Gjest Klips, ikke innlogget Skrevet 15. oktober 2002 #1 Del Skrevet 15. oktober 2002 Har lagt inn dette på SM også, legger det inn her og i håp om flere svar. Er 16 uker på vei, og synes magen vokser i rykk og napp. Torsdag i forrige uke var den plutselig større, hard å ta på helt opp til navelen, samt ubehagelig når jeg trykket på den, eller når jeg bare lå på ryggen, det strammet liksom og den føltes helt stinn. Slik var den også når jeg våknet om morgenen, og sikkert i løpet av dagen, men merket det bare når jeg lå på ryggen. Så skal det vel være slik da, tenkte jeg. Men i går kveld var den plutselig mindre igjen! Ikke like hard, ikke stram eller stinn. Hva i all verden? Prøver å være rolig da jeg ikke har noen andre symptomer, ikke mer vondt i magen enn de vanlige stikk og strekker og mensenvondt i blant, ingen blødninger. Men så ser jeg for meg jordmors ansikt neste uke: "Hvis du bare hadde sagt fra før kunne vi ha gjort noe..." Nei, huff må ikke tenke slik. Men hvorfor krymper magen min?????!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 15. oktober 2002 #2 Del Skrevet 15. oktober 2002 Hvist barnet ligger med ryggen sin mot din rygg vil ikke magen bli strekt på samme måte og derfor være mindre ....når barne snur seg og ligger seg med ryggen sin ut mot magen din blir den større...det er min forklaring på at magen din blir større og mindre...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klips, ikke innlogget Skrevet 15. oktober 2002 #3 Del Skrevet 15. oktober 2002 Selv når babyen er så liten som den er ved 16 uker? Puh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 15. oktober 2002 #4 Del Skrevet 15. oktober 2002 det kan også ha noe med tarm systemet.....når man er gravid og sånn kan man få luft i magen..... men jeg er ikke noe spesialist.....så du kan jo alltid ringe helse stasjonen og spørre de får mange telefoner om dagen de med spørsmål.....du kan også få fremskynnet en time hvist du er bekymmret...det fikk jeg titt og ofte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2002 #5 Del Skrevet 15. oktober 2002 Hvis du er i 16. uke nå er faktisk fosteret så stort som 12 cm, i setehøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 15. oktober 2002 #6 Del Skrevet 15. oktober 2002 Er 16 fullgåtte, begynner på den 17. Leste akkurat at babyen nå er 16-18 cm lang, men det er vel med bena. Guri så fort det gikk da? Synes nettopp at den var som et 5,50 brev, og nå veier den alt over 135 g, går stødig mot 180 g! Jeg er sjokkert. Er vel egentlig beroliget med at det kan være mange ting som har skjedd, luft, hevelse pga at jeg skulle hatt mensen nå?, babyen har snudd seg osv. Har ikke ringt jordmor, vil jo ikke være hysterisk. Er jo i fin form, ikke vondt, ingen blødninger. Er det noen som tror det er noe farlig på gang, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 15. oktober 2002 #7 Del Skrevet 15. oktober 2002 Fant 100 andre med samme "problem" på SM, så nå er jeg beroliget. Det meste rart er visst helt ok når man er gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2002 #8 Del Skrevet 15. oktober 2002 Alle er som regel kjempebekymret når noe uvanlig skjer under en graviditet men som regel er det normalt. For meg høres det ut som du har kynnere. Livmora strammer seg og magen kjennes hard. Dette kan komme oftere jo lengre ut i svangerskapet du kommer og det er helt normalt. (har hatt det mange ganger selv) Noen får det tidlig og kjenner det ofte, mens andre ikke merker noen ting. (har hørt det er kroppens måte å øve seg på fødselen). Er du redd, kan du nevne det for jordmor/lege neste gang du er på kontroll. Lykke til med babyen, og håper dere får en kjempefin tid framover. Klem More :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 16. oktober 2002 #9 Del Skrevet 16. oktober 2002 Takk for svar. Er ikke redd lenger, men skal nevne det for jordmor. Har fått forslag om kynnere, ja, men trodde disse bare varte en kort stund? Min mage var jo hard i 4 dager i strekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå