Gå til innhold

Enkle, litt mørke sommerkjoler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter så innmari med å finne kjoler jeg synes passer til "stilen" min. Jeg går nesten alltid i jeans, og sorte t-skjorter med og uten trykk. Skal jeg pynte meg velger jeg gjerne en singlet/topp som er mer pyntet og tettsittende, med en fargerik jakke/cardigan/skinnjakke/trenchcoat utenpå, eller en svart, kort kjole. Jeg går altså nesten aldri med farger, og jeg trives slik. Liker å se litt rocka ut, har tatoveringer og er kanskje litt (for) lite dame. 

Så kommer det da til kjoler.. Jeg vil gjerne være litt mer feminin, og er veldig glad i kjoler på vinteren. Bruker da ensfargede, mørke strikkekjoler med sorte ullstrømper, og føler meg både fin og tilfreds selv. Sommerkjoler derimot, det er jo så mye lyse kjoler, blomster, mønster, volanger?! Kan noen hjelpe meg? Jeg prøver, men finner ikke stilen min overhode. 

Jeg er ganske kort og har mye former, så kan ikke ha kjoler som går særlig lenger enn til knærne, helst bare til lårene, ellers blir jeg så firkantet. Figurformede kjoler kan jeg bruke lange av, men da blir de så overpyntet føler jeg. 

Liker enkle ting, og elsker egentlig t-skjortekjoler, men jeg haaaaaaater lav skuldersøm. 

Tips? 🙏

Anonymkode: c92f3...b2d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samsøe samsøe - linetta kjole, den fåes i flere farger. Den mørkeblå med prikker er både klassisk og fin, men passer og til en rocka look 😊

Anonymkode: 61988...b00

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Fjellreven har noen enkle fine sommerkjoler.

Anonymkode: 68342...29f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Samsøe samsøe - linetta kjole, den fåes i flere farger. Den mørkeblå med prikker er både klassisk og fin, men passer og til en rocka look 😊

Anonymkode: 61988...b00

Takk for tips, men synes prikker osv blir altfor søtt, og spesielt når det er volanger i tillegg. Vil helst ikke ha knyting og masse greier, enklest mulig! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Den siste der likte jeg litt, men skulle gjerne ikke hatt markert liv med fallinger (husker ikke hva det heter, sånne bretter/folder). 

Jeanskjoler er nok ikke aktuelt, for mye detaljer. 

AnonymBruker
Skrevet

Å, så ikke at du ville ha kortere kjoler. Sorry!

Anonymkode: 890d4...24b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å, så ikke at du ville ha kortere kjoler. Sorry!

Hehe, det går bra! Jeg har hatt noen helt lange, men jeg er ikke så fin i de 🙈 Midt på leggen er dessverre grusomt på meg, men jeg har sydd opp noen før, så det hjelper likevel 😊 Stilen tok du jo!

AnonymBruker
Skrevet

Det er masse fine linkjoler på Etsy, og der kan du også få dem tilpasset akkurat som du vil (ikke bare farge og lengde, men også endringer i snitt eller vidde, få satt inn knepping eller belter og alt mulig).

Loose linen dress TERESA  Simple linen dress Handmade tunic image 1

Linen slip dress LANGLEY image 2

Abi dress  Linen dress  Minimal linen dress  Linen tunic  image 2

Short linen dress with pockets linen mini dress linen slip image 5

Linen dress SICILY / basic linen dress image 3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Sliter så innmari med å finne kjoler jeg synes passer til "stilen" min. Jeg går nesten alltid i jeans, og sorte t-skjorter med og uten trykk. Skal jeg pynte meg velger jeg gjerne en singlet/topp som er mer pyntet og tettsittende, med en fargerik jakke/cardigan/skinnjakke/trenchcoat utenpå, eller en svart, kort kjole. Jeg går altså nesten aldri med farger, og jeg trives slik. Liker å se litt rocka ut, har tatoveringer og er kanskje litt (for) lite dame. 

Så kommer det da til kjoler.. Jeg vil gjerne være litt mer feminin, og er veldig glad i kjoler på vinteren. Bruker da ensfargede, mørke strikkekjoler med sorte ullstrømper, og føler meg både fin og tilfreds selv. Sommerkjoler derimot, det er jo så mye lyse kjoler, blomster, mønster, volanger?! Kan noen hjelpe meg? Jeg prøver, men finner ikke stilen min overhode. 

Jeg er ganske kort og har mye former, så kan ikke ha kjoler som går særlig lenger enn til knærne, helst bare til lårene, ellers blir jeg så firkantet. Figurformede kjoler kan jeg bruke lange av, men da blir de så overpyntet føler jeg. 

Liker enkle ting, og elsker egentlig t-skjortekjoler, men jeg haaaaaaater lav skuldersøm. 

Tips? 🙏

Synes jeans er feminint og fint på kvinner jeg😊

Anonymkode: 0b89e...b24

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Synes jeans er feminint og fint på kvinner jeg😊

Anonymkode: 0b89e...b24

Absolutt, men litt varmt på sommeren 😅 Og når jeg alltid går i det (både på jobb og privat) så er det fint å kunne bruke noe annet også.

AnonymBruker
Skrevet

Noen fra Ralph Lauren (alle er på Zalando):

Lauren Ralph Lauren - TEE DRESS - Kjole - black

Lauren Ralph Lauren - VILODIE SLEEVELESS DAY DRESS - Kjole - deep pine/blue/multi

Lauren Ralph Lauren - COLLARED SHIFT DRESS - Etuikjole - french navy

Lauren Ralph Lauren - COTTON BOATNECK DRESS - Etuikjole - black

AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (1 time siden):

Tusen hjertelig takk, nå havnet det to stk i handlevogna på Zalando! Spesielt den siste der likte jeg veldig godt, jeg hater løse bånd i midjen som må knytes (jeg er litt lat sånn, og perfeksjonist, dårlig kombo), men den hadde jo sånne strammestropper. Tusen takk 😄 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tusen hjertelig takk, nå havnet det to stk i handlevogna på Zalando! Spesielt den siste der likte jeg veldig godt, jeg hater løse bånd i midjen som må knytes (jeg er litt lat sånn, og perfeksjonist, dårlig kombo), men den hadde jo sånne strammestropper. Tusen takk 😄 

Så flott at du fant noe du likte😀

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker denne fra Hollister!(Zalando)

Den er sååå komfortabel.

Og den fremhever alle de riktige tingene.

Screenshot_20220317_105440.jpg

Anonymkode: 8c47f...cf4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg elsker denne fra Hollister!(Zalando)

Den er sååå komfortabel.

Og den fremhever alle de riktige tingene.

Screenshot_20220317_105440.jpg

Anonymkode: 8c47f...cf4

Kan man senke ned ermene litt der det er knyting? Jeg liker egentlig ikke mønter, og i hvertfall ikke blomstermønster, men den der så ganske ok ut. Har litt tykke overarmer, så liker best ermløs eller 2/4 eventuelt 3/4. Sånne korte som stopper der armene er tykkest er jeg litt stresset over 😅

AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (51 minutter siden):

Så flott at du fant noe du likte😀

Jeg gikk inn på merket av den siste kjolen du tipset om også, fant MANGE der! Veldig enkle! Spent på hvordan kvaliteten og passformen er :) 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...