Gå til innhold

Hvor mange kalorier trenger man per dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er uerfaren mht. kalorier etc. Jeg lurer bare på hvor mye kalorier man bør få i seg for å holde vekten akkurat.

Jeg er slank/tynn fra naturen, men synes nok jeg veier et par kilo mer nå enn for 10 år siden. Har alltid vært fysisk aktiv, men pga helsetilstand for tiden kan jeg ikke trene. Jeg har stillesittende arbeid. Noen som vet hvor mye jeg kan spise uten å legge på meg?

(Jeg er 38 år, 163, 51)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på iform.no under kalkulatorer er det er par du kan bruke til å regne ut og på iform.nu er det :)

Skrevet
på iform.no under kalkulatorer er det er par du kan bruke til  å regne ut og på iform.nu er det :)

Takk for tipset!

Den siden var morsom, mange gøyale tester der.

Skrevet

Har lært at man aldri må innta mindre en 1200 kcal pr. dag.

Skrevet
Har lært at man aldri må innta mindre en 1200 kcal pr. dag.

Det er lite det også. Men i helt stillesittende tilstand og ingen aktivitet er det få som kommer under 1500kcal om dagen med de kalkulatorne... ;)

Og egentlig så bør man ikke spise mindre enn basalstoffskiftet.

Skrevet

Jeg testet denne kalkulatoren og fikk opp at jeg skulle innta 2200 kcal pr. dag (veier 97 kilo og er 167 cm høy) er ikke det veldig mye?

Skrevet

Max Factor hadde (eller har?) en mascara som heter 2000 Calories. Og det er fordi det er så mye en gjennomsnittlig kvinne trenger hver dag, så vidt jeg husker. Det hjelper kanskje litt, selv om ingen er helt gjennomsnittlige :)

(Uansett en skikkelig bra mascara...)

Skrevet
Jeg testet denne kalkulatoren og fikk opp at jeg skulle innta 2200 kcal pr. dag (veier 97 kilo og er 167 cm høy) er ikke det veldig mye?

Nei, det er ikke spesielt mye. Det er kaloriinntaket for å opprettholde dagens vekt altså. Øker du går du opp, minker du vil du gå ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...