Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i lengre tid datet en mann som har vært fin, men også krevende (sjalu mm). Jeg hadde nylig en prat med ham om hva som skal skje med forholdet vårt videre, nå som vi blir eldre (og han har kommet med vage planer for oss som aldri ble noe av) og da sa han at han ikke har planer om å gjøre forholdet mer seriøst, ikke vil ha barn etc. 

Har nesten bestemt meg for at jeg må gå fra ham nå og heller finne noen andre, evt være helt alene framover. Samtidig synes jeg samtalen vår var merkelig, vi ble liksom mye mer nære av den i tida før den, og han sa selv at han aldri har hatt så nære samtaler med noen i sitt liv. Kanskje er jeg litt blendet av at det var en fin samtale, framfor å se at vi ikke passer sammen? 

Vi var ikke fjortisforelsket, men absolutt betatt, jeg trodde vi hadde et vennskap som også var lidenskapelig og et forhold som ble stadig dypere ettersom vi begge langsomt åpnet oss mer. Han sier at han ser på det vi har hatt som useriøst, noe jeg ikke får til å stemme med hva som har skjedd mellom oss, og det at han er så sjalu/ beskyttende, han er opptatt av at ingen skal såre/skade meg, fordi jeg er "hans", og jeg blir merkelig rørt av at han har så sterke følelser rundt dette. Men kanskje han bare er eiesyk, og ikke noe mer? 

Vi har ikke offisielt slått opp, men jeg føler jo det går mot slutten når han har tvil om oss, og han ikke vil gjøre mer for å drive forholdet framover. Føler jeg kaster bort tida ved å omgås ham, og ved å unngå å flørte med andre jeg kunne hatt sjansen til å bli sammen med istedet. Samtidig er det rart å kanskje ikke skulle omgås ham mer.

Synes også litt synd på ham fordi han ikke har det så bra for tida, det er mye mørke tanker om krigen og at ingenting er bra i verden. Samtidig er jo ikke det at han sliter helt mitt ansvar om han ikke en gang vil forplikte seg. 

Anonymkode: ee7d9...dce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her høres det fornuftig ut å ta et skritt tilbake og tenke deg nøye om. Det høres egentlig ut som du har bestemt deg, men at du ikke helt klarer å ‘skride til verket’. Slik du forteller om situasjonen deres er det i allefall for meg helt tydelig at dere ikke passer sammen.

Av og til må man tenke med hjernen og ikke bare med hjertet. Det er vondt å gå fra en man er glad i, men av og til er det det eneste rette. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Opp og ned opp og ned. Hvor mange ganger har dette forholdet gått mot slutten egentlig, før det plutselig ble eksepsjonelt bra igjen, så bra at alle kvinner burde oppleve en slik magi?

Anonymkode: 8ae7c...60c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Opp og ned opp og ned. Hvor mange ganger har dette forholdet gått mot slutten egentlig, før det plutselig ble eksepsjonelt bra igjen, så bra at alle kvinner burde oppleve en slik magi?

Som kvinne er jeg lykkelig over å ha sluppet å oppleve denne "magien".  

Anonymkode: a727b...41c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Som kvinne er jeg lykkelig over å ha sluppet å oppleve denne "magien".  

Anonymkode: a727b...41c

Ja, jeg også, foretrekker stabilitet over kaos, hver gang.

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

da sa han at han ikke har planer om å gjøre forholdet mer seriøst, ikke vil ha barn

Dette er noe man tar opp fra start. Gjør man det ikke, og så plutselig vil ha barn likevel, så oppleves det enten som man har lurt fyren, eller som om man er typen til å behandle slike ting skjødesløst.

Dette har vi forsøkt å fortelle deg i hver eneste tråd de siste årene, og det er mange(!), men du kommer alltid med innvendinger om at det er så dumt, mye lurere å vente.

Nå ser du selv at det er det ikke.

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Han sier at han ser på det vi har hatt som useriøst, noe jeg ikke får til å stemme med hva som har skjedd mellom oss, og det at han er så sjalu/ beskyttende, han er opptatt av at ingen skal såre/skade meg, fordi jeg er "hans", og jeg blir merkelig rørt av at han har så sterke følelser rundt dette. Men kanskje han bare er eiesyk, og ikke noe mer? 

Ja, men sånn går det altså når man baserer forholdet på sex, og særlig på voldelig sex. Da fremstår man ikke som noen menn ønsker som mor til sine barn. Ei heller treffer man på de menn som ønsker barn.

Men dette også blir overkjørt, fordi du vet jo aller best, når du er på topp. Og når du er på bunn, så tar du vellvillig mot råd. Men så går det gjerne bare noen dager før mannen er tilbake og sier noe søtt, og klarer å vrenge deg tilbake, og så er det rett tilbake på kjøret.

Det blir som å gi råd til en hvilken som helst avhengig. Gir man råd mens de er på bunn, er man verdens beste. Men med en gang de er på topp, så får man høre at man ikke vet hva man snakker om.

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

1) Han sier at han ser på det vi har hatt som useriøst, 

2) sa han at han ikke har planer om å gjøre forholdet mer seriøst, ikke vil ha barn etc. 

Eneste som er relevant her. 

15 hours ago, AnonymBruker said:

3) Føler jeg kaster bort tida ved å omgås ham,

No shit, Sherlock. Hvis du vil ha et seriøst forhold, så må du finne en som ønsker det samme. 

Anonymkode: 9033a...646

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Forholdet har ikke gått opp og ned, det har gått jevnt og langsomt fram, inntil nylig. Forholdet er heller ikke magisk, men det har vært for det meste harmonisk og jeg synes han nå lager drama/ikke bidrar. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

No shit, Sherlock. Hvis du vil ha et seriøst forhold, så må du finne en som ønsker det samme. 

Anonymkode: 9033a...646

Ja, jeg skjønner jo det. Men emosjonelt er det ikke så lett. Jeg bryr meg også om ham.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg skjønner jo det. Men emosjonelt er det ikke så lett. Jeg bryr meg også om ham.

Det blir ikke enklere. Dette kommer du til å tenke på helt til du gjør noe med det. Ikke håp at han skal endre mening, det gjør bare vondt. 

Anonymkode: ffe98...77a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er noe man tar opp fra start. Gjør man det ikke, og så plutselig vil ha barn likevel, så oppleves det enten som man har lurt fyren, eller som om man er typen til å behandle slike ting skjødesløst.

Vi har snakka om barn flere ganger, første gang noen måneder inn i forholdet, på hans initiativ.  Jeg sa da at jeg ønsker barn, så det var ikke akkurat hemmelig. Begge har også tatt opp temaet flere ganger etterpå. Jeg forsto det sånn at han vurderte å få barn. Det vil gjør han forsåvidt fortsatt, men ikke innen mer overskuelig framtid slik jeg vil.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det blir ikke enklere. Dette kommer du til å tenke på helt til du gjør noe med det. Ikke håp at han skal endre mening, det gjør bare vondt. 

Anonymkode: ffe98...77a

Nei, jeg skjønner det. Alt bare kjennes så rart. Vi har delt mange ting underveis og jeg føler vi kjenner hverandre godt. Det blir som å miste en god venn om dette er slutten. Samtidig vet jeg hvilket råd jeg hadde gitt meg selv. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...