AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 Dette med barn er viktig for meg, og da jeg og samboer møttes (vært sammen i snart 10 år), var jeg tydelig på at jeg ønsker meg barn, og på daværende tidspunkt hvertfall to stykker. Nå som jeg har fått førstemann, har jeg landet på at to er mer enn nok. Da vi ble gravid med nummer én, var det uplanlagt, og samboer var den som var mest giret på å beholde. Han hadde dessuten «mast» om å få barn i flere år, jeg var egentlig ikke «klar» på daværende tidspunkt (når enn man blir det egentlig), men valgte likevel å beholde, siden ønske om barn i fremtiden likevel var der. Nå er førstemann 4,5 år, samboer sier at han ikke kan tenke seg en til med det første hvertfall, og vet ikke om lysten på en til noen gang vil komme. Når familie spør når han kan tenke seg en til, sier han at han ikke vet, men kanskje om 4-5-6-7 år (mest for å poengtere at en gang langt frem i der isåfall, om han i det hele tatt vil ha flere) - og at om han skal ha en til, må det skje uplanlagt isåfall. Jeg skjønner at man kan endre ønsket om antall barn når man først har fått ett barn, fordi barn er slitsomt og man vet egentlig ikke helt hva det innebærer før man først har fått ett, men jeg merker likevel jeg er ganske skuffet. Lysten på en til har bare blitt større og større hos meg det siste året (vi var enig om aldersforskjell på hvertfall 4-5 år fra start), og jeg vet ikke om jeg klarer å slå meg til ro med tanken på at det ikke blir flere. Jeg føler liksom ikke at det er komplett. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, samtidig som jeg er litt forvirret over hva han egentlig vil. For en tid tilbake sa jeg nemlig til han at vi måtte bruke kondom fordi jeg hadde glemt en p-pille. Da sa han at da prøver vi uten, så skjer det som skjer. Så føler han er litt åpen for det, men at han ikke vil planlegge!? Men vil jo ikke presse på han et barn han ikke vil ha heller… Noen som har vært i lignende situasjon, og hvordan endte det? Hva ville dere gjort om dere var meg? Anonymkode: 680f1...513 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #2 Skrevet 16. mars 2022 Han virker litt ubesluttsom. Si at du har lyst til å kutte ut hormonprevensjon en stund (Google mange gode grunner) og se om han er like villig til å «ta sjansen» i den perioden. Gjør han det er han nok åpen for en ting, han bare liker ikke planleggingen. Anonymkode: a7e40...231 15
Gjest Smeltemann Skrevet 16. mars 2022 #3 Skrevet 16. mars 2022 Enten får du godta at han ikke ønsker seg flere barn eller så får du finne deg en ny mann.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #4 Skrevet 16. mars 2022 Ubesluttsom og åpen. Støtter det første innlegget som er skrevet. Snakk med han om å kutte prevensjon ellers kommer det jo mest sannsynlig aldri til å bli noe uplanlagt barn. Spør om han er åpen for det. Da kan hver akt føre til en "uplanlagt" graviditet, og man får ikke følelsen av babyknulling, som jeg er enig i er usexy. Er han ikke åpen for det, ta praten. Si at du må være sikker på at dere faktisk er enig om å få et barn til etterhvert og snakk om en maxgrense på antall år frem i fremtiden, at det er viktig for deg å vite at han er med på et barn til, og si i samme slengen at du trenger å vite det fordi du må vurdere om du skal bli i forholdet på grunnlaget av hans svar. Det kommer til å sette en stuck i ham og da må han tenke seg om og faktisk ta en beslutning. Han vet garantert ikke at dette er så viktig for deg at du vurderer å bryte ut av forholdet om det ikke blir flere barn - det må man faktisk si. Anonymkode: f988b...e16 14
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #5 Skrevet 16. mars 2022 Gjenfortell det du skriver her om aldersforskjellen dere pratet om. Hvis han vil ha flere barn så er det jo greit å bli ferdig med det? Du kan si i fra at du slutter på pillene fordi du ønsker barn, så blir det opp til han om han ønsker flere barn eller bruke kondom/snitte i snoppen. Vil han virkelig ikke ha flere barn og du har et stort ønske om det, så har dere det kanskje bedre med noen som deler samme ønske. Anonymkode: 7c097...fbe 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #6 Skrevet 16. mars 2022 Har dere det bra sammen ellers? Noen blir usikre på flere barn når de er usikre på forholdet. Anonymkode: 02d6b...b9a 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #7 Skrevet 16. mars 2022 Men hvorfor vil du selv ha to barn da når du sier at to er mer enn nok? Anonymkode: a9873...21c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #8 Skrevet 16. mars 2022 Du kan jo poengtere at det sies at det ikke bør bli for stor aldersforskjell mellom søsknene, da de kan risikere å ikke ha noe som knytter dem sammen.. beste er vel når den ene er tre og så få en til, for da er treåringen mer selvstendig, lan hjelpe til og de vil ha større mulighet vfor å leke sammen som barn og voksne Anonymkode: 25ea2...70c 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #9 Skrevet 16. mars 2022 Har vært i liknende situasjon. Vi prata aldri om antallet barn, men det var implisitt mer enn 1. Så, da barnet var passert året, og jeg begynte å nevne om vi skulle prøve på en til etter hvert, var det plutselig totalt uaktuelt. Fordi han syntes det hadde vært slitsomt. Lang historie kort: det ble 1 til allikevel. Men det tok sin tid, og det var en vond tid, for jeg visste at jeg ville i det minste *prøve* på 1 til, og om han skulle nekte det (hvilket han er i sin fulle rett til), så måtte jeg gått fra han. Fordi jeg tror bitterhet fra min side ville blitt for ødeleggende for forholdet vårt. Anonymkode: 991d7...2cc 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #10 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har dere det bra sammen ellers? Noen blir usikre på flere barn når de er usikre på forholdet. Anonymkode: 02d6b...b9a Vi har det fint ellers. Det har selvfølgelig ikke blitt like mye kjærestetid de siste årene etter vi fikk barn, men dette tror jeg plager han mer enn meg. Ts Anonymkode: 680f1...513
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #11 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men hvorfor vil du selv ha to barn da når du sier at to er mer enn nok? Anonymkode: a9873...21c Hehe, litt teit formulert av meg, mener bare at jeg har landet på at to er nok for meg Ts Anonymkode: 680f1...513
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #12 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ubesluttsom og åpen. Støtter det første innlegget som er skrevet. Snakk med han om å kutte prevensjon ellers kommer det jo mest sannsynlig aldri til å bli noe uplanlagt barn. Spør om han er åpen for det. Da kan hver akt føre til en "uplanlagt" graviditet, og man får ikke følelsen av babyknulling, som jeg er enig i er usexy. Er han ikke åpen for det, ta praten. Si at du må være sikker på at dere faktisk er enig om å få et barn til etterhvert og snakk om en maxgrense på antall år frem i fremtiden, at det er viktig for deg å vite at han er med på et barn til, og si i samme slengen at du trenger å vite det fordi du må vurdere om du skal bli i forholdet på grunnlaget av hans svar. Det kommer til å sette en stuck i ham og da må han tenke seg om og faktisk ta en beslutning. Han vet garantert ikke at dette er så viktig for deg at du vurderer å bryte ut av forholdet om det ikke blir flere barn - det må man faktisk si. Anonymkode: f988b...e16 Kommer nok til å gjøre dette. Si jeg slutter på prevensjon, så ligger ballen litt hos han. Mener han at vi kan droppe kondom og ta sjansen, kan det jo ikke være så uaktuelt for han. Er vel bare litt redd for å ende opp gravid med et barn han ikke ønsker. Ts Anonymkode: 680f1...513 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #13 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du kan jo poengtere at det sies at det ikke bør bli for stor aldersforskjell mellom søsknene, da de kan risikere å ikke ha noe som knytter dem sammen.. beste er vel når den ene er tre og så få en til, for da er treåringen mer selvstendig, lan hjelpe til og de vil ha større mulighet vfor å leke sammen som barn og voksne Anonymkode: 25ea2...70c Han har ikke søsken, så tror ikke han ser på det sånn. Jeg mener at om vi skal ha en til, er det ikke vits å vente i 4-5 år til. Da må det være bedre å bare hoppe i det, og bli ferdig med «småbarnstiden». Ts Anonymkode: 680f1...513 3
Gjest Kutta Skrevet 16. mars 2022 #14 Skrevet 16. mars 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Han virker litt ubesluttsom. Si at du har lyst til å kutte ut hormonprevensjon en stund (Google mange gode grunner) og se om han er like villig til å «ta sjansen» i den perioden. Gjør han det er han nok åpen for en ting, han bare liker ikke planleggingen. Anonymkode: a7e40...231 Det er jo en idiotisk risiko å ta. Må være forberedt på å ta abort eller bli aleneforelder da
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #15 Skrevet 16. mars 2022 Kutta skrev (2 timer siden): Det er jo en idiotisk risiko å ta. Må være forberedt på å ta abort eller bli aleneforelder da Jeg vet at han aldri hadde presset meg til abort eller at han hadde gått fra meg. Jeg frykter faktisk at grunnen til at han ikke utelukker en til helt, er for å ikke risikere å miste meg (derfor holder han mulighetene delvis åpne), og at hadde det ikke vært for at han visste at jeg vil ha en til, hadde han sagt seg helt ferdig. Men ja, jeg blir litt forvirret og usikker. Jeg vil jo at ting skal være på riktig grunnlag. Ts Anonymkode: 680f1...513
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #16 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har det fint ellers. Det har selvfølgelig ikke blitt like mye kjærestetid de siste årene etter vi fikk barn, men dette tror jeg plager han mer enn meg. Ts Anonymkode: 680f1...513 Men dette tror jeg plager meg mer enn han, skulle det selvfølgelig stå her 🤦🏼♀️ Ts Anonymkode: 680f1...513
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #17 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men dette tror jeg plager meg mer enn han, skulle det selvfølgelig stå her 🤦🏼♀️ Ts Anonymkode: 680f1...513 Heh, ja, jeg tenkte aha! Der er greia. Men hvis det plager deg mer enn han så..🤔 Anonymkode: 02d6b...b9a 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #18 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Heh, ja, jeg tenkte aha! Der er greia. Men hvis det plager deg mer enn han så..🤔 Anonymkode: 02d6b...b9a Hehe, ja… jeg har til og med foreslått parterapi for å ha litt mer fokus på oss som kjærester, men han mener vi har det fint. Ts Anonymkode: 680f1...513
fru Alving Skrevet 16. mars 2022 #19 Skrevet 16. mars 2022 Vet du bare kutt ut prevensjon, og si klart fra om det. Så lar du han ta ansvar for prevensjon da tipper jeg dette løser seg fort.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #20 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gjenfortell det du skriver her om aldersforskjellen dere pratet om. Hvis han vil ha flere barn så er det jo greit å bli ferdig med det? Du kan si i fra at du slutter på pillene fordi du ønsker barn, så blir det opp til han om han ønsker flere barn eller bruke kondom/snitte i snoppen. Vil han virkelig ikke ha flere barn og du har et stort ønske om det, så har dere det kanskje bedre med noen som deler samme ønske. Anonymkode: 7c097...fbe Så hun skal altså skille seg på grunn av det?? Og lete etter en bra mann som vil ha en dame m barn fra før, ende opp med «mine- dine- våre- barn» og få råd her på KG om 4 år at hun må bli særboer? Anonymkode: cbc42...7a6 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå