AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 Er det noen som har tatt årsstudium i pedagogikk mens man var i mammaperm? Har veldig lyst til å ta studie for å kunne utvide litt på hvilke type jobber jeg kan ta meg, da jeg mistrives i nåværende yrke, men er litt usikker på om det er veldig urealistisk å få til? Er ikke en A-student fra før, men tar ting relativt greit. Holder for meg å ligge rundt en C, ingen behov for de to øverste karakterene. Har en utdanning innen mye matte, fysikk og kjemi fra før, så blir jo noe helt annet denne gangen, men trenger en forandring og har helst ikke lyst til å vente et år ekstra hvis det er overkommelig å ta studiet i permisjon. Anonymkode: d2bab...b44
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #2 Skrevet 16. mars 2022 Tenker du faktisk årsstudium i pedagogikk, eller tenker du ppu? Anonymkode: aa789...2be
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #3 Skrevet 16. mars 2022 Er det første barnet ditt? Jeg tok noen fag ved siden av. Men jeg hadde en noenlunde grei baby og en mann som var mye hjemme (offshorearbeider) og deltok mye med babyen. Hvis du får en krevende baby så kan det bli tøft. Hadde ikke basert meg på å studere fulltid i permisjonen, men kanskje siktet på å ta et fag eller to? Anonymkode: 352bd...878 1 2
Mhmjadda Skrevet 16. mars 2022 #4 Skrevet 16. mars 2022 Jeg hadde tenkt å gjøre mye i min permisjon, men endte opp med en baby som sov maks 30 minutter i slengen. Ble ikke mye gjort da gitt! 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #5 Skrevet 16. mars 2022 Jeg tror det er lurest å vurdere det etter at barnet har kommet til verden. Jeg skulle også studere mens jeg var i permisjon men fikk en baby med kolikk som aldri sov. Anonymkode: 1b658...496 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #6 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tenker du faktisk årsstudium i pedagogikk, eller tenker du ppu? Anonymkode: aa789...2be Tenker årsstudium. Har ikke "riktig" bachelor til å kunne ta ppu om jeg forsto det rett... TS Anonymkode: d2bab...b44
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #7 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det første barnet ditt? Jeg tok noen fag ved siden av. Men jeg hadde en noenlunde grei baby og en mann som var mye hjemme (offshorearbeider) og deltok mye med babyen. Hvis du får en krevende baby så kan det bli tøft. Hadde ikke basert meg på å studere fulltid i permisjonen, men kanskje siktet på å ta et fag eller to? Anonymkode: 352bd...878 Barn nr 2. Hadde en baby som ikke sov særlig mye sammenhengende sist også og tok da 2 fag per semester på et annet studie (tilsvarende 20 stp per semester mot evt 30 hvis jeg tar dette). TS Anonymkode: d2bab...b44
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #8 Skrevet 16. mars 2022 Studerte sist jeg var i permisjon også, men da var det 10 stp per fag og jeg tok derfor 2 fag per semester. Usikker på om forskjellen blir stor fra 20 til 30 stp, da pedagogikken er 2 x 15 stp per semester. Tok litt "tunge" fag sist. Hadde da også en baby som hang i puppen konstant og sov i snitt 20-30 min i slengen, men hadde dog ikke kolikk.... TS Anonymkode: d2bab...b44
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #9 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det noen som har tatt årsstudium i pedagogikk mens man var i mammaperm? Har veldig lyst til å ta studie for å kunne utvide litt på hvilke type jobber jeg kan ta meg, da jeg mistrives i nåværende yrke, men er litt usikker på om det er veldig urealistisk å få til? Er ikke en A-student fra før, men tar ting relativt greit. Holder for meg å ligge rundt en C, ingen behov for de to øverste karakterene. Har en utdanning innen mye matte, fysikk og kjemi fra før, så blir jo noe helt annet denne gangen, men trenger en forandring og har helst ikke lyst til å vente et år ekstra hvis det er overkommelig å ta studiet i permisjon. Anonymkode: d2bab...b44 Er det lov å ta med babyen til skolen?:) Anonymkode: 1c867...2f4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #10 Skrevet 16. mars 2022 Mhmjadda skrev (2 timer siden): Jeg hadde tenkt å gjøre mye i min permisjon, men endte opp med en baby som sov maks 30 minutter i slengen. Ble ikke mye gjort da gitt! Jeg fikk også en sånn baby, og jeg studerte 50% ved siden av. 😬😬 Jeg hadde også en toåring. Det første halvåret klarte jeg såvidt å ta usle 5 studiepoeng. Det andre halvåret (da barnet var 7-11 mnd gammelt) klarte jeg å ta 15 studiepoeng på en noenlunde ok måte. Jeg er erfaren student (god studieteknikk) og får som regel A. Så TS, jeg vil anbefale å vente og se hvordan det blir. Du kan få sovebaby……. Eller ikke. De fleste får det IKKE. Jeg vil dessuten ikke anbefale å ta mer enn 15 studiepoeng per semester. Heltidsstudier samtidig som man er hjemme med baby, vel… det tror jeg blir slitsomt. Realiteten er at å være hjemme med baby for de fleste er rimelig altoppslukende, og MYE jobb. Anonymkode: 54bbc...48c 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #11 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er det lov å ta med babyen til skolen?:) Anonymkode: 1c867...2f4 Nettstudier 😊 TS Anonymkode: d2bab...b44
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #12 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er det lov å ta med babyen til skolen?:) Anonymkode: 1c867...2f4 Please ikke gjør det… Det er distraherende for både andre studenter og den som underviser. Hilsen ansatt på universitet som har hatt en student som tok med babyen sin inn på forelesning…… Anonymkode: 54bbc...48c 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #13 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk også en sånn baby, og jeg studerte 50% ved siden av. 😬😬 Jeg hadde også en toåring. Det første halvåret klarte jeg såvidt å ta usle 5 studiepoeng. Det andre halvåret (da barnet var 7-11 mnd gammelt) klarte jeg å ta 15 studiepoeng på en noenlunde ok måte. Jeg er erfaren student (god studieteknikk) og får som regel A. Så TS, jeg vil anbefale å vente og se hvordan det blir. Du kan få sovebaby……. Eller ikke. De fleste får det IKKE. Jeg vil dessuten ikke anbefale å ta mer enn 15 studiepoeng per semester. Heltidsstudier samtidig som man er hjemme med baby, vel… det tror jeg blir slitsomt. Realiteten er at å være hjemme med baby for de fleste er rimelig altoppslukende, og MYE jobb. Anonymkode: 54bbc...48c Litt redd for det. Fikk en sist som sov kun 20-30 min og hang på puppen konstant. Fikk tatt 20 stp per semester i permisjonen da, men da var det jo ingen storesøsken som det blir nå 😬 TS Anonymkode: d2bab...b44
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #14 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Studerte sist jeg var i permisjon også, men da var det 10 stp per fag og jeg tok derfor 2 fag per semester. Usikker på om forskjellen blir stor fra 20 til 30 stp, da pedagogikken er 2 x 15 stp per semester. Tok litt "tunge" fag sist. Hadde da også en baby som hang i puppen konstant og sov i snitt 20-30 min i slengen, men hadde dog ikke kolikk.... TS Anonymkode: d2bab...b44 Ok, ser nå at det er barn nummer to, og at du har gjort dette før. Da vet du jo mer hva du går til. Min erfaring med pedagogikk er at det ikke er spesielt tungt. En ting det er verdt å merke seg, er at det er stor forskjell på å ha ett og to barn. 🙈🙈 Det kommer selvsagt litt an på hvor stor aldersforskjellen er (jo mindre, jo verre), men ha det i bakhodet. Men hvis du har prøvd dette før, er det jo ikke verre enn å prøve og se hvordan det går. Og hvis det ikke går, kan du melde deg av den ene eksamenen (eller begge). Anonymkode: 54bbc...48c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #15 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Please ikke gjør det… Det er distraherende for både andre studenter og den som underviser. Hilsen ansatt på universitet som har hatt en student som tok med babyen sin inn på forelesning…… Anonymkode: 54bbc...48c Skal selvfølgelig ta nettstudier hvis det blir aktuelt 😊 TS Anonymkode: d2bab...b44
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #16 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok, ser nå at det er barn nummer to, og at du har gjort dette før. Da vet du jo mer hva du går til. Min erfaring med pedagogikk er at det ikke er spesielt tungt. En ting det er verdt å merke seg, er at det er stor forskjell på å ha ett og to barn. 🙈🙈 Det kommer selvsagt litt an på hvor stor aldersforskjellen er (jo mindre, jo verre), men ha det i bakhodet. Men hvis du har prøvd dette før, er det jo ikke verre enn å prøve og se hvordan det går. Og hvis det ikke går, kan du melde deg av den ene eksamenen (eller begge). Anonymkode: 54bbc...48c Er litt "tyngden" jeg egentlig lurte på, selv om det nok kom dårlig frem i HI. Er det et relativt "lett" studie så tenker jeg at jeg kan prøve i hvertfall. Dersom jeg hadde fått tilbakemelding om at det er relativt tungt, så kanskje ta deltid eller droppe det helt 😊 TS Anonymkode: d2bab...b44
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #17 Skrevet 16. mars 2022 Pedagogikk er absolutt ikke tungt Men det kan jo være stor lesebyrde og mange skriveoppgaver osv, som kan kreve tid og konsentrasjon. Anonymkode: aa789...2be
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #18 Skrevet 16. mars 2022 Jeg hadde ikke klart det med første. For det første fordi det føltes skikkelig overveldende med mangelen på egentid, i tillegg til at hun hadde kolikk. For det andre var hun en klistermerkebaby som bare kunne sove på meg eller på tur. Andremann derimot sov så mye at han ble flat i hodet, og jeg kunne legge han ned hvor som helst og han sov i timesvis. Verdens enkleste unge, og jeg kunne fint studert ved siden. Anonymkode: 106ea...00b
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #19 Skrevet 18. mars 2022 Jeg har studert med baby fire ganger, og for meg har det gått fint. Men jeg lurer på hva du skal med et årsstudium med pedagogikk? Det gir jo ikke undervisningskompetanse, så om det er for å flere valg i yrkesveien tenker jeg det er litt waste. Anonymkode: d1978...f31 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #20 Skrevet 19. mars 2022 Går sikkert fint Men husk at det er en praksisperiode på 1 (?) uke under studiet. Anonymkode: 23cb1...635
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå