egget ditt slapp ikke.

Skrevet

Jeg opplevde akkurat det samme da jeg sluttet på å-piller. Ble raskt gal av det... Dro derfor til privat gynekolog. Kostet ikke alt for mye, rundt 1000 kr. Og da fikk jeg en rask utredning, og medisin for å stabilisere syklusen. Anbefaler helt klart dette om man ikke vil vente før det har gått 1 år for henvisning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...