Gå til innhold

Årsstudium i bedriftsøkonomi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Jeg har master i et realfag og jobber som lektor i videregående. Er nå, som halve lærerstanden litt lei av skoleverket og jeg tenker litt å søke meg jobber relatert til mastergraden min. 

Men det tar jo potensielt litt tid å få seg en fristende jobb. Så jeg vurderer å studere litt ved siden nåværende jobb, og har dumpet over et årsstudium i bedriftsøkonomi som lar seg kombinere med jobb og unger og livet forøvrig,  samtidig som det ikke koster skjorta - som fleksible studier/videreutdanninger som oftest gjør. 

Men det jeg lurer på er om det er noe bruk for dette faget noe sted?

Jeg ser på nett at alle skriver at man ikke får jobb av årsstudium i bedriftsøkonomi. Og det er jo greit. Men jeg tenker jo at det kan være noe ekstra på cven, i tillegg til mastergraden. At det kan gjøre meg noe mer attraktiv enn jeg er akkurat nå. 

Hva tenker dere?  Noen som har noen erfaringer? 

Anonymkode: 24d21...7aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har master i et realfag

Kan du være mer spesifikk i hva du har master i.

I tillegg er du kun villig til å ta jobber hvor du får bruk for mastergraden din? Hva med jobber hvor du får bruk for arbeidserfaringen din, men hvor du ikke jobber i skoleverket? 

Anonymkode: 7e70c...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til info har NMBU et årsstudium i bærekraftig økonomi og ledelse som også gir deg tittelen "bedriftsøkonom". Det er kanskje mer aktuelt for din master. Har siv.ing. master selv og tar dette på si for å komme mer inn på ledelsestemaer og lære om bedrifter.

Anonymkode: 0a0fd...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Til info har NMBU et årsstudium i bærekraftig økonomi og ledelse som også gir deg tittelen "bedriftsøkonom". Det er kanskje mer aktuelt for din master. Har siv.ing. master selv og tar dette på si for å komme mer inn på ledelsestemaer og lære om bedrifter.

Det er dette jeg har funnet. 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er dette jeg har funnet. 😃

Så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så bra!

Er det interessant? 

Jeg fant dette først i går, så får ikke startet før til høsten. Men ser jo kjempegenialt ut for oss i full jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det interessant? 

Jeg fant dette først i går, så får ikke startet før til høsten. Men ser jo kjempegenialt ut for oss i full jobb!

Jeg tar det deltid selv, så har begrenset erfaringer, men foreløpig trives jeg. Det er fint lagt opp til å kombineres med annen jobb og familie!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 14.10):

Hæ? Jeg finner ikke dette studiet på deres nettsider. 

Anonymkode: b2b38...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...