AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 For noen år siden avsluttet jeg vennskapet med en venninne pga hun løy, gjorde mye rart, og snakket om meg bak min rygg, mens hun foran meg fremsto som en engel. Hun var også sykt oppmerksomhetssyk . Jeg har opplevd at flere av tidligere venninner har baksnakket meg, og holdt meg utenfor. Har fått høre av andre at de har vært sjalu på meg, og en av de innrømte også dette. Pr dags dato har jeg få venninner. Merker at jeg savner det litt, men klarer men uten. Problemet er mer heller at jeg ikke tør å stole på noen igjen etter svikene fra tidligere. Hvordan komme seg over dette å få seg en ny venninne? Anonymkode: 5df70...08a
anonymbruker2312 Skrevet 16. mars 2022 #2 Skrevet 16. mars 2022 At det er vanskelig for deg å stole på noen igjen er helt forståelig. Jeg selv har opplevd mye svik fra venninner tidligere, som jeg ikke har noe kontakt med den dag i dag. Få den negative energien bort fra livet ditt så fort som mulig, sparer deg enormt mye tid og energi. Jeg hadde ett år hvor jeg nektet å bli kjent med nye mennesker, fordi jeg var så lei av å bli sviket. Jeg har veldig mye følelser og for meg er det ekstremt viktig med lojalitet og ærlighet. Så jeg ville på en måte beskytte meg selv og ikke la meg bli åpen med noen. Men her gjorde jeg en stor feil faktisk, som jeg har innsett den dag i dag. Det å legge alle under en kam er det dummeste man kan gjøre. Noen personer kan ikke representere absolutt alle sammen. Det er det samme som dating: om man har opplevd utroskap, så betyr det ikke at man ikke bør treffe gutter igjen, bare fordi to-tre gutter tidligere har vært utro. Disse to-tre guttene bør ikke sperre din vei for å treffe andre menn i fremtiden. Akkurat disse to-tre guttene er de som har vært en lærepenge for deg, rett og slett umodne drittunger som man måtte oppleve for en grunn. Så deretter bør man lære, kaste de fra seg og gå videre. Jeg åpnet meg mere opp og har møtt på genuint skikkelig snille folk. Ikke la disse "stenge" din fremtid. Lær av dette, og gå videre. Du har jo nå lært hva du ikke aksepterer og er mer klar over dine preferanser til et godt vennskap. Så, om du da opplever dette igjen i fremtiden, så er det bare å avslutte med en gang. Du har vært gjennom samme drittet en gang tidligere, så det blir mye lettere å takle det om det skjer igjen. Men aldeles ikke la det stoppe deg fra å bli kjent med nye folk, det finnes mange der ute som er veldig ydmyke og snille, du må bare fortsette med å være åpen og tilgjengelig for å bli kjent med nye folk. ☺️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå