Gå til innhold

Toalettpapir dugnad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er bedre med de boksene med kaker. Prisen er overkommelig og kakene brukbare. 

Å be om flaskepant er også en helt grei dugnad. 

Anonymkode: 43c9a...b9d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Bør jeg være ærlig om det da?  Si at jeg ikke får solgt de og ikke har råd å sitte igjen med alle sekkene 

Anonymkode: 41fac...af3

Ja, jeg synes det.

Anonymkode: b4e04...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fader, hvor glad jeg er av å være ferdig med dette maset. 
Jeg selger toalettpapir, fisk, sokker av bambus, kjeks til jeg må kjøpe det samme av deg neste gang, og sånn går dagene . 
Det er til å bli gal av… Minner meg mer om en sekt 

Anonymkode: 419ff...752

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å svare "Det er ikke min jobb å sponse dine barns fritidsaktivitet" hvis de ikke tar et greit nei.

Møkka papir til blodpris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, ja, man betaler blodpris for helt middels dopapir, men man støtter da ikke en dugnad KUN for å få en god deal? Jeg kjøper ikke lodd fordi jeg forventer å vinne feks.

Anonymkode: 6684e...7e3

«KUN for å få en god deal»? :klo: Du forstår vel at det svir litt ekstra når man må betale 3 gangeren for dopapir av dårligere kvalitet enn vanlig Lambi? 🤔 Og når man da i tillegg må kjøpe så mye at man må lagre det den neste halve evigheten så er det en EKSTRA dårlig deal? 

Ingen vil ha det toalettpapiret. De som kjøper gjør det av plikt/dårlig samvittighet/problemer med å si «nei takk». Det er langt enklere å kjøpe en mindre ting for maks en hundrings for å støtte et idrettslag, om man ikke skal føle seg tvunget til å kjøpe masse dårlig dopapir (som man i tillegg må bruke for å bli kvitt det) til en høy sum. 

Anonymkode: 114ef...551

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skulle heller ønske idrettslagene begynte med de gode gamle loddbøkene igjen, hvor hvert lodd koster maks en 10’er eller noe (kan strekke meg til 20) Også bruker dere av klubbkassa til å kjøpe inn noen halvferdige premier, evt. tar runden rundt til bedrifter i nærheten og ber om spons. Da kan folk støtte med den summen de ønsker, også vinner en «heldig» sjel en brødrister eller et fotbad eller hva-som-helst. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skulle heller ønske idrettslagene begynte med de gode gamle loddbøkene igjen, hvor hvert lodd koster maks en 10’er eller noe (kan strekke meg til 20) Også bruker dere av klubbkassa til å kjøpe inn noen halvferdige premier, evt. tar runden rundt til bedrifter i nærheten og ber om spons. Da kan folk støtte med den summen de ønsker, også vinner en «heldig» sjel en brødrister eller et fotbad eller hva-som-helst. 

Skulle ikke stå «halvferdige» men «halvgreie» 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurt å selge noen til 100 kr. Det er overkommelig. 

Til eksempel så hadde jeg tenkt til å kjøpe bladet sigøynerne selger utenfor butikkene. For å være grei. Men de skulle ga 250 kr for bladet. Det er jo sinnsykt og uaktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er bedre med de boksene med kaker. Prisen er overkommelig og kakene brukbare. 

Å be om flaskepant er også en helt grei dugnad. 

Enig! Kan fint kjøpe flere bokser av de gode kakene enn det overprisede ræva papiret.

Anonymkode: 1d379...a8d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I mange år har vi solgt toalettpapir for fotball klubben. Men i år sliter vi litt. Vi må betale når vi henter. Før har vi fått solgt toalettpapiret kjapt på forhånd. I år sliter vi. Har ikke råd å sitte igjen med disse selv. Innafor å droppe en dugnad? 

Anonymkode: 41fac...af3

Skjønner ikke den forbanna dugnaden. Er drit dyrt. Skjønner ikke at folk kjøper det engang! 

Anonymkode: 2ac9f...ef0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner ikke den forbanna dugnaden. Er drit dyrt. Skjønner ikke at folk kjøper det engang! 

Kakeboksene er gode og greie priser på!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får dere lov å droppe dugnaden, da? 
Her ble de som ikke ville selge dopapir fakturert 650,- eller 850,- (husker ikke) istedet!

Anonymkode: a6ab3...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Får dere lov å droppe dugnaden, da? 
Her ble de som ikke ville selge dopapir fakturert 650,- eller 850,- (husker ikke) istedet!

Anonymkode: a6ab3...086

Virker som alternativet er å betale 1750 for 210(!) doruller 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er av denne grunn at barna mine ikke får drive med organisert idrett, alt annet enn det.😅

Denne typen dugnad arrangeres ikke bare av idrettslag. Vi har nettopp fullført dorulldugnad for hvite busser-tur i 10. klasse. 

Anonymkode: e3fb9...ad6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er av denne grunn at barna mine ikke får drive med organisert idrett, alt annet enn det.😅

Det er jo mye organiser idrett der man slipper slikt. Våre driver med turn og svømming, helt perfekt👌🏼

Anonymkode: 0f0ae...c69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her jeg bor går dopapiret som hakka møkk. Syns det er et bra papir også, inne stivt eller hardt i det hele tatt? Vi solgte det for turngruppa i høst. I vår skal vi selge sokker. Det suger langt mer.

For øvrig er jeg 100% sikker på at du får betale etter du har solgt papiret, hvis du bare spør. De fleste forstår at 1800 kroner er mye penger for enkelte.

Anonymkode: 52999...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kjøper gjerne lodd til 50-100kr av naboungene, men toalettpapir får jeg bedre og billigere på butikken. Hadde sagt nei. 

Kjeks, sokker, gi bort pant etc er mye greiere. Dyre mellomledd er bare tull. Kjøper du en sekk lambi på salg til 120 kan jeg godt gi 150 for den, men har bare plass til en. 

Anonymkode: f5a0d...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samle panteflasker, vareopptelling, gjøre småjobber eller selge lodd er bedre. Hater de kake-, dopapir-, saltpølsesalgene.

Anonymkode: d495c...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig i det flere andre sier her, det dyre dopapiret er det ingen som vil ha. Men de kakene derimot, eller bambus-sokkene, det er noe helt annet. Forslå det til neste gang, ts? 

Anonymkode: b9e64...10f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Barna dine får ikke drive med organisert idrett, fordi du synes det er et pes med dugnad?

Høres .. bra ut. Alt for barna, eller hva? 😆

Anonymkode: e3877...3ab

Mine får ikke drive med fotball, håndball o.l. heller. Jeg vet at ting koster og da betaler jeg for det. Mine går på kampsport, betaler 400 kroner hver. Slipper dugnadsmas og at mange helger blir spolert pga cuper og bortekamper.

Anonymkode: c6d5e...99a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...