AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 Jeg lurer på om man får boliglån med midlertidig ansettelse? en jobb som er 100%. Dette er en jobb som strekker seg ut høsten. Anonymkode: 066fa...eae
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #2 Skrevet 16. mars 2022 Her vil nok banker vurdere det litt forskjellig. Men de fleste ønsker 100% fast jobb med forutsigbarhet for deg og banken. Men man ser også på historikk, er dette din første jobb og du har lite eller ingen inntekt fra tidligere, så kan det nok være vanskelig. Har du hatt flere vikariater tidligere og kan vise til stabil inntekt til tross for vikariat de siste årene, så teller det positivt. Bransje du jobber i og utdanning vil også ha noe å si (mtp. sannsynlighet for videre jobb med lignende inntekt) Men er jo bare å prøve å søke. Men for din egen del så er det jo en risiko og plutselig være uten jobb til høsten og uten mulighet til å betjene lånet Anonymkode: c63c8...4b8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #3 Skrevet 16. mars 2022 Jeg fikk det da jeg var nyutdannet i første jobb med 6 mnd kontrakter, men hadde en 6 årig profesjonsutdanning. Anonymkode: 2d9d4...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #4 Skrevet 16. mars 2022 Det spørs, som noen sier, hvis dette er din første jobb kan det bli vanskelig. Har du mye erfaring og lett for å få ny jobb så kan du nok få lån. Anonymkode: 8d4e8...7b1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #5 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det spørs, som noen sier, hvis dette er din første jobb kan det bli vanskelig. Har du mye erfaring og lett for å få ny jobb så kan du nok få lån. Anonymkode: 8d4e8...7b1 men er det en fast stilling selv med varighet til høsten? eller skal man tolke det som midlertidig ansatt med 100% arbeidstid? Anonymkode: 066fa...eae
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #8 Skrevet 16. mars 2022 Antonetta skrev (1 time siden): Kommer an på hvilken jobb du har Jepp. De ser på både lønnsnivå og jobbmuligheter videre. Som lege får man som regel lån, for eksempel, siden banken vet at lønnsnivået er godt, og leger i spesialisering ofte går i midlertidige stillinger i mange år før de får fast jobb. Men de vil normalt sett ikke ha problemer med å få et nytt vikariat når det gamle har gått ut. Anonymkode: cd082...3b2 1
MrsKickit Skrevet 16. mars 2022 #9 Skrevet 16. mars 2022 Jeg har jobbet som konsulent i snart 9 år. Aldri vært ett spørsmål engang i forhold til lån. Vi har Storebrand som bank Jeg jobber ikke som ingeniør eller noe slikt med høyere utdannelse
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #10 Skrevet 16. mars 2022 MrsKickit skrev (17 minutter siden): Jeg har jobbet som konsulent i snart 9 år. Aldri vært ett spørsmål engang i forhold til lån. Vi har Storebrand som bank Jeg jobber ikke som ingeniør eller noe slikt med høyere utdannelse Er det kun 37,5 timer som gjelder? uvesentlig på kontrakt lengde? Anonymkode: 066fa...eae
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #11 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): men er det en fast stilling selv med varighet til høsten? eller skal man tolke det som midlertidig ansatt med 100% arbeidstid? Anonymkode: 066fa...eae Det er midlertidig om kontrakten har sluttdato. Stillingsprosent sier bare noe om det er fulltid eller deltid. Anonymkode: 95602...1fa 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #12 Skrevet 16. mars 2022 Jeg er innleid via bemanningsbyrå. Fikk lån da bemanningsbyrået og lederen min gikk god for meg bachelorgrad og var nyutdannet, jobber i staten som konsulent. Anonymkode: 42a87...44c
Gjest Acer Skrevet 16. mars 2022 #13 Skrevet 16. mars 2022 Det er nok betalingsevnen din som vert lagd til grunn, og dine referanser i forholdt til sparing, jobbmuligheter. Det er forventet renteøkninger fremover, og sentralbanken legg til grunn en atein skal kunne betjene eit lån m/ 5% rentesats. Ei alternativ er at du kan søke lån i husbanken, men de lånene er forbeholdt vanskeligstilt uføre, enslige m/ barn, o.s.v.
MrsKickit Skrevet 17. mars 2022 #14 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er det kun 37,5 timer som gjelder? uvesentlig på kontrakt lengde? Anonymkode: 066fa...eae De har aldri spurt etter detaljer kun lønnslipper. Usikker på om de vet jeg er konsulent. Aldri vært ett tema engang
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #15 Skrevet 17. mars 2022 MrsKickit skrev (47 minutter siden): De har aldri spurt etter detaljer kun lønnslipper. Usikker på om de vet jeg er konsulent. Aldri vært ett tema engang MrsKickit skrev (47 minutter siden): De har aldri spurt etter detaljer kun lønnslipper. Usikker på om de vet jeg er konsulent. Aldri vært ett tema engang da var det vel dumt jeg sendte forespørsel til banken om det? fordi jeg ville være tydelig før jeg skriver arbeidskontrakt at jeg ikke kommer i feil situasjon uten mulighet til å kjøpe bolig. Anonymkode: 066fa...eae
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #16 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg lurer på om man får boliglån med midlertidig ansettelse? en jobb som er 100%. Dette er en jobb som strekker seg ut høsten. Anonymkode: 066fa...eae Jeg kjenner dessverre veldig mange unge voksne i midlertidige stillinger som ikke får boliglån, tross at de har god egenkapital, og har hatt de midlertidige stillingene over tid. (Flere kontraktsfornyelser på samme sted) Begrunnelsen er selvfølgelig at de ikke har en stabil inntekt i og med at det ikke kan garanteres at de får fornyet kontrakt når kontrakten utløper. Hvis man da har kontrakter med varighet på 3 mnd, 6 mnd, eller ett år, blir det vanskelig for dem. Det er like problematisk at mange heller ikke får leie bolig med samme begrunnelse. Anonymkode: 09bc2...f2c
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #17 Skrevet 18. mars 2022 Ja det kan hende du kan få Anonymkode: b41ba...b29
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #18 Skrevet 18. mars 2022 Vi fikk boliglån selv om begge hadde vikariat, men har også veldig trygge jobber likevel. Anonymkode: 0f4cf...4f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå