AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 Jeg er en singel dame på 47 år, har bodd i samme tomannsbolig i et boligfelt litt utenfor sentrum i 24 år. Barna er nå flyttet ut og jeg har tre hunder og to katter. Jeg vurderer å selge og kjøpe meg en liten enebolig på et sted uten naboer. Grunnet at hundene mine bjeffer en del når det går forbi folk med og uten hund. Og for at jeg syns det er deilig å gå tur uten å treffe på en masse folk. Hva er fordelene med å bo for seg selv uten naboer og hva er det negative med det? Anonymkode: 182f5...28f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #2 Skrevet 16. mars 2022 Prøv da vel og se om du trives. Ulempen er at det ikke er gåavstand til nærmeste butikk her jeg bor. og nærmeste butikk utenom en nærbutikk, er 10 km unna. Selv synes ikke jeg det er noen ulempe, Oda leverer på døra her og jeg kjører forbi butikken når jeg har vært på jobb. Eneste jeg kjenner jeg kunne savnet, er en cafe med bakevarer i gåavstand et par ganger i mnd Allikevel bor jeg kun 25 min fra Oslo sentrum, helt fantastisk, spør du meg. Bor ved et vann som jeg bruker både sommer og vinter, går alene på tur i skogen, møter ikke en sjel. Hadde to hunder tidligere, men de var gamle og døde rett før jeg flyttet hit. Hadde vært supert med hund her. Og enda deiligere er det å slippe å ha naboer tett inntil, jeg elsker dette livet! Anonymkode: 3a2e0...08b 2 2
trøndermann38 Skrevet 16. mars 2022 #3 Skrevet 16. mars 2022 Fordelene for meg er at det er fred og ro, kan bråke med det jeg vil uten at noen klager. Eneste ulempen er at det er langt til f eks sykehus om noe skulle skje.
Apis Skrevet 16. mars 2022 #4 Skrevet 16. mars 2022 Kan bo landelig men også sentralt, f,eks Oslofjord området,
TheHairyToothfairy Skrevet 16. mars 2022 #5 Skrevet 16. mars 2022 å flytte ut av sentrum er det mest geniale jeg noensinne har gjort. det koster mer i logistikk og man må planlegge mer, men man slipper dumme naboer helt innpå og har masse plass. 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #6 Skrevet 16. mars 2022 trøndermann38 skrev (4 minutter siden): Fordelene for meg er at det er fred og ro, kan bråke med det jeg vil uten at noen klager. Eneste ulempen er at det er langt til f eks sykehus om noe skulle skje. Ja, jeg elsker fred og ro, og bare ha natur rundt. Men er redd jeg kanskje kan bli redd uten å ha noen naboer rundt, sånn i mørketiden , bor jo alene. Og har vært vandt til naboer rundt i alle årene jeg har bodd her, og de følger med på alt. Noe som er postivt skulle det komme til inbrudd osv, men negativt at de skal legge seg opp i lat, hvor jeg går, hva jeg kjøper osv, men så er de jo pensjonister da. Anonymkode: 182f5...28f
trøndermann38 Skrevet 16. mars 2022 #7 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg elsker fred og ro, og bare ha natur rundt. Men er redd jeg kanskje kan bli redd uten å ha noen naboer rundt, sånn i mørketiden , bor jo alene. Og har vært vandt til naboer rundt i alle årene jeg har bodd her, og de følger med på alt. Noe som er postivt skulle det komme til inbrudd osv, men negativt at de skal legge seg opp i lat, hvor jeg går, hva jeg kjøper osv, men så er de jo pensjonister da. Anonymkode: 182f5...28f Ja hadde slike naboer før, orket ikke bo der lenger så kjøpte en gammel gård. Har ikke angret ett sekund 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #8 Skrevet 16. mars 2022 Det er fryktelig stusselig og ensomt. Samtidig som at naboene på et øde sted mest sannsynligvis er trangsynte imbesile bygdetullinger som står bak gardina og glor og snakker dritt om «bypakket» mens de på søndagene snoker rundt huset ditt og titter inn vinduene, løper på plena di og legger igjen stygge uhyggelige brev i postkassa di. Nærhet til natur veier ikke opp. Bor mye heller midt i sentrum av by med normale, hyggelige mennesker og fasiliteter i umiddelbar nærhet. Anonymkode: 55985...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #9 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg elsker fred og ro, og bare ha natur rundt. Men er redd jeg kanskje kan bli redd uten å ha noen naboer rundt, sånn i mørketiden , bor jo alene. Og har vært vandt til naboer rundt i alle årene jeg har bodd her, og de følger med på alt. Noe som er postivt skulle det komme til inbrudd osv, men negativt at de skal legge seg opp i lat, hvor jeg går, hva jeg kjøper osv, men så er de jo pensjonister da. Anonymkode: 182f5...28f Haha, hvor er det du bor? Selv har jeg hatt naboer vegg i vegg som jeg ikke en gang så eller hilste på før vi hadde bodd her i 1,5 år. Og andre naboer tar samme buss som meg til jobb, men vi er ikke på nikk en gang Aner ikke hva de heter, så dersom vi snakker om de her hjemme så kaller vi de ting som: «De med den store bikkja» eller «hun naboen med den knallrøde leppestiften» Anonymkode: 2f814...ff2 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #10 Skrevet 16. mars 2022 Jeg har vokst opp sånn. Det er deilig, rolig og fritt, et paradis for barn. Ulempene: Man blir utrolig avhengig av bil. Hvis den skulle ryke midlertidig, eller bensinprisen stiger til uante høyder, har man et problem, for det kan være så som så med kollektivtrafikken. Der jeg vokste opp går det nå kun skolebuss, så på helger, helligdager og i skoleferier har man ikke noe alternativ til bilen. Det kan innimellom oppleves litt for stille og ensomt. I mitt barndomshjem har vi opplevd innbrudd to ganger, kanskje nettopp fordi det ligger så øde til. Hvis man ligger om natta og opplever at noen plutselig sniker rundt husveggene, da føler man seg veldig alene. Alt av lyder etc. blir ganske forsterket. Alt sentraliseres. Lokalbutikkene legges ned, helsetjenester samles, det blir langt til alt mulig. Anonymkode: 92f72...c0e 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #11 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er fryktelig stusselig og ensomt. Samtidig som at naboene på et øde sted mest sannsynligvis er trangsynte imbesile bygdetullinger som står bak gardina og glor og snakker dritt om «bypakket» mens de på søndagene snoker rundt huset ditt og titter inn vinduene, løper på plena di og legger igjen stygge uhyggelige brev i postkassa di. Nærhet til natur veier ikke opp. Bor mye heller midt i sentrum av by med normale, hyggelige mennesker og fasiliteter i umiddelbar nærhet. Anonymkode: 55985...1a1 Hahahaha🤣🤣🤣 Anonymkode: 0d595...edd 3
Monabanana Skrevet 16. mars 2022 #12 Skrevet 16. mars 2022 Elsker å bo litt utenfor byen! Etter at vi flyttet hit kommer vi nok aldri noensinne å flytte tilbake i boligfelt.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #13 Skrevet 16. mars 2022 Bodde i sentrum før og det var paradis å flytte ut av sentrum. Kan bråke når jeg vil og hvor mye jeg vil, kan grille eller støvsuge midt på natta. Får sitte helt i fred på verandaen og ingen bryr seg eller ser om jeg sitter naken eller med skitne klær eller hva jeg gjør. Redd er jeg aldri selv om jeg bor i et stort hus helt alene, det er kun deilig! Anonymkode: 84d35...81f 2 1 1
Gjest ti10 Skrevet 16. mars 2022 #14 Skrevet 16. mars 2022 Fordelene er fred og ro, du slipper mest sannsynlig nysgjerrige naboer og sladder. Med mindre det er snakk om naboer som kan se når de kjører forbi. Du kan være ute i finvær uten å bli beglodd eller få kommentarer, og det er sannsynligvis ingen som klager på deg eller dyrene dine. Lite mas fra dørselgere osv. Ulempene kan være at det er dårlige kollektivforbindelser, kanskje dårlig dekning for nett osv., du må reise et stykke hver gang du skal noe, og kanskje det kan bli ensomt. Dessuten kan det jo hende at det faktisk hadde vært greit med en nabo en gang, enten for det sosiale eller for praktisk hjelp.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #15 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hahahaha🤣🤣🤣 Anonymkode: 0d595...edd Redneck Anonymkode: 55985...1a1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #16 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er fryktelig stusselig og ensomt. Samtidig som at naboene på et øde sted mest sannsynligvis er trangsynte imbesile bygdetullinger som står bak gardina og glor og snakker dritt om «bypakket» mens de på søndagene snoker rundt huset ditt og titter inn vinduene, løper på plena di og legger igjen stygge uhyggelige brev i postkassa di. Nærhet til natur veier ikke opp. Bor mye heller midt i sentrum av by med normale, hyggelige mennesker og fasiliteter i umiddelbar nærhet. Anonymkode: 55985...1a1 Det er jo mindre sjanse for å bli ranet av Ahmed og Uggdu hvis man bor på landet, slipper også å høre på at Ali banker livskiten ut av kona og døtrene fordi de har gått ut av den allerede overbefolkede leiligheten uten lov. Anonymkode: 3b18c...ef1 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #17 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo mindre sjanse for å bli ranet av Ahmed og Uggdu hvis man bor på landet, slipper også å høre på at Ali banker livskiten ut av kona og døtrene fordi de har gått ut av den allerede overbefolkede leiligheten uten lov. Anonymkode: 3b18c...ef1 Rasist du da. Det er det også mange av på bygdelandet. Du hadde trivdes der… Er ikke sånn i vikeligheten vet du, sett på nrk du nå. Lest litt for mye konspirasjonsteorier, litt for mye Dagbla og Facebook kanskje… Prøv byen selv, du ville blitt positivt overraska og vil oppdage at livet har mer å by på enn elgbæsj og fleecejakker. Anonymkode: 55985...1a1 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #18 Skrevet 16. mars 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Rasist du da Hvorfor er denne personen rasist? Anonymkode: 9bf89...d52 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #19 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er fryktelig stusselig og ensomt. Samtidig som at naboene på et øde sted mest sannsynligvis er trangsynte imbesile bygdetullinger som står bak gardina og glor og snakker dritt om «bypakket» mens de på søndagene snoker rundt huset ditt og titter inn vinduene, løper på plena di og legger igjen stygge uhyggelige brev i postkassa di. Nærhet til natur veier ikke opp. Bor mye heller midt i sentrum av by med normale, hyggelige mennesker og fasiliteter i umiddelbar nærhet. Anonymkode: 55985...1a1 Haha faktisk ikke så langt unna det jeg har opplevd på bygda😂 som nytilflytta er de gamle svært skeptiske😅 brev i postkassa har skjedd ja😅😅 Anonymkode: 4b5fd...955
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #20 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er denne personen rasist? Anonymkode: 9bf89...d52 Er bare å se på navnevalgene det da…Hvorfor ikke Marco og Petter? Anonymkode: 55985...1a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå