AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 Vet dere hvordan man blir flyktning? Hvordan tar men den store beslutningen ? Er det så farlig? Skal jeg se en gang til familien min? Jeg er en flytting som er fra Midtøsten. Hvordan jeg skulle få vite alt skal vende og måtte jeg forlate mitt hjemlandet. Jeg tenkte aldri! En dag politiet har kommet og spurte meg. Jeg var heldig og de kunne ikke knappe eller arrestere meg. jeg visste at det var militaner som Hiitler sine SS. Jeg bestemte meg og gjemte meg 1 år. Det var forferdelig tida og nå fortsetter jeg å våkne skremmende. Da skulle til utlandet men, hvordan, og hvorfor? Jeg var gift og hadde datter som er 6 måneder. Hva skulle jeg gjøre med dem. Det var vinter og situasjonen i hjemlandet helt mareritt for meg og familien. Jeg var sint for min folk, fordi mine egne folk er som saueflokk . De bryr seg ikke noe hvis det ikke skjer for dem…. Jeg kan ikke skrive videre fordi kan ikke holde tårene mine….. sorry! Anonymkode: 7d99e...a90 9
Sirah Skrevet 16. mars 2022 #2 Skrevet 16. mars 2022 Stor klem til deg ❤️ Utrolig trist å lese om situasjonen din 😢 1 1
Havspeil Skrevet 16. mars 2022 #3 Skrevet 16. mars 2022 En flyktning krysser alltid spor❤ Kun terrenget og tiden som forandres . Heldige er ingen... 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #5 Skrevet 16. mars 2022 Nå er svært mange Ukrainere igjen og kjemper for landet sitt, de sender kvinner og barn i sikkerhet. Du flyktet som en hund med halen mellom beina, du gjorde aldri noe for å endre landet ditt. Familien din sitter igjen, barnet ditt. Det er trist å være flytning, men de som aldri gjorde noe for å forbedre situasjonen har heller ikke klagerett. Anonymkode: a0f7e...d2a 12 6
clyde Skrevet 16. mars 2022 #6 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er svært mange Ukrainere igjen og kjemper for landet sitt, de sender kvinner og barn i sikkerhet. Du flyktet som en hund med halen mellom beina, du gjorde aldri noe for å endre landet ditt. Familien din sitter igjen, barnet ditt. Det er trist å være flytning, men de som aldri gjorde noe for å forbedre situasjonen har heller ikke klagerett. Anonymkode: a0f7e...d2a Hva fader. Det der kunne du spart deg for. 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #7 Skrevet 16. mars 2022 dette dårlige forsøket på emosjonell manipulering lykkes du nok ikke med. en flyktning er en mor med sine barn, som rømmer kun fordi hun ikke kan la barna dra alene. når man som mann forlater familien hjemme for å lide, er man en kynisk, egoistisk lykkejeger. i ukraina har menn - og kvinner med anledning til dette - blitt igjen for å forsvare landet sitt og bygge det opp igjen når den tid kommer. dette kan ikke sammenlignes på noen måte. skammelig forsøk. Anonymkode: 806a5...c55 15 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #8 Skrevet 16. mars 2022 clyde skrev (1 minutt siden): Hva fader. Det der kunne du spart deg for. Hvorfor det? Hvis ingen gjør motstand vinner jo autoritære regimer. Det er himmelvid forskjell på flyktninger fra Ukraina og fra Midtøsten. Fra Ukraina kommer kvinner, barn og eldre. Fra Midtøsten kommer nesten utelukkende unge menn på lykkejakt, de lar kvinner og barn være igjen i krig og kaos. De gjør ingenting med situasjonen der de kommer fra, de forlater de svake, og de kommer hit og klager. Ukrainere fra hele verden reiser hjem for å kjempe for landet sitt, ingen fra midtøsten gjør det. Anonymkode: a0f7e...d2a 18 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #9 Skrevet 16. mars 2022 clyde skrev (10 minutter siden): Hva fader. Det der kunne du spart deg for. trådstarter legger opp til dette selv når han sammenligner sin situasjon med ukrainernes situasjon. Anonymkode: 806a5...c55 7 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #10 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): trådstarter legger opp til dette selv når han sammenligner sin situasjon med ukrainernes situasjon. Anonymkode: 806a5...c55 Overhodet ikke!! Anonymkode: 5f239...3b3 2
Smascha Skrevet 16. mars 2022 #11 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor det? Hvis ingen gjør motstand vinner jo autoritære regimer. Det er himmelvid forskjell på flyktninger fra Ukraina og fra Midtøsten. Fra Ukraina kommer kvinner, barn og eldre. Fra Midtøsten kommer nesten utelukkende unge menn på lykkejakt, de lar kvinner og barn være igjen i krig og kaos. De gjør ingenting med situasjonen der de kommer fra, de forlater de svake, og de kommer hit og klager. Ukrainere fra hele verden reiser hjem for å kjempe for landet sitt, ingen fra midtøsten gjør det. Anonymkode: a0f7e...d2a Så du meiner at Norge skal avvise asylsøkarane som no kjem frå Russland? Fordi dei heller burde vore heime og prøvd å styrte Putin? 3 1
clyde Skrevet 16. mars 2022 #12 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): trådstarter legger opp til dette selv når han sammenligner sin situasjon med ukrainernes situasjon. Anonymkode: 806a5...c55 Å nei, du. Dette er en person som tydeligvis ikke har det noe greit, og da kan man spare seg for å spy ut sure oppgulp. 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #13 Skrevet 16. mars 2022 clyde skrev (Akkurat nå): Å nei, du. Dette er en person som tydeligvis ikke har det noe greit, og da kan man spare seg for å spy ut sure oppgulp. og jeg har familie i kyiv som jeg ikke har hørt fra siden forrige uke. logger jeg inn på KG for å få dagen til andre mennesker til å handle om meg? nei. oppgulp er det ikke, og sur er jeg ikke. men denne formen for egoisme skal ikke gå ubemerket hen, mener jeg. Anonymkode: 806a5...c55 6 1
clyde Skrevet 16. mars 2022 #14 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): og jeg har familie i kyiv som jeg ikke har hørt fra siden forrige uke. logger jeg inn på KG for å få dagen til andre mennesker til å handle om meg? nei. oppgulp er det ikke, og sur er jeg ikke. men denne formen for egoisme skal ikke gå ubemerket hen, mener jeg. Anonymkode: 806a5...c55 Interessant at du kaller personen egoistisk for det lyser egoisme av deg og, noe som er naturlig mtp. den situasjonen du er i, men likevel ingen grunn til å skrive slemme ting til ts. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #15 Skrevet 16. mars 2022 Smascha skrev (1 minutt siden): Så du meiner at Norge skal avvise asylsøkarane som no kjem frå Russland? Fordi dei heller burde vore heime og prøvd å styrte Putin? Russere som kommer til Norge får ikke flyktningstatus, men hvis alle opponenter forsvinner fra Russland blir det jo aldri bedre der heller. Anonymkode: a0f7e...d2a 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #16 Skrevet 16. mars 2022 Til å være så dårlig i norsk er du jammen flink til rettskrivning og og/å! Nesten så man skulle tro at du var en trollete nordmann som vil lage litt styr... Anonymkode: 06557...f85 6 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #17 Skrevet 16. mars 2022 clyde skrev (1 minutt siden): Interessant at du kaller personen egoistisk for det lyser egoisme av deg og, noe som er naturlig mtp. den situasjonen du er i, men likevel ingen grunn til å skrive slemme ting til ts. pass på så det ikke blir rapportering for brukerdebatt på deg Anonymkode: 806a5...c55
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #18 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): dette dårlige forsøket på emosjonell manipulering lykkes du nok ikke med. en flyktning er en mor med sine barn, som rømmer kun fordi hun ikke kan la barna dra alene. når man som mann forlater familien hjemme for å lide, er man en kynisk, egoistisk lykkejeger. i ukraina har menn - og kvinner med anledning til dette - blitt igjen for å forsvare landet sitt og bygge det opp igjen når den tid kommer. dette kan ikke sammenlignes på noen måte. skammelig forsøk. Anonymkode: 806a5...c55 Helt enig. Alle «flyktningene» fra Midtøsten og afrikanske land er stort sett veltrente og spreke unge menn. De står og gliser i merkeklær og tar bilder med dyre mobiler. Lykkejegerne kan ikke sammenlignes med flyktningene fra Ukraina. Anonymkode: ce7b0...1d6 9 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #19 Skrevet 16. mars 2022 Det er IKKE greit å kalle Ukrainere heldige. Landet deres er under angrep av en stormakt med ledet av en gal mann. Ingen som har krig i hjemlandet sitt er heldige. Selv om Syriere eller andre folkegrupper har det vanskelig, betyr det ikke at ukrainere ikke har det vanskelig. Det ene utelukker ikke det andre. å si at flyktninger er heldige er helt forferdelig. Anonymkode: a20ed...c28 5 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #20 Skrevet 16. mars 2022 Heldige? Ja, så heldig man er som mister hus, hjem, familiemedlemmer og dyra sine...kjempeheldig! Anonymkode: 732a1...635 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå