AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 Hei! Mannen min og jeg skal snart begynne å prøve å bli gravide. Jeg har siden september skrevet ned hvor lange sykluser jeg har, og er bekymret det kan bli ett problem. September- 38 dager Oktober- 38 dager November- 30 dager Desember- 34 dager Januar- 28 Tror dere disse uregelmessige syklusene vil gjør det vanskelig for meg? Er 26 år, og har ett barn fra før. Hvis dere tror det vil bli vanskelig for meg å bli gravid, hadde dere oppsøkt lege med en gang? Og hvis dere syns jeg bør prøve først, hvor lenge hadde dere prøvd før dere gikk til legen? Håper noen kan svare meg 🥰 Anonymkode: 37276...46f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #2 Skrevet 16. mars 2022 De er ikke så uregelmessige at jeg hadde reagert nei Anonymkode: b328d...1e6 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #3 Skrevet 16. mars 2022 Uregelmessig syklus er et problem når det er uregelmessig grunnet manglende EL. Dersom du får EL (test deg hver dag fra CD10 - fortsett hver dag, gjerne med babyplan strips da de er billigst og super gode) så er det ikke noe farlig å ha uregelmessig syklus. Det er faktisk mange som har det 🙂 Anonymkode: 18c14...776 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #4 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Uregelmessig syklus er et problem når det er uregelmessig grunnet manglende EL. Dersom du får EL (test deg hver dag fra CD10 - fortsett hver dag, gjerne med babyplan strips da de er billigst og super gode) så er det ikke noe farlig å ha uregelmessig syklus. Det er faktisk mange som har det 🙂 Anonymkode: 18c14...776 Hva er CD10?🙈🤪 Anonymkode: 37276...46f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #5 Skrevet 16. mars 2022 CD10 betyr syklusdag 10 ☺️ Syklus dag 1 er første dag i menstruasjonen = en syklus periode er fra første dag i menstruasjon frem til neste menstruasjon. Så 9 dager etter du har fått mensen, ville jeg begynt å teste etter eggløsning. Jeg har selv uregelmessig syklus, og må bruke en del tester. Dermed er det veldig praktisk med billig-tester sine babyplan strimler. Synes de faktisk er bedre enn de fleste man får kjøpt på butikk/apotek uansett! Anonymkode: 18c14...776
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #6 Skrevet 16. mars 2022 Hvis du er usikker ville jeg gått til lege eller gynekolog for å få noen tips og råd på veien. Muligens personlig med hvordan er vekt/kosthold? Jeg hadde like sykluser som deg, veldig varierende men nå har jeg gått ned 15kg og syklusene mine har stabilisert seg på 29 dager. Gikk fra 80 til 65kg, syklusene mine var uregelmessig på 70 kg også så man trenger ikke ha høy bmi. Jeg er innenfor på bmi med både 65 og 70kg men det var visst noe med de siste kiloene. Anonymkode: 17097...dfc 1
Laura80 Skrevet 16. mars 2022 #7 Skrevet 16. mars 2022 De ligner på mine. Jeg tok vitex agnus castus og bidronninggele i to sykluser og de ble normale. Ellers er det bare å følge med på eltester, men Mye vanskeligre å planlegge i forhold til de som alltid har el på cd 14…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #8 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvis du er usikker ville jeg gått til lege eller gynekolog for å få noen tips og råd på veien. Muligens personlig med hvordan er vekt/kosthold? Jeg hadde like sykluser som deg, veldig varierende men nå har jeg gått ned 15kg og syklusene mine har stabilisert seg på 29 dager. Gikk fra 80 til 65kg, syklusene mine var uregelmessig på 70 kg også så man trenger ikke ha høy bmi. Jeg er innenfor på bmi med både 65 og 70kg men det var visst noe med de siste kiloene. Anonymkode: 17097...dfc Kroppsvekt o.l. kan ha mye å si for hormonhelse så det er ikke så rart Anonymkode: b328d...1e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå