Gå til innhold

Menn: Er det turn-off at damen ikke har noen venner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid slitt med å skaffe meg venner. Mye kan nok skyldes at jeg slet på skolen da jeg var yngre. Jeg ble ikke mobbet men jeg var nok litt utstøtt og jeg følte ikke at jeg passet inn noen steder. Det har nok preget meg i ettertid og gitt meg en selvtillits-knekk på det området.

Nå i voksen alder (30-årene) har jeg egentlig bare én god venn. Og hun bor i en annen by. Vi reiser sammen og treffer hverandre et par ganger i året. Men ellers har jeg ingen. De vennene jeg fikk på universitetet har flyttet og kontakten har gradvis dabbet av.
Heldigvis har jeg mye familie her jeg bor. Vi er nære hverandre og finner på ting som brettspillkvelder, grilling osv.
Har mange bekjente. Via jobb og frivillighetsarbeid. Men det er ikke folk jeg henger med.
Så jeg er mye alene altså. Mye.
Har blitt mange helger med binging av Netflix for meg selv gjennom årene, eller laaaange seanser på treningssenteret.
Personlig gjør det meg ingenting. Jeg trives og har masse hobbyer og prosjekter jeg bruker tid på. Kjenner aldri på ensomhet. Kjenner kanskje mer på et "mindreverdighetskompleks". At jeg burde hatt flere venner. For det har vel alle andre?

Jeg skal prøve meg på dating igjen, men dette er en av de tingene jeg sliter litt med. Når jeg leser datingprofiler så kjennes det ut som om alle er så perfekte. Finnes det ingen andre asosiale introverter?

Jeg er jo en attraktiv kvinne. Med et ok utseende og er både snill og grei. Jeg har alltid fått reaksjoner når jeg forteller hvor mye jeg faktisk er alene. Og at jeg faktisk også reiser på ferier alene. De synes det er tragisk. Jeg synes det er helt ok. Vil heller være alene enn å være sammen med folk jeg ikke egentlig liker.

Så kjære menn: Hadde dette vært en turn-off for dere? I så fall, hvorfor?

Anonymkode: c22c4...e87

• Liker 1
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det samme for menn. Min eks hadde NULL venner, ingen gode kompiser engang, og jeg skjønte etter hvert hvorfor...

🚩🚩🚩

Anonymkode: e3031...d07

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Det samme for menn. Min eks hadde NULL venner, ingen gode kompiser engang, og jeg skjønte etter hvert hvorfor...

🚩🚩🚩

Anonymkode: e3031...d07

Hva var grunnen til at han hadde null venner? Og hvorfor tenker du det er et rødt flagg i mitt tilfelle?
TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet du, jeg tror at en god del av disse med tusen venner faktisk ikke er så nære dem alle. Eller at de har tid til å treffe dem så ofte.

Du har jo stor omgangskrets og er frivillig, det er jo positivt. 

Heller få men gode og nære venner enn mange overfladiske tenker jeg :)

Anonymkode: fba19...32c

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Turn-off er feil ord. Har ingenting med om man blir seksuelt tiltrukket eller ikke. Her er det KUN viktig at dama er attraktiv og har perfekt kropp. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke turn off, men blir jo sykt slitsomt I et forhold om alt dama gjør er å sitte hjemme å bitche

Anonymkode: e0064...694

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke turn off. Det kan være så mange grunner til at folk mangler venner. Så lenge damen er skjønn og grei, er det det som teller.

Anonymkode: 07b81...eb4

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med en mann som ikke har noen særlige venner. Han er rett og slett introvert og har helt andre behov enn meg på det området. Vi er gift og har vært sammen i mange år, samt har tre små barn. Han er verdens snilleste og morsomste ektemann og pappa, og det er ingen røde flagg der. Han er rett og slett ganske sjenert i selskap med andre og trives best sammen med sine nærmeste. Han tilrettelegger slik at jeg får min dose vennetid utenfor huset, noe som passer veldig godt inn i vår hverdag. Vinn-vinn for oss.

Anonymkode: 798e4...f14

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så kjære menn: Hadde dette vært en turn-off for dere? I så fall, hvorfor?

Absolutt ikke. Faktisk velger jeg heller ei uten særlig nettverk enn ei med stort nettverk med tilhørende mye planer, mye stress og mye styr. 

Men så liker jeg det enkelt og greit, da. 

Det eneste som betyr noe for meg er det vi to har mellom oss. 

Ditt sosiale nettverk inngår ikke engang i mine vurderinger av deg. 

Anonymkode: a2cfe...b51

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Spiller overhodet ingen rolle. Alt som betyr noe er utseende ditt.

Anonymkode: 05234...828

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tenkmedhodet skrev (12 minutter siden):

Turn-off er feil ord. Har ingenting med om man blir seksuelt tiltrukket eller ikke. Her er det KUN viktig at dama er attraktiv og har perfekt kropp. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spiller overhodet ingen rolle. Alt som betyr noe er utseende ditt.

Anonymkode: 05234...828

Så herlig da. Spillet overhodet ingen rolle hvem man er som person,  interesser, ønsker og planer for livet, alt det der. Så lenge kroppen er perfekt.

Anonymkode: fba19...32c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Absolutt ikke. Faktisk velger jeg heller ei uten særlig nettverk enn ei med stort nettverk med tilhørende mye planer, mye stress og mye styr. 

Men så liker jeg det enkelt og greit, da. 

Det eneste som betyr noe for meg er det vi to har mellom oss. 

Ditt sosiale nettverk inngår ikke engang i mine vurderinger av deg. 

Siterer meg selv, for å tilføye noe.

Jeg synes for øvrig at du, TS, høres helt fantastisk ut. Mulig jeg leser deg feil, men du virker:

Laid-back og chill. Trenger ikke underholdes. Forventer ikke mye av en partner eller deg selv. Trives i ditt eget selskap. Virker ukompleks og "enkel". Lite styr og drama. Familiekjær innenfor rimelighetens grenser. Gode verdier. 

Dette er undervurdert. Og oppskriften på det perfekte potensialet for et godt forhold. 

Jeg drømmer om ei som er slik. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes for øvrig at du, TS, høres helt fantastisk ut. Mulig jeg leser deg feil, men du virker:

Laid-back og chill. Trenger ikke underholdes. Forventer ikke mye av en partner eller deg selv. Trives i ditt eget selskap. Virker ukompleks og "enkel". Lite styr og drama. Familiekjær innenfor rimelighetens grenser. Gode verdier. 

Dette er undervurdert. Og oppskriften på det perfekte potensialet for et godt forhold. 

Enig i denne.

Ts, at du ikke har mange venner er ikke turn-off. Det som er turn-off er når en person (mann eller kvinne) verken har venner eller hobbier, og forventer derfor at partneren skal stå for å dekke alle sosiale behov. 

Du trives i ditt eget selskap, er fornøyd med hverdagen og du har hobbier og interesser.

Anonymkode: 5a3f3...457

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enig i denne.

Ts, at du ikke har mange venner er ikke turn-off. Det som er turn-off er når en person (mann eller kvinne) verken har venner eller hobbier, og forventer derfor at partneren skal stå for å dekke alle sosiale behov. 

Du trives i ditt eget selskap, er fornøyd med hverdagen og du har hobbier og interesser.

Anonymkode: 5a3f3...457

Ja nettopp. TS er en selvgående og tilfreds kvinne med gode verdier som ikke trenger å bli underholdt. Perfekt.

Jeg har bodd sammen med en kvinne som forventet underholdning og selskap 24/7, og som kjedet seg så snart det ble stille rundt henne. Herregud så slitsomt det var i lengden. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tusen takk, så godt å høre. ❤️
Jeg har ikke lyst å fremtre som høy på meg selv, men jeg føler selv at jeg har mange gode verdier. Men at disse havner litt i skyggen av andre ting - slik som antall venner, for å nevne noe.

Men denne problemstillingen gjelder ikke bare meg og mitt - men føler litt på det samme når jeg ser hvordan samfunnet har blitt og det jeg hører fra datingkulturen. Det er som om man helst skal passe inn i en "mal", både når det gjelder utseende, interesser, jobb, sosialt liv osv. Igjen sitter jeg på følelsen av at jeg ikke passer inn her. Samtidig føler jeg at mange av disse tingene er helt urelevante for et godt liv og et godt forhold.
Føler mye er bare tull og fjas.

Jeg er nok litt mer kompleks enn jeg gir uttrykk for her, hehe. Og det er vel derfor jeg alltid føler at jeg havner på utsiden av ting.  Jeg er ikke nødvendigvis et utskudd av negativ art - men jeg har gjort mye annerledes enn andre her i livet og gått min egen vei. Mye som har vært kult, men som har vært på bekostning av andre ting. Slik som muligheten/evnen til å ivareta eller opprette vennskap. Det har ikke bare vært pga min dårlige selvtillitt, men også hvordan livet mitt har vært så langt og ting som har skjedd. Har bla. reist mye, bodd i andre land og de siste årene har jeg jobbet svært isolert (og mye).

Jeg ville selv aldri brydd meg om mannen hadde null venner - så lenge han er fornøyd og oppegående og åpen for å treffe nye mennesker. Men så vet jeg at jeg også kanskje har et litt annet verdisyn enn mange andre også. Jeg avskyr alt som er overfladisk eller som bare er en statusgreie  - men det betyr jo ikke at det er av betydning for andre. Jeg forstår at det kan være irriterende å ha en kjæreste som er så mye hjemme eller som ikke har noe sosialt liv å inkludere den andre i.

p.s. De fleste forstod nok at jeg ikke la noe seksuelt i ordene "turn off". Men at det var et uttrykk for om det var en svært negativ ting å inngå et forhold med en kvinne uten venner. (Eller svært få venner, i mitt tilfelle). :)

TS.

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tusen takk, så godt å høre. ❤️
Jeg har ikke lyst å fremtre som høy på meg selv, men jeg føler selv at jeg har mange gode verdier. Men at disse havner litt i skyggen av andre ting - slik som antall venner, for å nevne noe.

Men denne problemstillingen gjelder ikke bare meg og mitt - men føler litt på det samme når jeg ser hvordan samfunnet har blitt og det jeg hører fra datingkulturen. Det er som om man helst skal passe inn i en "mal", både når det gjelder utseende, interesser, jobb, sosialt liv osv. Igjen sitter jeg på følelsen av at jeg ikke passer inn her. Samtidig føler jeg at mange av disse tingene er helt urelevante for et godt liv og et godt forhold.
Føler mye er bare tull og fjas.

Jeg er nok litt mer kompleks enn jeg gir uttrykk for her, hehe. Og det er vel derfor jeg alltid føler at jeg havner på utsiden av ting.  Jeg er ikke nødvendigvis et utskudd av negativ art - men jeg har gjort mye annerledes enn andre her i livet og gått min egen vei. Mye som har vært kult, men som har vært på bekostning av andre ting. Slik som muligheten/evnen til å ivareta eller opprette vennskap. Det har ikke bare vært pga min dårlige selvtillitt, men også hvordan livet mitt har vært så langt og ting som har skjedd. Har bla. reist mye, bodd i andre land og de siste årene har jeg jobbet svært isolert (og mye).

Jeg ville selv aldri brydd meg om mannen hadde null venner - så lenge han er fornøyd og oppegående og åpen for å treffe nye mennesker. Men så vet jeg at jeg også kanskje har et litt annet verdisyn enn mange andre også. Jeg avskyr alt som er overfladisk eller som bare er en statusgreie  - men det betyr jo ikke at det er av betydning for andre. Jeg forstår at det kan være irriterende å ha en kjæreste som er så mye hjemme eller som ikke har noe sosialt liv å inkludere den andre i.

p.s. De fleste forstod nok at jeg ikke la noe seksuelt i ordene "turn off". Men at det var et uttrykk for om det var en svært negativ ting å inngå et forhold med en kvinne uten venner. (Eller svært få venner, i mitt tilfelle). :)

TS.

Drit i den såkalte "malen" i datingkulturen. Vi har vel aldri hatt så mye ensomhet, ufrivillig barnløshet, ufrivillig singelhet, incels og femcels, ufrivillig sølibater, bruk-og-dump og antall jomfruer i voksen alder som nå. Så er det en ting som ikke fungerer i dag så er det nettopp datingkulturen. Du bør aldri ha som mål å sammenligne deg med andre i et system som faktisk ikke fungerer ;) At du ikke passer inn bør du ta som et kompliment heller. Det viser jo at du har kvaliteter ved deg som gjør at du faktisk har sjanse med å lykkes. 

Å havne på utsiden av ting og tang er heller ikke i seg selv negativt. Tvert imot kan dette være en styrke du har i møte med riktig mann.

Jeg tror nok at den dårlige selvtillit puster deg mer i nakken enn du aner. For jeg ser ikke problemene du illustrerer på samme måte som du gjør. Det eneste jeg ser er at du kan få det litt utfordrende med å treffe riktig mann i denne datingkulturen som ikke fungerer. Så hvis jeg skal anbefale deg noe, så må det være å oppsøke menn sosialt på en gammeldags måte. En mann må fra første sekund få se det spesielle i hvem du er og hva du kan tilby. Og det gjøres ikke via Tinder eller andre meningsløse apper. Ironien er at de beste menn finner du heller ikke på slike drittplattformer. For de er som deg, de når faktisk ikke opp med det de ønsker, og har meldt seg ut. 

Skjønner at du er en komfortabel introvert person, men du må faktisk opp og ut for å lete. For du kan være så fin og flott du bare vil, men ingen banker uoppfordret på døren din. Du må få de til å banke på døren din. 

Du er spesiell på en positiv måte. Ikke en negativ måte, som du illustrerer. Du må bruke spesialitetene dine, du må omfavne spesialitetene dine og du må gjøre spesialitetene dine gode. Ikke betvil dem og deg. At du ikke har lykkes tror jeg fort kan skyldes fordi du har betvilt spesialitetene dine og deg selv. Slutt med det. Nå. For der finnes utallige menn som "sulter" etter damer som deg. For det er du/dere som er "the real deal", hvis du skjønner. Ikke stereotypiske datinghaier med store nettverk og bein både i nesen og ræva. Så jobben er gjort hvis du spiller deg selv god på de kvalitetene du har. Det er nettopp disse kvalitetene, som du betviler, som vil sørge for at du finner kjærligheten og det livet du ønsker deg. 

Jeg er ganske sikker på at du vil lykkes. Men elsk deg selv først, og opp og stå! 

NB: Jeg håper vi treffes!

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser forresten at jeg virket "beinhard" i det jeg skrev nettopp. OK. Jeg var kanskje det, og det var meningen, men i beste hensikt. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg bryr meg ikke så lenge hun ikke gir meg dårlig samvittighet for at jeg ikke inviterer henne med på ting med mine venner (hele tiden)🙂 Verre om hun peller bussen.

Endret av Majer
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke turn off, men blir jo sykt slitsomt I et forhold om alt dama gjør er å sitte hjemme å bitche

Anonymkode: e0064...694

Hvorfor skulle hun bitche? Har ikke du mange venner å besøke i uken da? Eller er du også bare hjemme selv? 

• Liker 2
Skrevet (endret)

jeg står over en mann med haugevis av venner... har 2 gode venninner jeg har hatt siden ungdommen, og resten jeg omgås er familien. ser helst at en mann jeg skulle hatt ikke kjente hele byen. etter en viss alder burde ikke party og konstante happenings være et must. Venner man gjør hobbier med er noe annet. 

Endret av KrXs
tasteleif
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...