AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 Håper det er greit å spørre her selv om jeg er mann. Det nærmer seg stille begravelse for min kjære pappa og tvilen på hva jeg skal ha på meg i den forbindelse har kommet over meg med full tyngde. Min pappa var en enkel og nøktern mann og han ville ikke at jeg feks skulle kjøpe en dyr dress kun for en begravelse. Jeg har en fin ny mørk genser,en fin frakk og fin mørk dress bukse som jeg kunne brukt og synes selv det hadde vært respektfult i forhold til min kjære pappa.Men lurer på om feks slektninger synes dette er bra/respektfult nok? Skjorte og slips er overhodet ikke min greie men bør jeg dra på feks Dressmann å kjøpe dette? Jeg har kun et par helt nye i eske sko av Ecco men det er vel ikke greit å bruke i begravelse kanskje. https://feetfirst.no/ecco-terracruise-lt-sort-sneakers-tekstil-322058#32205845 Kanskje noen kan linke til type sko som egner seg for meg å bruke men som kan brukes til noe annet en begravelse også? Hjelp og tips mottas med stor takk da jeg er på veldig tynn is her. Anonymkode: 0c8c5...1a9 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #2 Skrevet 16. mars 2022 Jeg tenker at det du har er bra nok til å bruke i begravelsen. Du kjente din far, noe ikke vi gjorde, så om du tenker at han synes det var fint, så tar du det. Beklager sorgen. Anonymkode: 47dc7...968 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #3 Skrevet 16. mars 2022 Hva slags genser? En helt plain en ala den under er greit, svart eller mørk blå. Frakken er mørk også antar jeg? Ikkke joggesko i begravelse, beklager. Dressko. Det får du jo bruk for i mange anledninger. D5C90C93-6181-4FE0-BACA-A04B5D96E0B9.webpAnonymkode: 2a57f...f88 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #4 Skrevet 16. mars 2022 Jeg har mistet mange I nær familie. Flere søsken og en far. Din kledsel og tilstedeværelse i begravelsen er mellom deg og den avdøde ❤ Sosial kodeks er uinteressant. Og en ting til: du bærer ham videre i ditt liv 🌹Han er ikke borte. Anonymkode: 020d1...673 1 2
Mt3 Skrevet 16. mars 2022 #5 Skrevet 16. mars 2022 Kondolerer Klærne du lister opp er godt nok, og i hvertfall når den avdøde også var en mer nøktern person. Om buksen ligger godt ned på (og skjuler) skoene så vil jeg si de fint kan brukes, er buksen derimot slim så ville jeg sett etter litt finere sko. Regner med at du er ferdig utvokst, og anledninger til å bruke finsko vil det gjerne dukke opp flere av opp gjennom livet. 1 1
MrOptimist Skrevet 16. mars 2022 #6 Skrevet 16. mars 2022 (endret) feil Endret 16. mars 2022 av MrOptimist
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #7 Skrevet 16. mars 2022 Takker for kondolanser,fine ord og tips. Den genseren i link er veldig lik den jeg har bortsett fra at min har hals ? Frakken jeg har er mørk ja. Jeg er litt frysen type så mulig jakke blir på under sermonien eller deler av den som vil pågå både ute og inne. Min mor synes skoene er ok for meg å bruke mens min bror synes kanskje jeg burde prøve å finne noe annet. Anonymkode: 0c8c5...1a9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #8 Skrevet 16. mars 2022 Siden skoene er svarte, synes jeg at de er helt ok å bruke. Resten av klærne er også helt akseptable. Kondolerer Anonymkode: 8fab2...ac0 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #9 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takker for kondolanser,fine ord og tips. Den genseren i link er veldig lik den jeg har bortsett fra at min har hals ? Frakken jeg har er mørk ja. Jeg er litt frysen type så mulig jakke blir på under sermonien eller deler av den som vil pågå både ute og inne. Min mor synes skoene er ok for meg å bruke mens min bror synes kanskje jeg burde prøve å finne noe annet. Anonymkode: 0c8c5...1a9 Jeg har selv brukt genser med hals i begravelse. Så vidt meg bekjent så var det ingen som reagerte. Anonymkode: 47dc7...968 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #10 Skrevet 16. mars 2022 Kondolerer så mye med tapet 💔 Antrekket du beskriver er helt passende. Ang sko så er vel det ingen som reagerer på at det ikke er lakksko så lenge det ikke er hvite joggesko liksom. Anonymkode: 896d9...1bb 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #11 Skrevet 16. mars 2022 Kondolerer Jeg synes det høres ut som flotte klær, du er respektfullt kledd. Anonymkode: 8d55a...327 1
MrOptimist Skrevet 16. mars 2022 #12 Skrevet 16. mars 2022 (endret) Høres greit ut alle forslag her,fint med mange fine svar. Endret 16. mars 2022 av MrOptimist
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #13 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har mistet mange I nær familie. Flere søsken og en far. Din kledsel og tilstedeværelse i begravelsen er mellom deg og den avdøde ❤ Sosial kodeks er uinteressant. Og en ting til: du bærer ham videre i ditt liv 🌹Han er ikke borte. Anonymkode: 020d1...673 Dette ❤️. Anonymkode: f7a93...1f9 1
Cottontail Skrevet 16. mars 2022 #14 Skrevet 16. mars 2022 Du har fått mange gode svar. ❤️ Men hvis du er i tvil, og kan komme til å tenke i begravelsen at du skulle hatt på dress og skjorte og pensko, som de fleste andre kommer til å ha på seg, så ville jeg kanskje tenkt at dette var den anledningen du skal kjøpe det. Hvis du er voksen, så er det greit å ha et slikt antrekk i skapet. Akkurat i denne begravelsen, så er du nærmeste pårørende og alle vet at du har tatt på det som er riktig for deg (og faren din). Men hvis du skal i en begravelse senere, til en nabo, kollega osv, så er det kanskje mer riktig å ha «standard» begravelseantrekk. Og det kan komme andre (hyggelige) anledninger du vil ha på dress. Og da er det kanskje en fin anledning å kjøpe dress, skjorte, slips og sko til denne begravelsen du skal i nå, som er den aller viktigste? Så slipper du å tenke mer på om du er riktig kledd, og så har du en dress som passer i mange år fremover. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #15 Skrevet 17. mars 2022 Har nå fått lånt andre sko som jeg føler meg mere komfortabel med. Fint å spørre her,fine folk og svar. Jeg vet min far ville godtatt det meste av hva jeg ville valgt i begravelsen så i forhold til han så er føler jeg meg 100% trygg. Anonymkode: 0c8c5...1a9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå