AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 Hva er egentlig meningen med livet? Jeg er selv forelder og hører at andre er opptatt av at avkommet skal "opp og fram". Hva ligger i dette? For en trist realitet vi har skapt for våre barn og oss selv. Etter fullført videregående er det neste på listen trygg inntekt. Finnes det alternative måter å leve på som ikke innebærer at man nærmest må være harry? Hva kan man gjøre for å få mest mulig ut av livet? Anonymkode: 58302...231
Pås Skrevet 16. mars 2022 #2 Skrevet 16. mars 2022 Jeg skjønner ikke helt hva du spør om, man er vel som forelder mest opptatt av at man skal oppdra barna til å bli voksne, selvstendige mennesker, ikke nødvendigvis "opp og frem"? Tipper du tenker på tråden hvor en sønn på 19 ikke fikk flytte hjem! Jeg skrev ikke noe i den tråden fordi jeg er veldig delt... mine nå voksne barn flyttet inn og ut gjennom hele sin "unge voksne"-periode, de var alltid velkommen hjem! Men i den tråden virket sønnen svært utakknemlig og lite hjelpsom mot son mor, og jeg skjønner jo at når hun endelig fikk det så rent og ryddig hjemme som hun ønsket var det ikke hennes store drøm at sønnen skulle flytte hjem igjen og bruke henne til hushjelp... 6
Lipyros Skrevet 16. mars 2022 #3 Skrevet 16. mars 2022 Hæ? Dette skjønte jeg ikke... Hva har det å nekte et barn å flytte hjem med alternativ livsstil å gjøre? 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #4 Skrevet 16. mars 2022 Som forelder bør man støtte ungene sine så langt det lar seg gjøre, men det betyr ikke at vi må gi etter for frekke, kravstore unger (som nå er voksne). Hadde jeg hatt en sønn som oppførte slik som han i den andre tråden så ville jeg også ha satt foten ned for å si det sånn. Anonymkode: e14cf...518 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #5 Skrevet 16. mars 2022 Det er mange kalde foreldre som vil ha barna ut når de er 18-19 år. dette er foreldre som ikke har et kjærlig og godt forhold til barna sine. Ofte er dette foreldre som teller ned år til at poden skal flytte ut slik at de får fred og ro. mine ungdommer skal få bo hjemme til de er ferdig med utdannelse og spart seg opp nok penger og fått fast jobb. Anonymkode: 45750...f97
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #6 Skrevet 16. mars 2022 Harry? Det er vanskelig å forstå hva du egentlig mener og lurer på. Tenker du det er harry å mene at barn ikke trenger å bo hjemme hos foreldrene som voksne? Det er i så fall en ganske avvikende begrepsbruk. Anonymkode: 934a1...bf8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #7 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva er egentlig meningen med livet? Jeg er selv forelder og hører at andre er opptatt av at avkommet skal "opp og fram". Hva ligger i dette? For en trist realitet vi har skapt for våre barn og oss selv. Etter fullført videregående er det neste på listen trygg inntekt. Finnes det alternative måter å leve på som ikke innebærer at man nærmest må være harry? Hva kan man gjøre for å få mest mulig ut av livet? Anonymkode: 58302...231 Alt dette avhenger i hva man ønsker å få ut av livet. Der er mange måter å leve på. Der er ingen annen mening med livet en hva du selv legger i det. Naturen, universet osv osv gir en blanke f i oss. At avkommet skal ‘opp og fram’ betyr at det bør bli selvstendig og ikke være avhengig av foreldrene sine. Etter vgs er de/vi faktisk i stand til det, som oftest. Se til andre land, der må barn ta ansvar helt fra barnehagealder. Det handler ikke om modenhet, men om oppdragelse. Det nytter ikke å starte oppdragelsen når de har passer myndighetsalderen (for å sette det på spissen). Anonymkode: 2c4a1...3cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå