AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 Av og til møter jeg folk som stammer. I ulike sammenhenger, både jobb og privat. Noen ganger er det nesten ikke merkbart, noen ganger er det tydelig og noen ganger virker det som om det blir verre utover møtet. Bare lurer på hvordan dere ønsker å bli møtt? Jeg er redd for å gjøre det rart/verre for dere. Er det noe jeg kan gjøre/la være å gjøre? Anonymkode: 3ab6c...55f 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #2 Skrevet 16. mars 2022 Dette lurer jeg på også. Noen ganger vet jeg hva som blir forsøkt å si, men jeg kan vel ikke bare fullføre setningen?😅 Anonymkode: 1a00a...a7b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #3 Skrevet 16. mars 2022 Du later som ingen ting og venter til de klarer å si det. Ikke si det for dem Ikke stirr Ikke flir Så enkelt er det. Hilsen mamma til et barn som stammer og som er godt med en mann som stammer. Anonymkode: b93d3...e8d 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #4 Skrevet 16. mars 2022 Viktigst av alt: Ikke prøv å "hjelpe" til med å finne ordet. Anonymkode: 23ef0...66f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #5 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du later som ingen ting og venter til de klarer å si det. Ikke si det for dem Ikke stirr Ikke flir Så enkelt er det. Hilsen mamma til et barn som stammer og som er godt med en mann som stammer. Anonymkode: b93d3...e8d Ja, det er sikkert jeg som overtenker det her 😅 Stirrer ikke, men tar meg selv i å se bort når de står fast på et ord, blir det feil? Ler selvfølgelig ikke, og det de skal si er jo veldig viktig for meg å få med meg (f.eks fagfolk jeg møter på jobb). Anonymkode: 3ab6c...55f
Blåjojo Skrevet 16. mars 2022 #6 Skrevet 16. mars 2022 Jeg har rett å slett bare spurt hvordan de ønsker jeg skal forholde meg. Noen ønsker hjelp til å finne ordet, for da klarer de å fullføre setningen. Andre ønsker å "ordne" alt selv. Men varierer jo selvsagt hvor mye de stammer. Og dette er jo venner av meg, så har spurt mens stammingen hans/hennes har vært et tema. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #7 Skrevet 16. mars 2022 Jeg har lest at man ikke skal hjelpe dem, bare se helt vanlig ut og vente på at ordene kommer og så svare på vanlig måte. har gjort dette da jeg jobbet i resepsjon og snakket med mange og det fungerte veldig godt. Anonymkode: 8b83b...bdf 2
laviniabcn79 Skrevet 17. mars 2022 #8 Skrevet 17. mars 2022 her sliter jeg.. jeg har adhd og har en grusom uvane med å fullføre setninger for folk i utgangspunktet.... 😆
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #9 Skrevet 17. mars 2022 Min kompis som stammer ganske mye sa at det kjipeste er når folk fullfører for ham, og når de blir tydelig irritert over at det tar tid. Anonymkode: c9d75...ee4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #10 Skrevet 17. mars 2022 https://www.youtube.com/watch?v=n8TDXvHH63U Anonymkode: b173f...57b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå