AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Del Skrevet 16. mars 2022 I mange år har vi solgt toalettpapir for fotball klubben. Men i år sliter vi litt. Vi må betale når vi henter. Før har vi fått solgt toalettpapiret kjapt på forhånd. I år sliter vi. Har ikke råd å sitte igjen med disse selv. Innafor å droppe en dugnad? Anonymkode: 41fac...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #2 Del Skrevet 16. mars 2022 Hvor mange ruller, pris pr sekk og papirkvalitet? Som Lambi f eks? Har aldri prøvd dugnadstoalettpapir Anonymkode: f2fbd...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #3 Del Skrevet 16. mars 2022 42 ruller til 350 kr. Så er ikke billig. Ikke så myk som lambi men helt greit papir Anonymkode: 41fac...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #4 Del Skrevet 16. mars 2022 Helt greit å droppe. Anonymkode: 9040f...32b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #5 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I mange år har vi solgt toalettpapir for fotball klubben. Men i år sliter vi litt. Vi må betale når vi henter. Før har vi fått solgt toalettpapiret kjapt på forhånd. I år sliter vi. Har ikke råd å sitte igjen med disse selv. Innafor å droppe en dugnad? Anonymkode: 41fac...af3 Folk er dritt lei toalettpapir dugnader. Og det er direkte frekt å kjøpe inn toalettpapir til 120 kr sekken og selge videre for 450kr. Det er 275% fortjeneste. Det er mildt sagt ran av venner og bekjente. Som føler de må. Det e rikke dugnad det er tvangssalg. Så akkurat din situasjon handlet om 350 kr, men likevel svært frekt. Anonymkode: 43c9a...b9d 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #6 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Folk er dritt lei toalettpapir dugnader. Og det er direkte frekt å kjøpe inn toalettpapir til 120 kr sekken og selge videre for 450kr. Det er 275% fortjeneste. Det er mildt sagt ran av venner og bekjente. Som føler de må. Det e rikke dugnad det er tvangssalg. Så akkurat din situasjon handlet om 350 kr, men likevel svært frekt. Anonymkode: 43c9a...b9d Blir 350 ganger 5. Må selge 5 sekker Anonymkode: 41fac...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. mars 2022 #7 Del Skrevet 16. mars 2022 Hvor kom denne ideen om å selge dårlig toalettpapir til blodpris fra? Det hadde vært mye bedre om den lokale fotballklubben (Eller hva det nå måtte være) bare sendte en melding og spurte om å få 350 kroner. På en god dag kunne det tenkes at de fikk ja. Ringer de på døra og selger toalettpapir får de garantert nei bare fordi jeg synes ideen og opplegget er så dårlig. Ellers er det vel bare å si at dere ikke får solgt toalettpapiret fordi det ikke er noen som vil ha det. Før eller siden må jo noen klare å finne på noe annet, men da må jo noen si fra. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #8 Del Skrevet 16. mars 2022 Hadde lett droppet det. Jeg blir ikke med på på en «dugnad» hvor jeg risikerer å sitte igjen med utgifter. Anonymkode: a53a6...9e6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #9 Del Skrevet 16. mars 2022 Det er av denne grunn at barna mine ikke får drive med organisert idrett, alt annet enn det.😅 Anonymkode: 1d379...a8d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 16. mars 2022 #10 Del Skrevet 16. mars 2022 Hadde vært bedre om de samlet inn panteflasker, sikkert mange som blir glad bare fordi de slipper å pante selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #11 Del Skrevet 16. mars 2022 Altså, ja, man betaler blodpris for helt middels dopapir, men man støtter da ikke en dugnad KUN for å få en god deal? Jeg kjøper ikke lodd fordi jeg forventer å vinne feks. Anonymkode: 6684e...7e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #12 Del Skrevet 16. mars 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det er av denne grunn at barna mine ikke får drive med organisert idrett, alt annet enn det.😅 Anonymkode: 1d379...a8d Barna dine får ikke drive med organisert idrett, fordi du synes det er et pes med dugnad? Høres .. bra ut. Alt for barna, eller hva? 😆 Anonymkode: e3877...3ab 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballmamma Skrevet 16. mars 2022 #13 Del Skrevet 16. mars 2022 Klart at det finnes billigere papir på butikken (som er hardt og vondt!). Men synes ikke det er noen upris på det papiret som selges på dugnad i området jeg bor. https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fritid/huset/rengjoeringmidler/toalettpapir-og-toerkerull/toalettpapir-katrin-plus-285-4-50313205/ Vi betaler 350 for en slik sekk, vet at når mine barn deltok i disse dugnadene, var fortjenesten 100 kr pr sekk - altså ikke så ekstremt overpris. Jeg synes disse dugnadene har vært helt topp, verre å selge sokker etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. mars 2022 #14 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Altså, ja, man betaler blodpris for helt middels dopapir, men man støtter da ikke en dugnad KUN for å få en god deal? Jeg kjøper ikke lodd fordi jeg forventer å vinne feks. Anonymkode: 6684e...7e3 Nei, men man trenger ikke en middel stor bod for å lagre noen lodd. Papiret er jo så dårlig at det er vanskelig å få gitt det bort og det føles veldig feil å kaste det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #15 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Altså, ja, man betaler blodpris for helt middels dopapir, men man støtter da ikke en dugnad KUN for å få en god deal? Jeg kjøper ikke lodd fordi jeg forventer å vinne feks. Anonymkode: 6684e...7e3 Det er forskjell på å betale 10 - 20 kroner for noen lodd, og betale 450 for toalettpapir som man kan kjøpe for kr 120 på Coop Obs. Anonymkode: f5783...78f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #16 Del Skrevet 16. mars 2022 Da vi skulle samle inn penger til klassetur, solgte ungdommene kjeks. Det var veldig populært. Vi hadde også toalettpapir, og det slet ungdommene mye mer med. Mye mer styr og, siden levering krever kjøring. Kjeksbokser kunne ungdommene tross alt gå rundt og levere. Anonymkode: f5783...78f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #17 Del Skrevet 16. mars 2022 2 hours ago, Leo said: Hvor kom denne ideen om å selge dårlig toalettpapir til blodpris fra? Det hadde vært mye bedre om den lokale fotballklubben (Eller hva det nå måtte være) bare sendte en melding og spurte om å få 350 kroner. På en god dag kunne det tenkes at de fikk ja. Ringer de på døra og selger toalettpapir får de garantert nei bare fordi jeg synes ideen og opplegget er så dårlig. Ellers er det vel bare å si at dere ikke får solgt toalettpapiret fordi det ikke er noen som vil ha det. Før eller siden må jo noen klare å finne på noe annet, men da må jo noen si fra. Jepp, dopapir i svære sekker er faktisk en helt elendig dugnadsvare. Jeg kan kjøpe mykere dopapir til en billigere penge, i et kvantum jeg klarer å lagre på fornuftig vis. Loddsalg, kluter, sokker, kakebokser, juicekartonger, kalendere e.l. er langt bedre alternativer. Det gir også mulighet til å bidra med en mindre sum, og gjør det lettere å støtte dugnaden. Det er strengt tatt et sidespor til det ts spør om. Jeg hadde nektet å delta i dugnad på dette premisset. Min lommebok har ikke råd til å betale for disse dopapirsekkene. Anonymkode: b4e04...e76 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #18 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jepp, dopapir i svære sekker er faktisk en helt elendig dugnadsvare. Jeg kan kjøpe mykere dopapir til en billigere penge, i et kvantum jeg klarer å lagre på fornuftig vis. Loddsalg, kluter, sokker, kakebokser, juicekartonger, kalendere e.l. er langt bedre alternativer. Det gir også mulighet til å bidra med en mindre sum, og gjør det lettere å støtte dugnaden. Det er strengt tatt et sidespor til det ts spør om. Jeg hadde nektet å delta i dugnad på dette premisset. Min lommebok har ikke råd til å betale for disse dopapirsekkene. Anonymkode: b4e04...e76 Bør jeg være ærlig om det da? Si at jeg ikke får solgt de og ikke har råd å sitte igjen med alle sekkene Anonymkode: 41fac...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. mars 2022 #19 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bør jeg være ærlig om det da? Si at jeg ikke får solgt de og ikke har råd å sitte igjen med alle sekkene Anonymkode: 41fac...af3 Jeg synes det. Hele poenget med dugnad er jo at utgiftene for foreldrene skal bli mindre. Hvis man blir sittende igjen med varene selv så hadde det jo vært mye enklere å bare betale med en gang. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #20 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde lett droppet det. Jeg blir ikke med på på en «dugnad» hvor jeg risikerer å sitte igjen med utgifter. Anonymkode: a53a6...9e6 Det er jo en kjempedårlig deal å betale først. Det er også mange som er svært ukomfortabel med å tigge/ prakke på andre ting. Anonymkode: 43c9a...b9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå